ضرورت توسعه فرهنگ رضوی در جامعه/ سهم خواهی ها از کابینه دوازدهم یک نوع رانت‌خواری است/ هر اقدامی برای سهم خواهی، نقض شایسته‌سالاری و محکوم است
ضرورت توسعه فرهنگ رضوی در جامعه/ سهم خواهی ها از کابینه دوازدهم یک نوع رانت‌خواری است/ هر اقدامی برای سهم خواهی، نقض شایسته‌سالاری و محکوم است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه کابینه دوازدهم باید از میان شایستگان و خبرگان مردم تشکیل شود، گفت: سهم خواهی ها از کابینه دوازدهم یک نوع رانت‌خواری بوده و هر اقدامی برای سهم خواهی نقض شایسته‌سالاری و از طرف مردم محکوم است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به دهه کرامت اظهار کرد: تمامی کسانی که دستی در کار فرهنگی دارند باید تلاش کنند تا برنامه‌هایی در شان این دهه برگزار شود.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: جامعه را باید به سمت توسعه فرهنگ رضوی سوق داد و این شور و شعور باید افزایش پیدا کند.

 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستیم و دستورالعمل دولتمردان در روز اول امسال تعیین شده است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان داشت: تولید و اشتغال با دولتمردانی محقق می‌شود که متخصص، متعهد و شجاع بوده و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی داشته باشند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: دولت دوازدهم باید دولتی باشد که بتواند در مسائل مصرفی جلوی وارداتی که در داخل تولید می‌شود را بگیرد و از تولید داخلی غفلت نکند.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: دولتی باید تشکیل شود که بتواند نرخ رشد اقتصادی کشور را افزایش بدهد و حمایت و تقویت تولید داخل در اولویت برنامه‌هایش باشد.

 

وی ادامه داد: در تشکیل کابینه دوازدهم برخی احزاب طوری سخن می‌گویند که بوی سهم خواهی می‌آید و اینکه مردم تقسیم به ۲۴ و ۱۶ میلیون می‌شوند برای جامعه مضر است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: سهم خواهی ها از دولت آینده یک نوع رانت‌خواری است و این اقدام که باید کابینه دوازدهم از فلان حزب و جناح باشد در مسیر اسلامی نیست.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: یکی از اهداف جامعه اسلامی استقرار قسط و عدل است، بنابراین باید تقسیم پست‌ها بر اساس شایسته‌سالاری و لیاقت انجام شود.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: حرف اشتباهی است که پست‌ها باید به کسانی واگذار شود که جزو ۲۴ میلیون هستند، این یعنی ۱۶ میلیون نفر دیگر حق انتخاب ندارند و در میان آن‌ها افراد شایسته‌ای برای واگذاری پست‌های اساسی کشور وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: تقسیم مردم برای واگذاری پست‌ها یک نوع ظلم و تبعیض و نقض شایسته‌سالاری و نقش آزادی بیان و اندیشه است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ خاطرنشان کرد: ملت ایران پشت سر حضرت امام (ره) ایستادند و انقلاب کردند و روزی هم که قرار است این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) متصل شود، بازهم همین مردم پشت سر امامشان خواهند ایستاد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار کرد: قطعاً اگر احزاب و گروه‌ها در تشکیل دولت آینده به دنبال سهم خواهی باشند، این اقدام از ناحیه مردم محکوم است.

 

امام‌جمعه سرخس یکی از مصادیق عقب راندن دشمن را کار کردن و خدمت به مردم دانست و بیان داشت: مردم حزب‌الله هستند و نظام اسلامی هم متعلق به همه آن‌ها است.

 

وی ادامه داد: اگر کشاورزی و صنعت داخلی تقویت شود و از عرصه‌های فناوری حمایت صورت بگیرد، آن‌وقت آمریکایی‌ها دیگر جسور نمی‌شوند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ اظهار داشت: امروز حالت دشمنان ما مانند یک حیوان درنده است که اگر یک‌قدم عقب‌نشینی کنیم، او ده قدم به جلو می‌آید.

 

خطیب نماز جمعه سرخس به آمار بالای بیکاری در شهرستان سرخس اشاره کرد و افزود: ریشه هر مشکل و معضل فرهنگی در جامعه به بیکاری وصل می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: دولت دوازدهم باید خارج از جناح‌بندی‌های سیاسی و با حضور شایستگان و خبرگان مردم تشکیل شود.

 

وی افزود: فرصت‌ها به تعبیر امام علی علیه‌السلام مانند ابر بهار می‌گذرد و اگر تضییع شود تبدیل به غصه می‌شود، بنابراین در تشکیل دولت دوازدهم، اهتمام به حل مسائل و مشکلات مردم باید در رأس برنامه‌ها باشد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ اظهار کرد: نه یهود و نه نصاری را نمی‌توان راضی کرد و هر کاری کنیم آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی راضی نمی‌شوند مگر اینکه دست از اعتقاداتمان برداریم.

انتهای پیام/