معاون سازمان حج و زیارت گفت: کار ثبت نام از نیمه دوم مرداد آغاز می شود وپیش بینی می کنیم امسال 2 میلیون نفر اعزام شوند.

به گزارش نسیم سرخس حمید محمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزاندر خصوص ثبت نام اعزام به عتبات در ایام اربعین اظهار کرد: طبق هماهنگی های شده در ستاد اربعین مسئولیت ثبت نام،‌ دریافت ویزا واعزام زائران به عتبات برعهده سازمان حج و زیارت است.

وی افزود: کار ثبت نام برای اعزام به عتبات در ایام اربعین از نیمه دوم مرداد آغاز خواهد شد ودر این رابطه اقدامات مقدماتی صورت گرفته و هماهنگی های لازم میان وزارت امور خارجه ایران و عراق انجام شده است.

معاون امور حج و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: مقرر شده است تا دفاتر کنسولی عراق در ۱۱ نقطه از ایران ایجادشود یعنی علاوه بر سفارت این کشور در تهران وکنسولگری های مستقر در مشهد،‌ کرمانشاه و اهواز دفاتری باید در ۱۱ نقطه کشور به صورت موقت ایجاد شود.

محمدی ادامه داد: طی هماهنگی با ستاد مرکزی اربعین علاقمندان برای حضور در کشور عراق در ایام اربعین باید از نیمه دوم مرداد در سامانه سماح ثبت نام کنند و گروه های یک تا ۱۰ نفره تشکیل شود وپس از آن ویزا برای افراد اخذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته شاهد مشکلات ارزی بودیم و امسال با کمک بانکهای عامل این مشکل را حل کردیم به گونه ای که افراد هنگام ثبت نام می توانند به صورت آنلاین معادل ریالی، هزینه ارزی را پرداخت کنند.

معاون حج و عتبات سازمان حج و زیارت افزود: افراد هنگام ثبت نام  تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. همچنین کمیته بهداشت ودرمان که مسئولیت آن برعهده هلال احمر است در ایام اربعین در کشور عراق به زائران ایرانی خدمات ارائه می کند. افراد برای استفاده از این خدمات باید هنگام ثبت نام هزینه را پرداخت کنند.

محمدی با اشاره به اینکه تلاش ستاد مرکزی اربعین ایجاد سهولت برای زائران ایرانی است گفت: تلاش می کنیم تا از بی نظمی قبل از حرکت جمعیت به طرف مرزها جلوگیری شود. برآوردهای ما حاکی از آن است که امسال ۲ میلیون نفر اعزام شوند.

انتهای پیام/