طرح «مطالبات مردم»، محور نخستین جلسه شورای اداری سرخس در سال ۱۴۰۱/ فرماندار سرخس: انتقال آب از سد دوستی به سرخس مطالبه به‌حق مردم است/ اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده جدید سرخس
طرح «مطالبات مردم»، محور نخستین جلسه شورای اداری سرخس در سال ۱۴۰۱/ فرماندار سرخس: انتقال آب از سد دوستی به سرخس مطالبه به‌حق مردم است/ اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده جدید سرخس
سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال 1401، به پیگیری مطالبات مردم در حوزه‌های آب شرب، بهداشت و درمان، جاده، احقاق حق جذب نیروهای بومی و مهار ریزگردها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، نخستین جلسه شورای اداری شهرستان سرخس در سال ۱۴۰۱، ظهر امروز به یاد شهید سرافراز ملک محمد سالارزهی در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در این جلسه اظهار کرد: امروز اگر سیل عظیمی از جوانان از افکار انحرافی به دور هستند، به دلیل مجاهدت‌های استاد شهید مرتضی مطهری است.

امام جمعه سرخس افزود: خدمات علمی معلمان و خدمات اقتصادی کارگران از مصادیق خدمت به خلق است و این خدمات انسان را در روز وانفسا حفظ می‌کند.

وی تصریح کرد: انتصاب شایسته فرماندار جدید شهرستان را تبریک می‌گویم؛ وی اشراف کاملی به مسائل منطقه دارد و امیدواریم با روحیه جهادی که از وی سراغ داریم، شاهد توسعه شهرستان باشیم.

مولوی سید عبدالعزیز پارسا، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرخس نیز در این جلسه گفت: مسئولان ما در هر جایگاهی که هستند باید از پست و مقام خود در راستای خدمت به مردم استفاده کنند.

وی بیان کرد: فرماندار سرخس که از نیروهای بومی شهرستان هستند، باید زمینه توسعه شهرستان را محقق کنند.

شفاف‌سازی توسط دستگاه‌های اداری در راستای رضایت‌مندی عمومی باید انجام شود

حیدر جهانی، رئیس دادگستری شهرستان سرخس نیز در این جلسه اظهار کرد: دشمن امیدوار بود راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور برگزار نشود، اما مردم ما با حضور گسترده در راهپیمایی دفاع خود از اسلام را در میدان نشان دادند.

وی بیان کرد: تبعیض در برخوردها در دستگاه قضایی وجود ندارد و با هر فرد متخلفی که نظم عمومی و یا امنیت مردم را بر هم بزند، دستگاه قضا برخورد می‌کند؛ خواه این فرد مسئول و خواه آقازاده باشد.

جهانی تصریح کرد: امروز در دستگاه قضایی عدالت ترمیمی، جایگزین عدالت کیفری شده و مجازات جایگزین حبس داریم، مگر در مواردی که تشخیص قاضی این باشد که مجرم باید در حبس بماند.

رئیس دادگستری سرخس به مسئله سلامت و فساد اداری اشاره و عنوان کرد: قانون سلامت اداری ۱۲ سال پیش به تصویب رسید که اصل آن بر برائت است؛ شفاف‌سازی باید در مسائل اداری رقم بخورد؛ اگر مدیری هم تخلفی کرد، باید مانند بقیه متخلفان با او در راستای عدالت برخورد شود؛ فساد اداری هر فعل و ترک فعلی را شامل می‌شود.

وی گفت: امروز عدم انجام کار هم جرم است؛ در باب رضایت‌مندی عمومی باید شفاف‌سازی توسط دستگاه‌های اداری صورت گیرد؛ همه اقشار باید کمک کنند تا جامعه سالمی داشته باشیم؛ اگر سالم‌سازی در ادارات باشد، فساد کنترل می‌شود و شاهد حذف برخی مسئولان نخواهیم بود.

