مجلس عزای حسینی با رعایت نکات بهداشتی باید پررنگ برگزار شود/ بقای اسلام به برکت عزاداری‌ها است
مجلس عزای حسینی با رعایت نکات بهداشتی باید پررنگ برگزار شود/ بقای اسلام به برکت عزاداری‌ها است
حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه بقای اسلام به برکت عزاداری‌ها است، گفت: علی‌رغم اینکه باید تمامی نکات بهداشتی در مجلس عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام رعایت شود، باید مراقبت کنیم مجالس عزاداری کمرنگ برگزار نشود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام‌جمعه سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه خون امام حسین علیه‌السلام و یارانش بقای دین اسلام شد، اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن عاشورا از بالاترین شعائر الهی است.

امام‌جمعه سرخس به اثرات عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: کسی که در مجلس امام حسین علیه‌السلام بیاید و اشک او جاری شود، ترفیع درجه معنوی پیدا می‌کند و مورد رحمت الهی قرار می‌گیرد.

وی عاقبت‌به‌خیری انسان  را از دیگر آثار حضور در مجالس امام حسین علیه‌السلام برشمرد و افزود: در مجلس عزای حسین علیه‌السلام هرکسی دعا کند، دعای او مستجاب می‌شود و در حقیقت شفای قلوب و جسم ما در مجالس اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه بقای اسلام به برکت عزاداری‌ها است، عنوان کرد: خیمه امام حسین علیه‌السلام دارالشفا است؛ علی‌رغم اینکه باید تمامی نکات بهداشتی در مجلس عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام رعایت شود، باید مراقبت کنیم مجالس عزاداری کمرنگ برگزار نشود.

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: همکاری کردن در مسائل بهداشتی در مراسم‌های عزاداری، همانند یاری‌رساندن به امام حسین علیه‌السلام است.

امام‌جمعه سرخس به جنایت بزرگ صهیونیست‌ها در آتش زدن مسجدالاقصی و روز جهانی مسجد اشاره و تصریح کرد: نقش مساجد در جامعه سازی و تمدن سازی کلیدی است؛ آن‌قدر نقش مساجد مهم است که امام علی علیه‌السلام فرمودند، مسجد محل نشست‌وبرخاست اولیای الهی است.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه به توافق‌نامه اسرائیل و امارات اشاره کرد و افزود: کشور میکروسکوپی امارات که نقشی عروسک گونه در منطقه دارد، ماهیت خودش را با این توافق‌نامه نشان داد که ما صهیونیسم هستیم و رسوایی خودش را به حد اعلاء است.

وی بیان کرد: بازنده اصلی این توافق‌نامه امارات است و به‌زودی شاهد نابودی رژیم‌های مرتجع عربی ازجمله امارات و سعودی به دست مسلمانان انقلابی خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تبریک هفته دولت اظهار کرد: مردم ما امروز از دولت انتظاراتی دارند، چون دولت به وعده‌هایی که داده بود، عمل نکرد.

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه مشکلات معیشتی مردم امروز حاصل سوء تدبیر و ضعف مدیریتی مسئولان است، تصریح کرد: بااین‌وجود مردم ما هرگز نظام، ولایتمداری و استقلال سیاسی‌شان را با چیزی عوض نمی‌کنند و نسبت به آینده نظام اسلامی امیدوار هستند.

وی اضافه کرد: امروز نظام اسلامی ما محکم‌تر از قبل راه خودش را ادامه می‌دهد و شاهدش شکست سنگین آمریکا در عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در سازمان ملل بود.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی امروز جزو ارتش‌های قدرتمند سایبری در جهان است، گفت: دوران بزن و در رو در جنگ سایبری با جمهوری اسلامی ایران گذشته است.

انتهای پیام/