قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری پارک گردشگری تفریحی غار مزداوند امضا شد/ سرمایه‌گذاری سه میلیارد تومانی طی یک سال
قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری پارک گردشگری تفریحی غار مزداوند امضا شد/ سرمایه‌گذاری سه میلیارد تومانی طی یک سال
گل محمدی از امضای قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری پارک گردشگری تفریحی غار مزداوند با یک سرمایه‌گذار قوی خبر داد و گفت: این قرارداد حاصل یک کار 1000 روزه بوده و سرمایه‌گذاری اولیه این طرح ۳۰ میلیارد ریال برای مدت یک سال است.

محمد گل محمدی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در ۱۰۰۰ روز گذشته شهرداری مزداوند با همکاری شورای اسلامی این شهر کاری متفاوت از جنس کارهای روزمره انجام داده و در این راستا جدول آسیب‌ها و قوت‌ها و تهدیدها و فرصت‌ها را برای توسعه شهر ترسیم کردیم.

شهردار شهر مزداوند افزود: از روزی که مسئولیت شهردار مزداوند را پذیرفتم به دنبال این بودیم که اقدامات صرفاً تهاجمی باشد و به دنبال راهکارهای تدافعی نبودیم و به همین منظور تلاش کردیم تا تهدیدات به فرصت‌ها تبدیل شود.

وی بزرگ‌ترین تهدید شهر مزداوند را قطعه «۴ الف» محور جدید مشهد-سرخس عنوان کرد و گفت: هر چند این محور برای شهرستان قطعاً منافع زیادی خواهد داشت، اما اگر این تهدید به فرصت تبدیل نمی‌شد، می‌توانست به اقتصاد بومی شهر مزداوند که بر پایه گردشگری است، ضربه وارد کند و در این مسیر جاذبه‌های گردشگری مانند غار مزداوند، رباط شرف و دریاچه بزنگان قرار دارد.

گل محمدی با بیان اینکه این جاذبه‌ها عامل پویایی اقتصاد منطقه است، تصریح کرد: در کمتر از دو ماه به سمت رفع این تهدید رفتیم و در نهایت در دی‌ماه ۹۷ بزرگ‌ترین تهدید شهر را به بهترین فرصت تبدیل کردیم و اراضی پیرامونی شهر مزداوند به وسعت ۱۰۹ هکتار را به قطعه «۴ الف» محور جدید مشهد-سرخس متصل شد و اصلاح حریم شهر مزداوند انجام شد که از نوع خودش کاری بی‌نظیر است و باعث شد حریم شهر مزداوند را بزرگ کنیم.

شهردار شهر مزداوند عنوان کرد: این قطعه از محور جدید مشهد-سرخس پیش‌ازاین از محدوده خدمات شهری خارج بود و با این اصلاح به شهر مزداوند متصل شد.

وی با بیان اینکه شرط اصلاح حریم توجیه به نفع شهر و با نگاه گردشگری بوده است، اضافه کرد: با توجه به محور بین‌المللی و ترانزیتی شهرستان سرخس و از طرفی بستر سرمایه‌گذاری که از این اصلاح حریم شکل گرفته، می‌توانیم درآمدی پایدار و با ثبات برای شهر و شهرداری مزداوند داشته باشیم؛ ضمن اینکه بیش از ۷۰ نوع بارگذاری‌ گردشگری در این حریم دیده شده است.

قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری طرح گردشگری تفریحی غار مزداوند امضا شد

گل محمدی در ادامه با اشاره به امضای قرارداد سرمایه‌گذاری طرح گردشگری تفریحی غار مزداوند بین شهرداری این شهر و موسسه توسعه گردشگری سازمان ‌همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این پروژه به‌منظور توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این غار به‌عنوان یک جاذبه زیبای طبیعی بین شهرداری مزداوند و موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی به امضاء رسید.

شهردار شهر مزداوند با بیان اینکه عقد این قرارداد حاصل یک کار ۱۰۰۰ روزه و برداشتن گام‌های بزرگی بود، افزود: اصلاح حریم و استحصال ۱۰۹ هکتار از اراضی آستان قدس رضوی البته به‌شرط جذب سرمایه‌گذار در مدت حدود ۶ ماه و توجیه اقتصادی این طرح از جمله این گام‌ها بود که برداشته شد.

