مردم، شهرداری سرخس را در نظافت شهری مردود کردند
مردم، شهرداری سرخس را در نظافت شهری مردود کردند
1000 شهروند سرخسی با شرکت در نظرسنجی به شهرداری شهر سرخس در حوزه نظافت معابر شهری نمره دادند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ۱۰۰۰ شهروند سرخسی با شرکت در نظرسنجی به شهرداری شهر سرخس در حوزه نظافت معابر شهری نمره دادند.

در این نظرسنجی از شهروندان خواسته شد تا به شهرداری سرخس در حوزه نظافت معابر شهری از «۰ تا ۲۰» نمره بدهند.

۱۰۵۰ شهروند سرخسی در این نظرسنجی مشارکت کردند که ۶۴ درصد به شهرداری سرخس نمره زیر ۵ دادند؛ همچنین ۱۷ درصد نمره ۵ تا ۱۰، ۱۲ درصد نمره ۱۰ تا ۱۵ و ۷ درصد از شهروندان نیز به شهرداری سرخس در حوزه نظافت معابر شهری نمره ۱۵ تا ۲۰ دادند.

دیدگاه‌های مردم سرخس درباره نظافت معابر شهری چیست؟

برخی شهروندان سرخسی ضمن شرکت در این نظرسنجی، دیدگاه‌های خود را نیز درباره نظافت معابر بیان کردند که در ادامه می‌خوانید.

یک شهروند سرخسی با گلایه از وضعیت نامناسب نظافت شهر نوشت: واقعا فکری هم به حال زمین‌های خالی سطح شهر کنید که شده مرکز تخلیه زباله‌ها؛ چرا شهرداری مالک این گونه زمین‌ها را وادار به دیوارکشی نمی‌کند.

شهروند دیگر سرخسی از نظافت یکی از محلات شهر گلایه کرد و گفت: انتهای خیابان فلسطین پیاده رو پشت آستان قدس و روبه‌روی مدرسه تا به حال رنگ سنگفرش ندیده و کلا خار و علف هست و این مسیر باید در خیابان  پیاده رفت؛ همین طور ابتدای بلوار پاسدارن از هر دو طرف پیاده رو برای افراد پیاده وجود نداره و پر از خار و ناهموار است.

شهروندی دیگر نوشت: خیابان ۱۷ شهریور جلوی آموزشگاه حمایت که حداقل ۴ سال می‌شود که آهن و شن‌های ساختمانی انباشته شده امکان عبور وجود ندارد و در زمستان باید در خیابان پیاده رفت و آمد کرد که متاسفانه آبگیر هست و با عبور ماشین و موتور عابر خیس می‌شود.

دیگر شهروند سرخسی درباره وضعیت نظافت معابر شهری نوشت: من سه سال است که ساکن کوچه شهید آقایی هستم؛ وضعیت این کوچه افتضاح است؛ یک ساختمان نیمه ساز هست که با توجه به بحث‌هایی که بین سازنده‌های ساخت شد دو سال است رها شده و این مکان، مکانی امن برای آشغال‌های اطرافیان و بعد از آشغال‌ها استفاده سگ‌های ولگرد و بنده خداها افراد زباله‌گرد شده که واقعا جای تاسف دارد؛ من نمی‌دانم آیا فقط جاده‌ها و وسایل نقلیه شخصی کرونا را پخش می‌کنند اما این همه آلودگی برای ما و کودکان خردسال مفید هستند! آقای شهردار محترم فکری به حال این شهر و کوچه‌ها بکنید که عاقبت بخیر شوید.

در ادامه دیدگاه‌های دیگر شهروندان سرخسی را نیز درباره نظافت معابر شهری می‌خوانید.

* کوچه نیلوفر ۲ پشت مدرسه خار و انباشت زباله و زباله‌های ساختمانی شده است.

* لطفا سری به خیابان‌های طالقانی شرقی هم بزنید و وضعیت نظافت و انباشت زباله‌ها را مشاهده کنید.

* از شهردار محترم عاجزانه خواهشمندیم فکری به حال زباله‌دان‌های میلان‌های سجاد و بقیه اطراف شهر بکند؛ واقعا غیر قابل تحمل است و زباله‌گردها امان ما رو بریدند از بس تخیله زباله سر میلان‌ها داریم.

* امروز رفتم شهدای گمنام و جای نشستن نداشت از بس کثیف بود.

