عملیات اجرایی آبرسانی به روستای چکودر سرخس توسط سپاه آغاز شد
عملیات اجرایی آبرسانی به روستای چکودر سرخس توسط سپاه آغاز شد
جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) سپاه گفت: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای چکودر شهرستان سرخس توسط سپاه آغاز شده و پیش‌‌بینی می‌کنیم این پروژه تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

سردار قربان محمد اشعری، جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری بهترین راه مبارزه با آمریکا و دشمنان این نظام، خدمت به مردم است.

سردار اشعری بیان کرد: پیرو فرامین مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قراردادهای بسیار عمده و کلی را با وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت نیرو در راستای خدمات عمرانی و زیرساختی منعقد کرده است.

وی تصریح کرد: بخشی از این قراردادها توسط قرارگاه منطقه‌‌ای ثامن الائمه (ع) سپاه در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در حال اجرا بوده که یکی از این پروژه‌ها در روستای چکودر شهرستان مرزی سرخس است.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) سپاه بیان کرد: سرخس از نظر جغرافیایی و منابع خدادادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مرزداران غیوری هم دارد که در خط مقدم دفاع از جمهوری اسلامی در حال تلاش هستند.

سردار اشعری اضافه کرد: در روستای چکودر که ۷۰ درصد جمعیت این روستا را برادران عزیز اهل سنت و ۳۰ درصد دیگر را برادران عزیز شیعه تشکیل می‌دهند، پروژه آبرسانی داریم که طول آن ۴٫۵ کیلومتر بوده و در منطقه‌ای صعب‌العبور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان سرخس برای سه نقطه بحث آبرسانی پیش‌بینی شده که دو نقطه گلزار و روستاهای شوراب و پیروش هستند و نقطه سوم که کار را هم از آنجا شروع کردیم، روستای چکودر است که در حال حاضر با تانکر به این روستا آبرسانی می‌شود.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) سپاه عنوان کرد: خط انتقال آب روستای چکودر از چشمه تا مخرن روستا، ۴٫۵ کیلومتر است که شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی این پروژه را با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال طراحی کرده است، اما با توجه به سختی کار در نهایت این پروژه برای اجرا در قالب برنامه‌های محرومیت‌زدایی به مجموعه مهندسی تیپ ۲۱ امام رضا (ع) نیروی زمینی سپاه واگذار شد.

سردار اشعری خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای چکودر آغاز شده و پیش‌‌بینی می‌کنیم این پروژه تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: ۱۲۱ روستا در خراسان رضوی با مشکل کمبود و نبود آب شرب مواجه هستند که با همکاری دولت و سپاه آبرسانی به این روستاها انجام می‌شود و با توجه به توان نیروی زمینی سپاه، عملیات اجرایی پروژه‌ها به قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه واگذار شده است.

سردار اشعری در پایان گفت: در پروژه آبرسانی به روستای چکودر شهرستان سرخس در کنار قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) و شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، سپاه شهرستان و محور عملیاتی شهید برونسی سرخس نیز برای تسریع در این پروژه مشارکت دارند.

انتهای پیام/