فردا چند تیم، سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری می‌کنند/ جمع‌آوری ۲۰۰۰ سگ ولگرد در ۱۸ ماهه گذشته در سرخس
فردا چند تیم، سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری می‌کنند/ جمع‌آوری ۲۰۰۰ سگ ولگرد در ۱۸ ماهه گذشته در سرخس
رئیس شورای شهر سرخس گفت: در ۱۸ ماه گذشته حدود ۲ هزار سگ ولگرد را از سطح شهر سرخس جمع‌آوری کردیم و برنامه داریم تا به‌صورت ویژه فردا حدود ۴۰ تا ۵۰ سگ را جمع‌آوری کنیم.

حسین لایقی‌زاده، رئیس شورای شهر سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره معضل سگ‌های ولگرد که موضوع آن امروز ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با هشتگ #خطر_سگهای_ولگرد توسط کاربران و فعالان فضای مجازی شهرستان سرخس در شبکه‌های اجتماعی داغ شد، اظهار کرد: کارکنان شهرداری با وجود خطراتی که برای آنها پیش می‌آید، اما روزانه ۱۰ تا ۱۲ سگ را می‌گیرند و دو نفر از کارکنان ما را سگ گاز گرفته است، اما مسئله اصلی این است که سگ‌ها را از روستاها در اطراف رها می‌کنند و دستگاه‌های متولی مانند بخشداری و محیط زیست پای کار نیستند.

رئیس شورای شهر سرخس با بیان اینکه جمع‌آوری هر سگ ۱۰۰ هزار تومان برای شهرداری هزینه دارد، بیان کرد: اخیراً حدود ۱۲۰ سگ پس از حمل به منطقه طرق تحویل دادیم.

وی با تاکید بر اینکه روستاییان به دلیل خشکسالی سگ‌ها را در اطراف شهر رها می‌کنند، گفت: بخشدار مرکزی باید از دهیاران بخواهد تا در این موضوع همکاری کنند.

لایقی‌زاده افزود: طی ۱۸ ماه گذشته حدود ۲۰۰۰ سگ را از سطح شهر سرخس جمع‌آوری کردیم و برنامه داریم تا به صورت ویژه فردا حدود ۴۰ تا ۵۰ سگ را جمع‌آوری کنیم.

رئیس شورای شهر سرخس درباره نقش محیط زیست در زمینه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تصریح کرد: محیط زیست باید مجوز عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد را بدهد زیرا هر سگ در هر زایمان ۱۰ تا ۱۶ توله دارد.

خبرنگار: علیرضا علی صوفی

انتهای پیام/