غده‌های چرکین اقتصادی کشور باید جراحی شود/ سفره مفسدان با جراحی اقتصادی در حال جمع شدن است
غده‌های چرکین اقتصادی کشور باید جراحی شود/ سفره مفسدان با جراحی اقتصادی در حال جمع شدن است
حجت‌الاسلام بختیاری با تاکید بر اینکه سفره مفسدان با جراحی اقتصادی دولت سیزدهم در حال جمع شدن است، گفت: غده‌های چرکین اقتصادی کشور باید جراحی و این مصوبه مجلس اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه امروز کمتر کسی است که از بیماری مزمن اقتصادی در کشور خبر نداشته باشد، اظهار کرد: این بیماری مزمن میراثی ۵۰ ساله دارد.

امام جمعه سرخس افزود: از ۱۰ سال آخر حکومت پهلوی نوع مدیریت اقتصادی همین بوده و این میراث به انقلاب اسلامی رسید و هر کاری کردند در ابتدای انقلاب این مدیریت را کنار بزنند، به نتیجه‌ای نرسیدند.

وی بیان کرد: اصل قضیه این است که این بیماری بر اساس نظام سرمایه‌داری بنا شده است؛ سرمایه‌‎دار سود کلان ببرد ولو اینکه مستضعفان له شوند؛ انقلاب ما انقلاب مستضعفان است، اما اقتصاد ما سرمایه‌داری بوده و مردم در این اقتصاد نقششان مشخص نیست.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: مصوبه مجلس شورای اسلامی این بود که این بیماری از بین برود؛ دولت آیت‌الله رئیسی را در این چند وقت اگر بررسی کنیم، برای مردم پر و بال می‌زند؛ این دولت با تلاشی که در واکسیناسیون کرونا داشت، فوتی‌های این بیماری را از ۷۰۰ به ۷ برساند؛ همچنین بدهکاری‌های کلان دولت قبل را تسویه کرد؛ اگر در دولت قبل انرژی هسته‌ای ما را بتن ریختند و نخبگان فراری شدند دولت سیزدهم انرژی هسته‌ای را فعال و پویا کرد.

خطیب نماز جمعه سرخس اضافه کرد: هنر دولت قبل این بود که کارخانه‌ها را به دست کسانی داد که تعطیل و کارگران بیکار شدند؛ اما این دولت کارخانه‌ها را به راه انداخت؛ دولت سیزدهم مسکن میلیونی راه‌اندازی کرد و اگر انصاف داشته باشیم، نتیجه می‌گیریم آیت‌الله رئیسی تمام توانش را برای حل مشکلات مردم گذاشته است.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه اقتصاد ما احتیاج به جراحی دارد، تصریح کرد: غده‌های چرکین اقتصادی کشور باید جراحی شود و این مصوبه مجلس است که باید اجرایی شود.

وی گفت: اگر می‌خواهیم رئیس جمهورمان را بشناسیم باید نظر دشمنان را در رابطه با او ببینیم؛ تمام شبکه‌های سعودی و صهیونیستی و منافقین و آمریکایی‌ها امروز آیت‌الله رئیسی را می‌کوبند.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: جراحی سنگین اقتصادی دو الی سه ماه درد دارد و اوضاع بازار شاید آشفته شود، که همه مردم باید همکاری کنند تا این جراحی اقتصادی انجام شود؛ اگر این جراحی انجام نمی‌شد، بلایی به سر کشور می‌آمد که از کشورهای منطقه اوضاعش بدتر می‌شد.

امام جمعه سرخس افزود: سفره مفسدان با جراحی اقتصادی در حال جمع شدن است؛ این مفسدان و حتی کشورهایی مثل ترکیه از یارانه مردم ما استفاده می‌کردند.

وی بیان کرد: مردم ما در این جراحی اقتصادی باید مدیریت مصرف داشته باشند، چون کالاها به اندازه کافی در بازار موجود است و مردم نباید نگرانی در این رابطه داشته باشند؛ از طرفی سیستم‌های قضایی و امنیتی، اطلاعات سپاه و تعزیرات شمشیرشان برای کسانی که ذره‌ای گران‌فروشی می‌کنند، تیز شده است.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: دشمن در این جراحی اقتصادی به‌دنبال این است که مردم ما را تحریک کند تا کشور ناامن شود؛ مردم ما قدر امنیت را بدانند و حواسشان به توطئه دشمنان باشد.

خطیب نماز جمعه سرخس با تقدیر از بسیجیان شرکت‌کننده در رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر بسیج شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: برگزاری این رزمایش‌ها از مظاهر ولایتمداری است.

امام جمعه سرخس در پایان از مردم شهیدپرور روستای قلعه قصاب که میزبانی برنامه‌های فرهنگی این هفته نماز جمعه شهرستان را برعهده داشتند، تقدیر کرد و از
مسئولان خواست تا زمینه اشتغال و زمین را برای مردم مومن و در خط ولایت این روستا فراهم کنند.

انتهای پیام/