وی اظهار کرد: افتخار می‌کنیم از اولین شهرداری‌هایی هستیم که چنین قراردادی را برای توسعه گردشگری در شهرستان سرخس با سازمان همیاری به امضاء رساندیم.

گل محمدی گفت: این پروژه برای منطقه و شهرستان سرخس باعث جهش در تولید و ایجاد اشتغال و جذب تعداد زیادی از گردشگران و زائران و مجاوران علی بن موسی‌الرضا (ع) می‌شود.

شهردار شهر مزداوند افزود: یکی از رویکردهای اصلی ما این است که بخش سرمایه‌گذاری را صرفاً از طریق سازمان همیاری شهرداری‌های استان انجام دهیم، چون اعتقاد داریم رویکرد سازمان همیاری شهرداری‌های و مدیران این نهاد تخصصی با سمت‌وسوی تجارت و بازرگانی و جهش‌زا بوده و به‌طرف خلق ایده‌های نو پیش می‌رود.

وی ادامه داد: انواع الگوهای گردشگری را در شهر مزداوند داریم و غار این شهر نیز قابلیت منحصربه‌فردی برای جذب گردشگر و توریست دارد.

گل محمدی تصریح کرد: فاز اول طرح در ۵ هزار مترمربع از اراضی شهرداری است و در فاز بعدی امکان‌سنجی برای توسعه آن با توجه به توپوگرافی و جاذبه‌های سرمایه‌گذاری منطقه وجود دارد و سرمایه‌گذاری اولیه ۳۰ میلیارد ریال برای یک سال است.

شهردار مزداوند ساماندهی غار با رعایت ضوابط میراث فرهنگی و زیست‌محیطی، محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز متناسب با الگوی گیاهان بومی، ساخت آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، چای‌خانه، دفتر مدیریت و اقامتگاه‌های بومگردی را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این طرح عنوان کرد.

عقب‌ماندگی در حوزه جاری شهرداری نداریم

وی با بیان اینکه شعار امسال شهرداری مزداوند در کنار توجه به جهش تولید، جهش خدمت به شهروندان است، گفت: در این راستا یکی از اهداف ما که برای امسال محقق شد، عقد قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری طرح گردشگری تفریحی غار مزداوند بود که قطعاً موجب ایجاد اشتغال پایدار در منطقه می‌شود.

گل محمدی در ادامه با تأکید بر اینکه عقب‌ماندگی در حوزه جاری شهرداری نداریم، گفت: به لحاظ حوزه جاری شهرداری مزداوند در قله است و هیچ عقب‌ماندگی نداریم و تلاشمان این است که دیونی برای آیندگان باقی نماند و در حال حاضر نیز هیچ بدهی کارگری، دولتی، بیمه‌ای و مالیاتی نداریم.

شهردار مزداوند اضافه شدن ۷ هکتار پارک جنگلی به فضای سبز شهر مزداوند و توسعه اراضی راکد این شهر را از جمله اقدامات شهرداری برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه میلیارد تومان پروژه عمرانی داریم که آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه یادمان شهدای گمنام مزداوند گفت: اگر شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و آستان قدس رضوی تعهداتشان را در وقت تعیین‌شده انجام دهند که هم‌اکنون در حال اجرای آن هستند، در هفته دفاع مقدس امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار مزداوند گفت: تعهد پالایشگاه اجرای جوشکاری سازه است که انجام شده و همچنین تأمین مصالح سنگی که در حال انجام است و تعهد آستان قدس رضوی تأمین نقدینگی ۵۰ میلیون تومانی است.

گل محمدی در پایان با اشاره به پیگیری‌ها درباره ایجاد کارخانه آب‌معدنی در مزداوند بیان کرد: در حال حاضر پیگیر دریافت برند برای این کارخانه هستیم که آن‌هم درگیر قهر و غضب بروکراسی اداری شده است.

انتهای پیام/