علاج مشکلات کشور دولت جوان و حزب‌اللهی است
علاج مشکلات کشور دولت جوان و حزب‌اللهی است
حجت‌الاسلام سیستانی با تأکید بر اینکه علاج مشکلات کشور دولت جوان و حزب‌اللهی است، گفت: از دولت‌هایی که بعد از انقلاب آمده و رفتند، توقعات بیشتری داشتیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با تشکیل دولتی جوان و حزب‌اللهی شاهد تحقق فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری باشیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی، امام‌جمعه موقت سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه دو سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری می‌گذرد، اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی ۵ راهبرد دارد که از دو راهبرد آن عبور کرده است؛ راهبرد اول پیروزی انقلاب و شکل‌گیری آن و راهبرد دوم تشکیل نظام اسلامی بود که محقق شد.

امام‌جمعه موقت سرخس با بیان اینکه جنگ تحمیلی و همه ناجوانمردی‌های استکبار علیه ایران اسلامی نتوانست این راهبردها را متوقف کند، تصریح کرد: راهبرد سوم ما تشکیل دولت تراز اسلامی است؛ این مسئله فقط به دولت یعنی قوه مجریه برنمی‌گردد، بلکه همه قوا و همه مسئولان در تحقق راهبرد نقش دارند.

وی علاج مشکلات کشور را تشکیل یک دولت جوان و حزب‌اللهی برشمرد و بیان کرد: با تشکیل دولت اسلامی، در راهبرد و فرایند چهارم جامعه ما باید یک جامعه اسلامی شود و ایران اسلامی به یک جایگاه بین‌المللی برسد که الگوی سایر کشورها باشد.

حجت‌الاسلام سیستانی راهبرد و فرایند پنجم را تمدن سازی اسلامی عنوان کرد و افزود: در این راهبرد فرهنگ اسلامی فضای عمومی بشریت را فرامی‌گیرد که مأموریت اصلی منتظران است.

امام‌جمعه موقت سرخس در ادامه با تشریح برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در سال‌های بعد از انقلاب ۱۱ برابر رشد علمی داشته است؛ امروز کشور ما یک کشور مستقل در حوزه سیاسی است و در استقلال نظامی هم در اوج قرار دارد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی محور جبهه مقاومت است و جبهه مقاومت امروز از فکر و اندیشه ما استفاده می‌کند و این برای ما افتخاری بزرگ است.

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان تصریح کرد: از دولت‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی آمده و رفتند، توقعات بیشتری داشتیم؛ امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شاهد تشکیل یک دولت جوان و حزب‌اللهی باشیم که محقق کننده فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

انتهای پیام/