مراسم تعزیه‌خوانی به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع) در سرخس برگزار می شود
مراسم تعزیه‌خوانی به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع) در سرخس برگزار می شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس گفت: مراسم بزرگ تعزیه‌خوانی به مناسبت ایام شهادت امام علی علیه‌السلام با حضور برترین تعزیه‌خوانان استان خراسان بزرگ در شهرستان سرخس برگزار می‌شود.

صفا کیخانژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان علی علیه‌السلام شورای فرهنگ عمومی شهرستان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد مراسم بزرگ تعزیه‌خوانی را با حضور برترین تعزیه‌خوانان استان خراسان برگزار کند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس افزود: این مراسم روز پنج‌شنبه ۱۰ تیرماه ساعت ۱۶ در محل مزار شهدای شهرستان آغاز می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و به‌منظور هماهنگی‌های بیشتر در میان سایر دستگاه‌های اجرایی، برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم جلسه هماهنگی روز گذشته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

 

کیخانژاد اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم آشنایی هرچه بیشتر جامعه با فرهنگ و هنر اصیل دینی و اسلامی و اغنای روحیه جوانان با ارزش‌های واقعی ملی و مذهبی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس آشنایی هرچه بیشتر جوانان با فرهنگ عاشورایی و هنر دینی را بهترین سپر دفاعی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن دانست و تأکید کرد: برای احیای فرهنگ ناب اسلامی در جامعه و تبیین منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش سطح فرهنگی جامعه، ضمن پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در مقوله فرهنگ و هنر ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های متولی فرهنگی به‌صورت متحد و یکپارچه نسبت به برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری به محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند.

انتهای پیام/