مسئولان مشکل کوره‌های آجرپزی سرخس را با کار کارشناسی حل کنند
مسئولان مشکل کوره‌های آجرپزی سرخس را با کار کارشناسی حل کنند
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: از مسئولان مربوطه می‌خواهم مشکل واحدهای تولید آجر در شهرستان را با کار کارشناسی و دقیق بدون اینکه برای خریداران و کارگران مشکل ایجاد شود، حل کنند تا هم چرخ تولید در شهرستان نخوابد و هم کارگران بیکار نشوند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در دوازدهمین خطبه مجازی نماز جمعه سرخس اظهار کرد: همه باید کمک کنیم تا چرخ تولید در شهرستان بچرخد و تولیدکنندگان و کارگران با مشکل مواجه نشوند.

امام‌جمعه سرخس درباره مشکل به وجود آمده برای واحدهای تولید آجر این شهرستان افزود: درباره مشکلات کوره‌های آجرپزی از مسئولان مربوطه می‌خواهم مشکل آنان را با کار کارشناسی و دقیق بدون اینکه برای خریداران و کارگران مشکل ایجاد شود حل کنند تا چرخ تولید در شهرستان نخوابد و کارگران هم بیکار نشوند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند، مجلس یازدهم مجلس امید و انتظار مردم و یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس دوران انقلاب است، افزود: قوی‌ترین مجلس با مشکلاتی عمده مواجه است که ازجمله آن تورم، کاهش ارزش پول ملی، گرانی‌های بی‌منطق، مشکلات بنگاه‌های تولید و تحریم‌های خارجی که نتیجه همه این مشکلات سختی معیشت است و نصیب طبقات پایین و متوسط جامعه شده است.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس بتوانند این مشکلات را با ارشادات مقام معظم رهبری و کمک دولت و قوه قضاییه و مردم مرتفع کنند.

امام‌جمعه سرخس در ادامه با بیان اینکه سست شدن بنیان خانواده نتیجه عدم پایبندی به سنت‌های الهی است، عنوان کرد: اگر به سنت‌های الهی پایبند نباشیم زندگی‌های ما دچار گرفتاری می‌شود، مثلاً فرض کنید ازدواج و فرزند آوری که سنت الهی هست اگر نسبت به این سنت بی‌توجه باشیم نتیجه آن سست شدن بنیان خانواده و فرورفتن بشر در باتلاق فساد و گناه است که بازهم نتیجه این باتلاق فساد، نزول بلاهای مختلف بر سر بشر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این هفته، سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را داریم، تصریح کرد: این ازدواج  بسیار ساده و درعین‌حال بسیار باعظمت و با معنویت و موردتوجه خداوند بود.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: ملاک خوشبختی در ازدواج محبت است نه تشریفات؛ عوامل زایل کننده جنبه قدسی ازدواج  تشریفات و مهریه و جهیزیه سنگین است که این کارهای مبالغه‌آمیز کار جاهلان است؛ مهریه هرچقدر کمتر باشد به طبیعت ازدواج نزدیک تراست.

امام‌جمعه سرخس گفت: طبیعت ازدواج معامله نیست، خریدوفروش نیست، اجاره دادن نیست، بلکه زندگی دو انسان است و هیچ مهریه سنگینی مانع از طلاق نمی‌شود و نشده است، آن چیزی که مانع طلاق می‌شود اخلاق و رفتار و رعایت موازین اسلامی است.

وی ادامه داد: جهیزیه  برای دختر مایع عزت نیست بلکه عزت دختر به اخلاق و رفتار و شخصیت اوست.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: موانع عمده ازدواج مسائل فرهنگی است، اگرچه موانع اقتصادی هم تأثیر دارد، ولی موانع فرهنگی مثل عادت‌ها، تفاخر و چشم هم‌چشمی‌ها و تجمل‌طلبی‌ها هست که نمی‌گذارد ازدواج آسان و شرعی صورت پذیرد؛ باید دست‌به‌دست هم دهیم و این گره‌ها را باز کنیم.

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه برپایی مراسم عروسی در شهرستان به خاطر شیوع ویروس کرونا ممنوع است، تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند عقد شرعی به‌صورت کاملاً ساده و بدون تجمع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند ولی مراسم عروسی را یا بدون تجمع و ساده بگیرند و یا به تأخیر بیندازند.

وی عنوان کرد: خانواده‌های عزیز اگر می‌توانند با توافق طرفین خرج مراسم را بین مستمندان توزیع کنند یا به بیمارستان که به نظر بنده از هرجایی  واجب‌تر است در شرایط کنونی کمک کنند، تا با  این کمک زندگی زوجین تحکیم یابد و خیروبرکت در زندگی آنان و کسانی که واسطه این کمک شدند، وارد شود.

حجت‌الاسلام بختیاری تأکید کرد: چشم مریض‌های  بدحال به کمک من و شما دوخته شده است؛ همه مردم در این کمک شریک شوند، همچنین خرج مراسم عزا را به بیمارستان کمک کنند که بهترین ثواب را نصیب متوفای خود خواهند کرد.

امام‌جمعه سرخس در پایان گفت: از همه مالکان منازل و مغازه‌ها خواهش می‌کنم به مستأجران رحم کنند و اجاره منازل و مغازه‌ها را به‌صورت نجومی بالا نبرند، همچنین از مسئولان مربوطه هم درخواست دارم هم در اجاره‌ها و هم در قیمت املاک و زمین نظارت جدی داشته باشند تا فشار بر مردم وارد نشود.

انتهای پیام/