فوری؛ آتش سوزی در واحد دانه بندی پالایشگاه سرخس/ حریق مهار شد
فوری؛ آتش سوزی در واحد دانه بندی پالایشگاه سرخس/ حریق مهار شد
بخشی از واحد دانه بندی گوگرد پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس عصر امروز دچار حریق شد که توسط نیروهای آتش نشانی پالایشگاه مهار و خاموش شد.

ابوالفضل نعمتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، درباره آتش سوزی امروز عصر در واحد دانه بندی گوگرد پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: این آتش سوزی جزئی بوده و بیرون از فنس های عملیاتی پالایشگاه اتفاق افتاده است که با تلاش نیروهای آتش نشانی پالایشگاه این آتش در همان دقایق اولیه مهار و خاموش شد.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس درباره علت این حادثه گفت: در ساعت ۱۵ امروز در اثر شارتی برقی یکدستگاه الکترو موتور مربوط به کانوایر سیستم بارگیری در واحد دانه بندی گوگرد، حریق ایجاد شده و به‌وسیله تسمه نقاله لاستیکی در حال حرکت به داخل سوله ذخیره بنتونیت کشیده می‌شود که بلافاصله کارکنان آتش نشانی و بهره برداری وارد عمل شده و حریق مهار شد.

نعمتی افزود: با توجه به اینکه تسمه نقاله ها لاستیکی هستند در اثر سوختن آنها دود زیادی در محوطه پخش شد و فقط دو عدد تسمه نقاله آسیب دیده و خسارت دیگری ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه سیستم اطفای حریق سوله به درستی عمل کرده است تصریح کرد: این آتش سوزی در سیلو انبارش گوگرد اتفاق افتاد و هیچ تاثیری در روند تولید گاز و فعالیت واحد دانه بندی گوگرد این پالایشگاه نداشته است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در پایان گفت: علت دقیق حادثه پس از بازرسی بازرسان و کارشناسان فنی پالایشگاه مشخص می‌شود.

انتهای پیام/