مردم به «برنامه» داوطلبان انتخابات شورای شهر رأی بدهند
مردم به «برنامه» داوطلبان انتخابات شورای شهر رأی بدهند
حجت‌الاسلام سیستانی گفت: مردم از داوطلبان انتخابات شورای شهر انتظار دارند سازوکار شورای اسلامی را مطالعه کنند و بر وظایفشان اشراف و برنامه برای مردم داشته باشند و از مردم هم درخواست داریم به «برنامه» داوطلبان رأی بدهند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اظهار کرد: اگر حل مشکلات معیشتی مردم راه‌حل نمی‌داشت، رهبر معظم انقلاب بارها به آن تأکید نمی‌کردند.

امام‌جمعه موقت سرخس یکی از راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را نگاه مسئولان به ظرفیت‌های درونی کشور عنوان کرد و افزود: در این چند سال ثابت شد که مشکلات کشور با نگاه به بیرون حل‌شدنی نیست.

وی تقویت نظام پولی کشور و اصلاح ساختاری بودجه را از دیگر راه‌های حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برشمرد و بیان کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم، در ساختار بودجه سال‌های آینده اصلاحی اساسی و انقلابی داشته باشند که در نهایت منجر به رفع مشکلات مردم شود.

حجت‌الاسلام سیستانی نظارت بر بازار و برخورد قاطع با احتکار کنندگان را راه دیگر حل مشکلات معیشتی مردم دانست و عنوان کرد: در بحث کلان این موضوع نیز باید مسئولان مربوطه نظارت جدی بر صادرات و واردات کالاهای اساسی موردنیاز مردم داشته باشند.

خطیب جمعه سرخس در ادامه به سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی اشاره و تصریح کرد: در واقع هدف پاپ از این دیدار تقدیر از شیعیان و مرجعیت شیعه در حمایت و دفاع از مسیحیت به‌ویژه ایزدی‌ها در برابر گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش بود.

امام‌جمعه موقت سرخس تصریح کرد: همچنین آیت‌الله سیستانی در این دیدار به مسئله اول جهان اسلام یعنی فلسطین اشاره کردند و نسبت به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: در قانون اساسی ۴ اصل مربوط به شوراها داریم؛ پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم و شورا و شهرداری در این چهار اصل دیده شده است.

حجت‌الاسلام سیستانی در پایان خاطرنشان کرد: مردم از داوطلبان انتخابات شورای شهر انتظار دارند سازوکار شورای اسلامی را مطالعه کنند و بر وظایفشان اشراف و برنامه برای مردم داشته باشند و از مردم هم درخواست داریم به «برنامه» داوطلبان رأی بدهند.

انتهای پیام/