مسئولان میراث فرهنگی گور دسته جمعی شهدای گوهرشاد را شناسایی کنند/ درخواست از دولت و دستگاه قضا برای ورود به بحران ریزگردها در سرخس
مسئولان میراث فرهنگی گور دسته جمعی شهدای گوهرشاد را شناسایی کنند/ درخواست از دولت و دستگاه قضا برای ورود به بحران ریزگردها در سرخس
امام جمعه سرخس گفت: چهار سال قبل رهبر انقلاب در قضیه قیام مسجد گوهرشاد فرمودند، بررسی کنید این کشتاری که در این مسجد اتفاق افتاد، جنازها کجا دفن شدند؛ بیش از ۱۵۰۰ نفر شاید بیشتر در این واقعه کشته شدند، این‌ها را کجا بردند و این گور دسته جمعی شهدای گوهرشاد کجاست؟ مسئولان میراث فرهنگی استان با جدیت پیگیری کنند تا مزار شهدا شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب درونی ملت ایران باعث شد انقلاب اسلامی پیروز شود و این انقلاب باطنی ملت ما را به سمت خدا دعوت کرد و قیام را به وجود آورد و پیروز شد و امروز هم حضور ملت در صحنه‌های انقلاب و پیشرفت‌ها به خاطر انقلاب درونی است.

امام جمعه سرخس افزود: بعد از ۴۳ سال، این همه تحریم و تهدید و مشکلات معیشتی نتوانسته ملت ایران را از دین، ایمان، ولایتمداری و نظام اسلامی برگرداند و آمریکا از این قضیه عصبانی است.

وی تاکید کرد: دشمن باورها، تشخیص‌ها، اراده‌ها، اعتمادها، امیدها و اتحادهای ملت ایران را در این چهل سال هدف قرار داده است، بنابراین در جهاد تبیین باید حقایق را به مردم بگوییم.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: چهره منحوس پهلوی را عده‌ای در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی بزک می‌کنند و امروز در فضای مجازی این موضوع دنبال می‌شود؛ برای مقابله با این نفوذی‌‌ها باید داشته‌ها و پیشرفت‌های خودمان را ببینیم تا دشمن کمبودها را پررنگ نکند.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: ایران اسلامی توانست ابهت آمریکا را در منطقه بشکند و مهم‌ترین پایگاه نظامی آمریکا را موشک باران کردیم و تمام جهان انگشت حیرت به دهان گرفتند؛ پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی را ساقط کردیم که ۲۰۰ میلیون دلار ارزش داشت؛ امروز ایران در اوج پیشرفت نظامی و دفاعی و عزت است.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه ایرانی امروز به عنوان مقتدرترین و عزیزترین افراد روی زمین است، افزود: امروز در زمینه‌های اقتصادی مشکلاتی داریم، چون برخی مسئولان هنوز فکرشان شاهنشاهی است و همین‌ها هستند که به ملت ایران ضربه می‌زنند.

وی تاکید کرد: چرا در صنعت خودروسازی سواری ماشین‌ها کیفیت لازم را ندارند، اما در خودروهای نظامی در صدر هستیم، چون صنعت خودروسازی نظامی در دست انقلابی‌ها است، اما در خودروسازی سواری فکرها انقلابی و ولایی نیست؛ هرجایی فکرمان ولایی و انقلابی شد و گوش به فرمان ولایت کردیم، آنجا پیشرفت کردیم.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: دولت انقلابی سیزدهم باید موانع را بردارد، موانعی که خودشان را در پوشش نفاق و نفوذی جا زدند و جوانان انقلابی راس امور بیایند و تیم مدیریتی دولت در کل کشور متحول شود تا شاهد رفع مشکلات باشیم.

امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به قیام گوهرشاد تصریح کرد: چهار سال قبل مقام معظم رهبری در قضیه قیام مسجد گوهرشاد فرمودند، بررسی کنید این کشتاری که در مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد، جنازها کجا دفن شدند؛ بیش از ۱۵۰۰ نفر شاید بیشتر در این واقعه کشته شدند، این‌ها را کجا بردند و این گور دسته جمعی شهدای گوهرشاد کجا است؟

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: چهار سال است از مطالبه مقام معظم رهبری می‌گذرد و امیدواریم مسئولان مربوطه به خصوص مسئولان میراث فرهنگی استان با جدیت این قضیه را پیگیری کنند تا تکلیف شهدای قیام گوهرشاد که در راه حفظ ارزش‌ها در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) برای حفظ حجاب قتل عام و پر پر شدند، مزارشان مشخص شود و چهره پلید و منفور پهلوی و رضاخان بیشتر برای مردم برملا شود که این‌ها چنین جانیان و جنایتکارانی بودند.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به معضل ریزگردها در شهرستان سرخس بیان کرد: عاجزانه از رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه می‌خواهیم که برای مسئله ریزگردها در شهرستان سرخس که به حد بحران رسیده است را همان کاری که در خوزستان انجام شد را برای سرخس نیز انجام بدهند؛ بازرس ویژه به این شهرستان بفرستند تا مردم از زندگی در این شهرستان ناامید نشوند.

امام جمعه سرخس گفت: ان شاء الله این مسئله را دولت و دستگاه قضایی با جدیت در دستور کارشان قرار بدهند تا به صورت ریشه‌ای کار انجام شود و در تابستان سال آینده وضعیت از این حادتر نشود؛ همانطور که دولت در سیل و زلزله کنار مردم است، برای این بحران هم هرچه زودتر تدبیر داشته باشد.

انتهای پیام/