در ادامه جلسه، حسن نوری‌زاده، سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس با اشاره به حضور گسترده، آگاهانه و با بصیرت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: از حضور آگاهانه مردم شهرستان در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر داریم که در حقیقت یک اقدام بی‌نظیر و یک اتحاد را از همه برادران اهل سنت و شیعه در ابن راهپیمایی شاهد بودیم.

نوری‌زاده تصریح کرد: هر زمان دشمن در مسیر انقلاب لجن‌پراکنی کرد، مردم با حضور خود در میدان نشان دادند که با وجود همه مشلات، به نظام اسلامی و دستگاه حاکمیت اعتماد دارند.

وی واکسیناسیون عمومی کرونا و اقدام جهادی در تامین واکسن از داخل و خارج، آزادسازی سواحل، حضور شخص رئیس جمهور در بین مردم و در میدان که در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری است، فعال شدن دیپلماسی منطقه‌ای و تغییر نگاه از غرب به شرق، اجرای جهش در تولید مسکن با ساخت ۴ میلیون مسکن، افزایش فروش نفت با وجود تحریم‌ها و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار را از اقدامات دولت سیزدهم از ابتدای شروع خدمت این دولت برشمرد.

مطالبات مردم درباره جذب نیروهای بومی در بیمارستان غدیر سرخس محقق شد

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس در ادامه به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سیاسی شهرستان سرخس اشاره و تصریح کرد: پیگیری جذب نیروهای بومی در بیمارستان غدیر سرخس با توجه به اینکه حوزه بهداشت و درمان برای ما مهم است ازجمله مطالبات مردم بود که پیگیری و نتیجه داد.

نوری‌زاده عنوان کرد: بیمارستان لقمان شهرستان جوابگوی نیازهای مردم نیست که در این راستا دی کلینیک غدیر صنعت نفت نیز به‌زودی به بیمارستان تبدیل می‌شود؛ تمامی بیمه‌ها در دو بیمارستان مورداستفاده قرار می‌گیرند و برای اینکه موازی کاری در این دو بیمارستان صورت نگیرد، هر بیمارستان خدمات خاصی را با تقسیم شرح وظایف به مردم ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تامین نیروی متخصص در بیمارستان غدیر را هم در راستای عدالت پیگیری کردیم، گفت: ضمن هماهنگی با مدیران بالادستی، ۴ ایراد قانونی در برگزاری آزمون جذب بیمارستان غدیر را در راستای مطالبات مردم پیگیری و نسبت به اصلاح آن اقدام کردیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس با تاکید بر اینکه مردم به دولت اعتماد کردند و اجازه نمی‌دهیم به این اعتماد کسی خدشه وارد کند، افزود: با هماهنگی که انجام شده در حوزه تخصصی و عمومی تا سوم خرداد نیروی انسانی بیمارستان غدیر شهرستان، وارد بازار کار می‌شوند.

پیگیری مطالبات مردم با حضور در میدان/ اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده جدید سرخس

نوری‌زاده با بیان اینکه شعار دولت حضور در میان مردم است، عنوان کرد: تخصیص و اجرای پروژه‌ها در شهرستان سرخس بر اساس جمعیت و کم‌برخورداری مناطق خواهد بود؛ در این راستا مشکل کمبود آب در برخی روستاهای شهرستان را با حضور مدیران کل این حوزه در میدان پیگیری کردیم؛ در حوزه اتصال لوله آب مصرفی شهرستان به سد دوستی درخواست کد سرفصل اعتبار برای این پروژه داریم و این پروژه ازجمله مطالبات به‌حق مردم شهرستان سرخس است؛ جهاد کشاورزی هم وظیفه تامین آب شرب دام شهرستان را بر عهده دارد؛ ضمن اینکه مدیران کل هم باید پیوست‌های مختلف خدمت به مردم را بررسی کنند.

