امنیت شغلی از نگرانی‌های جامعه کارگری است/ ضرورت حمایت قانونی کامل از کارگران
امنیت شغلی از نگرانی‌های جامعه کارگری است/ ضرورت حمایت قانونی کامل از کارگران
امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه امنیت شغلی از نگرانی‌های جامعه کارگری ما است، گفت: باید قشر کارگر به‌طور کامل از جهت قانونی مورد حمایت قرار گیرد و از مجلس و به‌ویژه از دولت مردمی انتظار بیشتری است که در مقابل مطالبات کارگران پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تاکید بر اینکه کارگران ما قشر بسیار زحمتکشی هستند، اظهار کرد: دین مبین اسلام به کار و قشر زحمتکش کارگر اهمیت زیادی قائل شده استT به حدی که دستان کارگر را می‌بوسیدند و طبق روایات دستان کارگر و آن فردی که زحمت می‌کشد برای روزی حلال خانواده و برای حل مشکلات جامعه، فرمودند آن دست بوسیدنی است.

امام جمعه سرخس افزود: کار و کارگر واژه‌ مقدسی در اسلام است و کسانی که نسبت به کار بی‌اهمیت هستند و در جامعه حوائج خودشان را به دوش دیگران می‌اندازند و در واقع دنبال کار نمی‌روند، این‌ها منفور مردم هستند و کسانی که حق کارگر را به‌صورت کامل نمی‌دهند، این‌ها هم از نظر اسلام منفور شمرده می‌شوند.

وی تصریح کرد: کار و کارگر در دین اسلام بسیار مقدس هستند؛ خیلی از مکاتب هستند که ادعای حمایت از کارگر را دارند، ولی در واقع دفاع از حقوق کارگران ندارند و فقط دین اسلام است که از حقوق کارگران به‌صورت کامل دفاع می‌کند ولی در مکاتب دیگر متاسفانه کارگران را استثمار می‌کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: نام بردن از کارگران در مکاتب دیگر فقط برای منافع افراد خاص است؛ در جمهوری اسلامی ایران چون ماهیتش انقلاب اسلامی است، قشر کارگر بسیار مورد احترام واقع شده و کارگران ما نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در پیروزی دفاع مقدس داشتند.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه شهدای زیادی از اقشار کارگری تقدیم انقلاب اسلامی شده است، گفت: بساط خیلی از فتنه‌ها که ضد انقلاب و سلطنت‌طلب‌ها در جنگ‌های ترکیبی اخیر شکل‌ دادند را اقشار کارگری ما جمع کردند و در خنثی کردن فتنه‌ها کارگران ما نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: در قوانین جمهوری اسلامی به حقوق کارگران پرداخته شده ولی این قوانین باید به‌صورت کامل اجرا شود و تا کامل اجرا نشود، حقوق کارگران استیفا نمی‌شود.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: آن چیزی که امروز مورد تاکید مقام معظم رهبری است، باید قشر کارگر به‌صورت کامل از جهت قانونی مورد حمایت قرار گیرد و از مجلس و به‌ویژه از دولت مردمی انتظار بیشتری است که در مقابل توقعات و مطالبات کارگران پاسخگو باشند.

امام جمعه سرخس ادامه داد: اگر انصاف قضیه را درنظر بگیریم، ریاست محترم جمهوری انصافا به قشر کارگر رسیدگی خوبی تاکنون داشته و خیلی از کارگرانی که در دولت قبل به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها بیکار شدند، دوباره با به چرخش درآمدن چرخ تولید مشغول به‌کار شدند.

وی بیان کرد: با فعال شدن کارخانه‌ها و همچنین رونق تولید در این دولت، خیلی از حقوق و مزایای کارگری دوباره برگشت و این دولت با جدیت به‌دنبال حمایت از کار و کارگر است؛ مجلس شورای اسلامی هم به این سمت و سو دارد حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: کارگران نقش ویژه‌ای در اقتصاد مقاومتی دارند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، ستون فقرات اقتصاد ما کارگران هستند و این کارگر است که می‌تواند تولید را رونق بدهد که با رونق تولید اقتصاد ما هم رونق پیدا می‌کند.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه کارگران ما در رونق تولید و اقتصاد نقش ویژه و کلیدی دارند، افزود: در خصوص شعار سال که مقام معظم رهبری فرمودند، باز هم نقش کارگران ما در رونق تولید و مهار تورم نقش ویژه‌ای است.

وی تصریح کرد: باید به این سمت و سو حرکت کنیم تا احیانا ظلم‌هایی که به جامعه‌ کارگری به‌واسطه‌ بعضی از کارفرمایان می‌شود، با نظارت بهتر جلوی این ظلم‌ها گرفته شود.

حجت‌الاسلام بختیاری گفت: یکی از نگرانی‌های جامعه کارگری در بعضی از موارد امنیت شغلی است که این امنیت شغلی باید به‌طور کامل تامین و نظارت‌ها تشدید شود تا جامعه‌ کارگری ما نگرانی در این رابطه نداشته باشد.

امام جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم خدای متعال به مسئولان نظام جمهوری اسلامی توفیق مضاعفی عنایت کند که بتوانند آن طوری که موردنظر اسلام است، فرهنگ کار و احترام به جامعه‌ کارگری را موردتوجه قرار دهند.

انتهای پیام/