مانور امداد و نجات در راه آهن بین‌المللی سرخس برگزار شد+ تصاویر
مانور امداد و نجات در راه آهن بین‌المللی سرخس برگزار شد+ تصاویر
مانور امداد و نجات باهدف ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران شهرستان سرخس، در راه آهن بین‌المللی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در پی گزارش اعلام‌شده از طرف رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان مبنی بر خارج شدن واگن قطار مسافربری و برخورد آن با واگن حمل سوخت در نقطه اعلام‌شده که باعث انفجار و آتش‌سوزی شده است، بلافاصله نیروهای عملیاتی شعبه در قالب شش تیم امدادی توسط خودروهای عملیاتی کمک دار و همچنین خودرو ارتباطات به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

 

محمد رضایی بابیان اینکه در مدیریت بحران، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با آن از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی بایستی از قبل، برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه‌ریزی کرده و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا در هنگام بروز حوادث بتوانند در کمترین زمان ممکن بحران را مدیریت کنند.

 

وی یکی از مؤثرترین ابزارها برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی را مسئله «آموزش» دانست و تصریح کرد: آموزش درصورتی‌که منظم و هدفمند و در راستای نیازهای واقعی مدیران بحران تدوین و اجرا شود باعث بهبود عملکرد و کارایی آن می‌شود.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس اظهار داشت: تیم‌های امدادی شهرستان در آمادگی کامل قرار دارند و اجرای این‌گونه مانورها می‌تواند آمادگی تیم‌ها و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را نمایان سازد تا در زمان بحران آمادگی کامل وجود داشته باشد.