وی ادامه داد: همچنین درباره راه شهرستان، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که فارق از حرف‌های شعاری، با اعتباری که تخصیص داده شده، ظرف دو سال آینده جاده جدید از سرخس تا مزداوند بازگشایی می‌شود.

سه دستگاه وظیفه مهار ریزگردها در سرخس را بر عهده دارند

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس در ادامه به بحران ریزگردها در شهرستان اشاره و بیان کرد: جلسات و بررسی‌‎های تخصصی در زمینه مهار ریزگردها انجام شده و ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان به‌عنوان کانون ایجاد ریزگرد شناسایی شده است.

نوری‌زاده عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس و آستان قدس رضوی، منابع طبیعی و شرکت‌های گاز و نفت کار مهار ریزگردها را در شهرستان بر عهده دارند و منابع طبیعی شهرستان نیز باید نظارت دقیقی در اجرای این پروژه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکاری شدن برخی پروژه‌ها خیلی به صلاح شهرستان نیست، گفت: پول بیت‌المال باید در جای خودش هزینه شود و از نزدیک پروژه‌ها را رصد خواهیم کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس در ادامه به مطالبات کارگران معدن آق‌دربند اشاره و بیان کرد: با حضور در میدان مطالبات کارگران این معدن را پیگیری کردیم؛ مدیرانی که در این رابطه کم کاری داشتند با همکاری و مساعدت آستان قدس رضوی برکنار شدند و کارگران به حقوق خود رسیدند؛ به وعده‌ای که به کارگران برای رسیدن به مطالباتشان دادیم، عمل کردیم و بازهم در صورت بروز هرگونه مشکل در کنار آن‌ها هستیم.

نوری‌زاده در ادامه به ارائه خدمات توسط شرکت پالایش گاز شهید‌ هاشمی‌نژاد و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به مردم شهرستان سرخس اشاره و تاکید کرد: برابر قانون این دو دستگاه وظایف ذاتی دارند و وظایفی که قانون به آن‌ها داده است؛ از طرفی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موظف هستند که به مردم شهرستان سرخس خدمات بدهند؛ این خدمات در چهارچوب کارگروهی که در فرمانداری شهرستان تشکیل می‌شود و با هماهنگی فرماندار بایستی ارائه شود.

وی تصریح کرد: با توجه به استقرار ۷۰ درصدی مردم در روستاهای شهرستان و اینکه اکثر مردم به شغل شریف دامداری و کشاورزی مشغول هستند، باید خدمات دولت از طریق تعاونی‌ها در اختیار مردم قرار گیرد که یکی از این خدمات توزیع نهاده‌های دامی از طریق تعاونی‌ها است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس در تذکری خطاب به مدیران شهرستان تاکید کرد: خروج مدیران شهرستان از شهرستان باید با اجازه فرماندار باشد و تکریم ارباب رجوع نیز با حفظ رعایت قانون در دستور کار مدیران دستگاه‌‎های اجرایی قرار گیرد.

مدیران شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز شرق هرچه سریع‌تر مقدمات انتقال ستاد این شرکت از مشهد به سرخس را فراهم کنند

وی در ادامه به اشاره به نارضایتی‌های بالای کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق از مدیران این شرکت گفت: مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با توجه به سیاست‌های دولت که حضور درصحنه مدیران است، هرچه سریع‌تر مقدمات انتقال ستاد این شرکت از مشهد به شهرستان سرخس را فراهم کنند، چون نمی‌توانیم کم‌کاری این مدیران را ما در سرخس پاسخگو باشیم.

نوری‌زاده در پایان گفت:در این مدت کوتاه شروع خدمت به مردم شهرستان، حضور ۴ مدیرکل را در شهرستان داشتیم؛ از مدیرکل برق منطقه‌ای هم دعوت کردیم تا قبل از فصل گرما در شهرستان سرخس حضور پیدا کند و مسائل این حوزه که در راستای مطالبات مردم است را در میدان پیگیری کند.

انتهای پیام/