«قانون» باید فصل الخطاب کاندیداهای انتخابات باشد/ کاندیداها شعارهای غیرعملی ندهند
«قانون» باید فصل الخطاب کاندیداهای انتخابات باشد/ کاندیداها شعارهای غیرعملی ندهند
حجت‌الاسلام نجف زاده گفت: افرادی که وارد آزمون انتخابات می‌شوند و هدف آن‌ها خیر است، فصل الخطابشان باید قانون باشد و اگر مسئله‌ای رخ داد، به قانون برگردند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد نجف زاده، رئیس دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی شهرستان سرخس در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی سرخس که ظهر امروز با حضور داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات دوره ششم شورای شهر سرخس در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: انقلابی بودن، عدالتخواه، ضد فساد، معتقد به تحول و جوان از جمله معیارهایی است که می‌تواند به یک انتخاب اصلح و درست منجر شود.

رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی شهرستان سرخس با تاکید بر اینکه اختلافات مانع رشد می‌شود، افزود: افرادی که وارد آزمون انتخابات می‌شوند و هدف آن‌ها خیر است، فصل الخطاب آن‌ها باید قانون باشد و اگر مسئله‌ای رخ داد، به قانون برگردند.

وی با بیان اینکه در کارها سیاه نمایی نباید صورت گیرد، تصریح کرد: جامعه شهرستان سرخس تلفیقی است و نباید با دمیدن در تفرقه خدشه‌ای به وحدت وارد شود.

حجت‌الاسلام نجف زاده با تشریح مصادیق تخلفات و جرائم انتخاباتی عنوان کرد: داوطلبان در تبلیغات مراقب باشند از حدود متعارف خارج نشوند؛ رزومه‌ها نباید خلاف واقع باشد و شعارهایی که کاندیداها برای تحقق و تغییر می‌دهند، نباید شعارهای غیرعملی باشد؛ همچنین تخریب رقیب کار شایسته‌ای نیست و نباید به واسطه بالا بردن خودمان دیگران را تخریب کنیم.

حیدر جهانی، دادستان عمومی و انقلاب سرخس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی و ظرفیت آن برای تبلیغات انتخاباتی باید در موعد مقرر انجام شود، اظهار کرد: داوطلبان سعی کنند در موعد مقرر از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغات استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس بیان کرد: رصد و پایش سخنرانی‌ها و وعده‌های داوطلبان انتخابات در دستور کار است و نباید حرف‌های داوطلبان موجب تفرقه‌انگیزی شود.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها باید از وعده‌های دروغ، سیاه نمایی و تخریب پرهیز کنند، تصریح کرد: استفاده از تجهیزات و امکانات دولتی برای طرفداری و تبلیغات کاندیداها ممنوع است.

جهانی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ما از ظرفیت فضای مجازی که در اختیار دارد باید برای روشنگری و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات و مشارکت حداکثری استفاده کند.

انتهای پیام/