ضرورت به‌کارگیری ظرفیت مردمی برای حل اختلافات
ضرورت به‌کارگیری ظرفیت مردمی برای حل اختلافات
صادقی گفت: صادقی گفت: از امامان جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان سرخس درخواست داریم تا با به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی، معتمدان و بزرگان برای حل اختلافات در حوزه‌های حق الناس و خانوادگی، دستگاه قضایی را یاری کنند و تلاش داریم تا حل اختلافات در این دو حوزه را به خود مردم واگذار کنیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان سرخس که در فرهنگسرای امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز در کشور نعمت همدلی و هماهنگی را در سطح ملی، استانی و شهرستانی شاهد هستیم.

وی افزود: در دوران بعد از انقلاب اسلامی، دوره‌ای که امروز شاهد آن هستیم که قوای سه گانه یک هم‌افزایی و همدلی کم‌نظیر دارند را کمتر شاهد بودیم و از این فرصت باید کمال استفاده را ببریم.

صادقی بیان کرد: مردم ما درک درستی از مشکلات دارند و گرفتار نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن نمی‌شوند و از کسانی که دندان علیه اسلام و مکتب ما تیز کردند، به خاطر این درک فریب نمی‌خورند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی عنوان کرد: در دستگاه قضایی روزانه پرونده‌های مختلفی را رسیدگی می‌کنیم و تمام این اتفافاتی که ثبت و ضبط می‌شود، از آن به عنوان اسناد محرمانه از جهت عرفی و شرعی حفاظت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس رصدهایی که در استان داریم، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان سرخس و سایر کارکنان این مجموعه، عملکرد خوبی داشتند و مسائل را خوب و به موقع تشخیص می‌دهند.

صادقی بیان کرد: از امامان جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان سرخس درخواست داریم تا با به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی، معتمدان و بزرگان، برای حل اختلافات در حوزه‌های حق الناس و خانوادگی، همکاران ما را در مجموعه دادگستری و دادستانی یاری کنند و تلاش داریم تا حل اختلافات در این دو حوزه را به خود مردم واگذار کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: از دادستان جدید شهرستان سرخس می‌خواهیم با کسانی که امنیت مال و جان مردم و جامعه را هدف گرفتند، مدارا نکند و با قاطع‌ترین و سریع‌ترین اقدامات مجازات اشد را برای آن‌ها اجرا کند تا احساس امنیت را در بین مردم شاهد باشبم.

در پایان این مراسم از زحمات و خدمات چندین ساله حجت‌الاسلام محمد نجف زاده، رئیس سابق دادگستری سرخس تجلیل و حیدر جهانی که پیش از این دادستان شهرستان سرخس بود، به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان منصوب شد؛ همچنین علی حق شناس به عنوان دادستان جدید شهرستان سرخس معارفه شد.

انتهای پیام/