محور برنامه‌های هفته بسیج سرخس، اصول ۷ گانه بیانیه گام دوم انقلاب است/ اجرای ۱۰۰۰ برنامه همزمان با هفته بسیج در سرخس
محور برنامه‌های هفته بسیج سرخس، اصول ۷ گانه بیانیه گام دوم انقلاب است/ اجرای ۱۰۰۰ برنامه همزمان با هفته بسیج در سرخس
آذرکیش گفت: بیش از 1000 برنامه همزمان با هفته بسیج امسال با محوریت اصول 7 گانه بیانیه گام دوم انقلاب در سطح شهرستان سرخس اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در جلسه ستاد بزرگداشت هفته بسیج شهرستان سرخس که صبح امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همه ما موظفیم در برابر مردمی که انقلاب را از خطرات حفظ کردند، تقوای الهی داشته باشیم و حقوق آن‌ها را رعایت کنیم.

امام جمعه سرخس افزود: بهترین کار برای مردم کار جهادی و شبانه‌روزی برای آن‌ها است؛ هنر این است که انسان تهدید را به فرصت تبدیل کند و تاکنون بسیج توانسته این امر مهم را محقق کند.

وی تصریح کرد: بعد از تهدید ناوهای آمریکایی در خلیج فارس در پی تسخیر لانه جاسوسی، امام راحل بلافاصله بعد از حدود یک‌ماه از این واقعه در ۵ آذر با هوشمندی دستور تشکیل نهاد مردمی بسیج را دادند.

بسیج تهدیدها را تبدیل به فرصت‌ها می‌کند

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: بسیج تهدیدها را تبدیل به فرصت‌ها می‌کند و تفکر بسیج در یک لباس و نهاد خاص خلاصه نمی‌شود، بلکه همه مردم ما با این تفکر کار می‌کنند.

امام جمعه سرخس بیان کرد: در دفاع مقدس عملیات‌هایی بسیج انجام داد، که تمام کارشناسان دنیا انگشت حیرت به دهان گرفتند.

وی اضافه کرد: امروز هم بسیج باید تهدیدات را تبدیل به فرصت کند؛ در دورانی که معیشت مردم در استان خراسان رضوی تهدید شد، همین بسیج بود که در تامین کالای اساسی برای مردم استان کار جهادی کرد.

حجت‌الاسلام بختیاری تاکید کرد: دولت آقای رئیسی هم باید با تفکر بسیجی مشکلات فرآروی کشور را حل کند؛ کسری شدید بودجه و تحریم و ساختارهای غلط و تغییر برخی فرهنگ‌ها با تفکر بسیجی قابل حل است.

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: باید در دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم، دفاع مقدس دیگری شکل بگیرد و همه اقشار مردم هم پای کار باشند.

محور برنامه‌های هفته بسیج سرخس، اصول ۷ گانه بیانیه گام دوم انقلاب است

در ادامه مجید اذرکیش، فرمانده سپاه سرخس اظهار کرد: هفته بزرگداشت بسیج در حقیقت هفته بزرگداشت ارزش‌های نظام است.

وی افزود: بسیج توانست جلوی تهاجم بیگانه را از ابتدای انقلاب اسلامی با حضور در عرصه‌های مختلف بگیرد و مردم را به صحنه بیاورد.

آذرکیش بیان کرد: در فتنه ۷۸ و ۸۸ اگر بسیج در کنار نیروهای نظامی و انتظامی نبود، دشمنان کشور را از پای درمی‌آوردند.

فرمانده سپاه سرخس با اشاره به اینکه بسیج نیاز دیروز، امروز و فردای ما است، گفت: بسیج تشکلی مدنی، مکمل و مکتبی است که بدون هعیچ چشم‌داشتی در عرصه‌های مختلف پای کار نظام است.

وی با تاکید بر اینکه محور برنامه‌های امسال هفته بسیج در شهرستان سرخس، اصول ۷ گانه بیانیه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰۰ برنامه در سطح شهرستان در هفته بسیج امسال اجرایی می‌شود.

آذرکیش خاطرنشان کرد: رزمایش قرآن و معنویت، رزمایش فضای مجازی، رزمایش گروه‌های جهادی، رزمایش کمک مومنانه، رزمایش اقتدار گشت‌های رضویون، رزمایش ایثار و شهادت و رزمایش شکوه اقتدار از جمله برنامه محوری هفته بسیج شهرستان سرخس است.

فرمانده سپاه سرخس گفت: همچنین برگزاری دو یادواره بزرگ شهدا در محله عباس آباد و روستای گنبدلی، جشنواره شبیه یاس و جشنواره فرهنگی هنری تئاتر و موسیقی از دیگر برنامه‌های مهم هفته بسیج در شهرستان سرخس است.

اگر کشور ما به دنبال ترقی است، باید به تفکر بسیجی برگردد

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس نیز در این جلس اظهار کرد: امروز تمام دشمنان نظام اسلامی به این نتیجه رسیدند، که با وجود بسیج مردمی تهدیدات آن‌ها دیگر جواب نمی‌دهد.

فرماندار سرخس عنوان کرد: در جنگ با داعش این بسیج مردمی بود که کار را تمام کرد؛ اقدامات دشمن در منطقه نیز توسط بسیج‌ مردمی که شکل گرفت، خنثی شد.

رجبی مقدم با تاکید بر اینکه بسیجی بودن آسان، اما بسیجی ماندن مهم و سخت است، تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب چفیه بسیجی را بر تن دارند و در جبهه‌های مختلف شمشیر می‌زنند.

وی در پایان گفت: بعد از ۴۲ سال اگر کشور ما به دنبال ترقی است، باید به تفکر بسیجی برگردد؛ بسیجیان ما توانستند راه چندساله را یک شبه طی کردند.

انتهای پیام/