مردم سرخس ولایتمدار، غیور و شهیدپرور هستند/ صرف موقوفه باید در مسیر نیات واقف و با نگاه به مصالح مردم صورت بگیرد/ برای پیشرفت این آب‌وخاک نیازی به کمک‌های خارجی نیست
مردم سرخس ولایتمدار، غیور و شهیدپرور هستند/ صرف موقوفه باید در مسیر نیات واقف و با نگاه به مصالح مردم صورت بگیرد/ برای پیشرفت این آب‌وخاک نیازی به کمک‌های خارجی نیست
تولیت آستان قدس رضوی گفت: صرف موقوفه باید در مسیر نیات واقف و با نگاه به مصالح مردم صورت بگیرد، بنابراین مشکلات مربوط به اراضی موقوفه در سرخس باید با کمک مسئولان منطقه، مشارکت مردم و همکاری آستان قدس رضوی مرتفع شود.

به گزارش نسیم سرخس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار مردم شهرستان سرخس که شامگاه شنبه دوم بهمن‌ماه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، اهالی سرخس را مردمانی ولایتمدار، غیور و شهیدپرور خواند و گفت: بخش عمده‌ای از اراضی منطقه سرخس موقوفه حضرت رضا (ع) بوده و این شهر متبرک به قدوم حضرت ثامن‌الائمه (ع) است.

 

تولیت آستان قدس رضوی به مشکلات مردم سرخس اشاره کرد و افزود: قطعاً همگان بر سر این موضوع اتفاق‌نظر دارند که صرف موقوفه باید در مسیر نیات واقف و با نگاه به مصالح مردم صورت بگیرد، بنابراین مشکلات مربوط به اراضی موقوفه در سرخس باید با کمک مسئولان منطقه، مشارکت مردم و همکاری آستان قدس رضوی مرتفع شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ایران سرزمینی زرخیز و سرشار از ظرفیت است، خاطرنشان کرد: تمام ایران اسلامی جلوه عنایات و موهبت‌های حضرت حق و از نعمت‌های الهی سرشار است و اگر در منطقه نیز نزولات آسمانی کم است، درازای آن ذخایر و ظرفیت‌های بسیاری دیگر وجود دارد که باید کشف و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح از آن‌ها استفاده شود.

 

رئیسی یکی از مسائل مهم کشور را مسئله اشتغال جوانان دانست و اظهار داشت: قطعاً باید در حوزه رفع مشکل اشتغال جوانان اقدامات اساسی انجام گیرد که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهترین نقشه و راه‌حل است.

 

تولیت آستان قدس رضوی اقتصاد مقاومتی را توجه به داشته‌ها، توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی تعریف و ابراز کرد: یکی از جلوه‌های مهم اقتصاد مقاومتی افزایش بهره‌وری در حوزه‌های گوناگون و استفاده مناسب از امکانات و ظرفیت‌های موجود در کشور است.

 

وی ایران را کشور نعمت‌ها و موهبت‌های الهی دانست و تصریح کرد: معادن فراوان، ظرفیت‌های خاکی و دریای پر از نعمت و جوانانی بااستعداد و اندیشه‌ها و افکار نو از مزیت‌های بی‌بدیل کشور ما است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: برای پیشرفت این آب‌وخاک نیازی به کمک‌های خارجی نیست، تنها باید با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

 

رئیسی بر ضرورت مشارکت آحاد مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی بدون همکاری مردم با مسئولان وارد عرصه اقدام و عمل نمی‌شود، بنابراین تمامی قشرهای جامعه باید با وحدت رویه برای تحقق عملی اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

 

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به جایگاه و اهمیت امنیت در کشور اشاره کرد و بیان داشت: امروز وحدت و انسجام تمام اقوام و مذاهب در کشور باعث شده است که ایران اسلامی باوجود تمام تهدیدات، در منطقه‌ ناامن خاورمیانه در اوج امنیت و آرامش باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه مرزبانان حقیقی کشور مردمان ساکن مرزها هستند، خاطرنشان کرد: پشتیبان و حامیان نیروهای مسلح، مردم متدین و مؤمن این کشور بوده و مرزبانان حقیقی ایران اسلامی همه ساکنان مناطق مرزی هستند که در طول دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثابت کردند که برای دفاع از انقلاب و کشور خون خود را نیز نثار می‌کنند.

 

در ابتدای این دیدار جمعی از مسئولان و مردم شهرستان سرخس دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را درباره موقوفات آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس و حل مشکلات اقتصادی مردم این منطقه بیان کردند.

انتهای پیام/