ضرورت امروز معیشت مردم «انصاف» است
ضرورت امروز معیشت مردم «انصاف» است
حجت‌الاسلام سیستانی گفت: ضرورت امروز معیشت مردم «انصاف» است و هیچ عدلی هم از انصاف بالاتر نیست و در هر شغلی هستیم باید منصف باشیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی، امام جمعه موقت سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه مسئله اندازه‌گیری معیشت باید موردتوجه قرار گیرد، اظهار کرد: انصاف امروزه در بین مردم مسلمان باید پررنگ باشد؛ ما تابع امام صادق علیه‌السلام هستیم و سیره و روش آن حضرت در معیشت باید موردتوجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت سرخس ضرورت امروز معیشت مردم را انصاف دانست و گفت: هیچ عدلی از انصاف بالاتر نیست و در هر شغلی هستیم باید منصف باشیم؛ نباید هر کاسبی کالا را به یک قیمت عرضه کند.

وی بیان کرد: وضعیت اقتصادی مردم چندان خوب نیست، اما راه علاج مشکلات اقتصاد کشور، جراحی اقتصادی است و دولت سیزدهم هم در این مسیر وسط میدان است‌.

حجت‌الاسلام سیستانی عنوان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی به ضرر مردم بود و همه کارشناسان اقتصادی هم در این مورد توافق دارند و دولت مردمی سیزدهم هم برای اصلاح ارز ترجیحی برنامه خوبی دارد.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: به تعبیر امام صادق علیه‌السلام گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد می‌کند؛ امانت‌داری هم از بین می‌رود و مردم مسلمانان تحت فشار قرار می‌گیرند.

امام جمعه موقت سرخس با بیان اینکه محتکر مورد لعن خداست، گفت: به تعبیر پیامبر مکرم اسلام کسی که در بازار دست به احتکار می‌زند، مانند کسی است که کتاب خدا را منکر شده است.

حجت‌الاسلام سیستانی تصریح کرد: وظیفه مسئولان درباره مقابله با احتکار به تعبیر امام سجاد علیه‌السلام که از زبان رسول گرامی اسلام نقل کردند، این است که با محتکران باید برخورد کرد و فرمان داد تا آنچه احتکار شده به بازار آورده و به مردم عرضه کنند.

امام جمعه موقت سرخس در پایان از مردم ولایتمدار روستای حسن آباد که اقدامات فرهنگی نماز جمعه این هفته سرخس را بر عهده داشتند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/