* متاسفانه عملکرد چندساله شهرداری آن قدر نیست که نمره بدهیم؛ کدام شهر با قدمت سرخس را سراغ دارید که پیاده راه‌های آن این قدر کثیف و پر از خار و خاشاک، سد معبر و تردد سگ‌های ولگرد باشد؛ حتما باید شفاف بودجه را شهرداری توضیح بدهد.

* واقعا فرصت خوبی شد؛ به شرطی که کسی بخواند و عمل بشود؛ ابتدای معلم ۴ کنار دیوار آموزش و پرورش پیاده رو شده محل انباشت زباله و نمی‌شود از کنارش عبور کرد.

* یک سطل آشغال ما نداریم تو کوچه طالقانی ۱۲ و بعضی از همسایه‌ها آشغال‌هارو سر کوچه می‌گذارند و موجب جمع شدن سگ و گربه و حشرات شدند.

* یکی از بزرگ‌ترین مشکلات که اکثر همشهری‌ها به آن اشاره کردند بحث نیروهای زحمتکش پاکبان است. متاسفانه بزرگ‌ترین مشکل عدم سازماندهی مناسب و هماهنگی و از همه مهم‌تر نظارت بر نحوه کارکرد نفرات پاکبان است. بنده چندین مرتبه با آن‌ها صحبت کردم و همه آن‌ها از تبعیض بین نیروها و عدم مدیریت درست گله‌مند بودند و وقتی هم که به آن‌ها گفتم چرا پیگیری نمی‌کنید همه آن‌ها از ترس خدشه دار شدن کار و محل کار سکوت را اختیار کردند و حرفی نمی‌نند؛ اگر شهرداری و شورا واقعا فکر و دغدعه‌اش رفع مشکلات شهر است باید در چینش نفرات در داخل شهرداری دقت بیشتری کند. بیشتر از نفرات کارآمد که اهداف سازمان را دنبال کنند استفاده کند. نه اهداف قومی و شخصی را. بعد از اصلاح ساختار شهرداری هم کم کم باید ساختار و نظام شهری را اجرا شود. بله شهرداری مشهد خدمات می‌دهد ولی از آن طرف با هیچ کس مماشات نمی‌کند و مر قانون را اجرا می‌کند. شما در مشهد برای ساخت و ساز فقط ۲۴ ساعت مهلت دارید تا مصالح را به داخل ساختمان انتقال دهید. با هر گونه تخلف برخورد می‌کند و الان بعد از چند سال برای همه فرهنگ شده و جا افتاده است که باید چگونه در محل ساخت و ساز کار کنند. و هزار راه حل و مثال دیگر است که بیان آن‌ها میسر نیست.

* حالا سرخس را با مشهد مقایسه نکنیم، چرا جای دوری بریم؛ کل شهر و فضای سبز و زیبایی سرخس یک طرف شهرک گاز یک طرف، چیزی که عیان است چ هحاجت به بیان است؛ آقایان مگه شهرک گاز تو سرخس نیست؟ شاید حتما اونجا منطقه‌اش فرق می‌کند؛ چرا وقتی وارد شهرک می‌شوید حتی هوای اونجا بهتر از کل سرخس هست؟ واقعاً جای تاسف است که سرخس پیاده راه می‌روی فقط آشغال و خاک و کثیفی می‌بینید؛ به قول یک غیر بومی‌ها سرخس از ۱۷ سال گذشته تا الان هیچ تغییری نکرده است.

اشاره ماده ۵۵ قانون شهرداری درباره نظافت معابر شهری

به گزارش خبرنگار ما، در ماده ۵۵ قانون شهرداری، وظایف شهرداری‌ها به طور واضح و مشخص بیان شده است؛ برخی از مهم‌ترین وظایف شهرداری مطابق با این ماده عبارتند از: ایجاد خیابان‌ها و کوچه‌ها، تنظیف و نگهداری و تسطیح معابر، احداث تاسیسات تولید و توزیع برق، ایجاد امکان به خصوص برای تخلیه زباله و…

ماده ۵۵ قانون شهرداری چیست؟
مفاد این قانون عبارتند از:

۱. ایجاد خیابان‌ها و کوچه‌ها و میدان‌ها و باغ‌های عمومی و مجاری آب و توسعه معابر در حدود قوانین موضوعه.

۲. تنظیف و نگاهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی و مجاری آب‌ها و فاضلاب ‌و تنقیه ‌قنوات ‌مربوط ‌به‌ شهر و تأمین آب و روشنایی به وسائل ممکنه.

تبصره ۱. سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آن‌ها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور فوق وسیله ماموران خود رأساً اقدام کند.

انتهای پیام/