شکوفا شدن بال فرهنگی سرخس با راه‌اندازی باشگاه صنعت گاز
شکوفا شدن بال فرهنگی سرخس با راه‌اندازی باشگاه صنعت گاز
مراسم آغاز به‌ کار آکادمی باشگاه صنعت گاز سرخس در محل سالن سینما شهرک گاز شهید مهاجر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، یحیی، فیضی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس در مراسم آغاز به‌کار آکادمی باشگاه صنعت گاز سرخس که در محل سالن سینما شهرک گاز شهید مهاجر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سه هدف مهم اقتصاد با استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی توانمند، مسئولیت‌های اجتماعی و محیط زیست را در این مجتمع گازی دنبال می‌کند.

وی افزود: در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی خدای متعال نعمت گاز را به این منطقه عطا کرده است که از این نعمت همه باید بهره‌مند کنند.

فیضی عنوان کرد: در این راستا امسال ۳.۷ میلیارد تومان برای بهبود مدارس اطراف پالایشگاه هزینه شده و همچنین برای تجهیز بیمارستان غدیر ۴۶ میلیارد تومان توسط این پالایشگاه هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس تصریح کرد: ثروت شهرستان سرخس علاوه بر گاز که در عمق ۳ هزار متری زمین قرار داد، جوانان این شهرستان هستند که قهرمانان ملی و جهانی هم در میان آن‌ها هستند.

راه‌اندازی باشگاه صنعت گاز سرخس بال فرهنگی این شهرستان در زمینه ورزش را شکوفاتر می‌کند

وی بیان کرد: راه‌اندازی مجدد ۸ رشته آکادمی باشگاه صنعت گاز سرخس با پیگیری‌های نماینده مردم سرخس در مجلس انجام شد، که قابل تقدیر است.

فیضی گفت: با راه‌اندازی این ۸ آکادمی، بال فرهنگی شهرستان سرخس در زمینه ورزش شکوفاتر می‌شود و از تفریحات سالم جوانان این شهرستان بهره‌مند می‌شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس اظهار کرد: شهدا ستارگان درخشان ما هستند و راه را به ما نشان می‌دهند؛ وقتی در فتنه‌ها راه را گم می‌کنیم، شهدا را به ما نشان می‌دهند.

وی بیان کرد: باید بدانیم حق جوان ما امروز چیست؟ حق جوان و نوجوان ما درک کردن با تمام وجود است؛ نیازهای عاطفی، ورزشی و فرهنگی او را باید بشناسیم؛ جوانان حق مسکن و کار و زندگی بدون دغدغه دارند؛ مسئولان باید به میدان بیایند و حق آن‌ها را ادا کنند.

امام جمعه سرخس بیان کرد: باید به وسیله ورزش که بهترین تفریح سالم است، به بخشی از دغدغه‌های جوانان و نوجوانان پاسخ بدهیم.

مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت می‌تواند به فریاد مردم سرخس در محرومیت‌زدایی برسد

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: در شهرستان سرخس که منابع عظیم گازی را داریم باید مردم این منطقه حقشان ادا شود؛ مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت می‌تواند به فریاد مردم در محرومیت‌زدایی و به فریاد جوانان در زمینه‌های مختلف برسد.

وی تصریح کرد: مردم ما مرزبان جمهوری اسلامی هستند، لذا به‌صورت ویژه از مسئولان و از تلاش‌های نماینده مردم سرخس در مجلس که اقدام به راه‌اندازی مجدد باشگاه صنعت گاز شد، تقدیر دارم.

امام جمعه سرخس ادامه داد: در باب ورزش، احیای باشگاه صنعت گاز باید گره‌گشای مشکلات جوانان باشد؛ متولی ورزش هرجایی اداره ورزش و جوانان است؛ ممکن است به‌تدریج متولی این کار در تصمیم‌گیری‌ها به انحراف برود که باید مراقبت کرد.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: تمام امتیازات ویژه از باشگاه صنعت گاز باید به جوانان شهرستان سرخس برگردد و هماهنگی بین اداره ورزش و جوانان شهرستان و مسئولان ورزش پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد در این رابطه باید مستمر باشد.

وزارت نفت در تکمیل جاده سرخس این شهرستان گازخیز را یاری کند

در ادامه این مراسم حسن نوری‌زاده، سرپرست فرمانداری سرخس اظهار کرد: در مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در حوزه راه‌اندازی بیمارستان غدیر شهرستان سرخس ورود کرده است و مراحل پایانی را طی می‌کند.

نوری‌زاده بیان کرد:۴۰ روستای شهرستان گازخیز سرخس فاقد گاز است؛ نمی‌توانیم به مردمی که روی منبع گاز نشستند، بگوییم مشکل گاز داریم؛ از مجموعه وزارت این درخواست را داریم تا در امر گازرسانی هم شهرستان را کمک کند.

سرپرست فرمانداری سرخس در ادامه با بیان اینکه مردم شهرستان سرخس امروز از وضعیت جاده این شهرستان در رنج هستند، افزود: در حوزه جاده درخواست داریم وزارت نفت در تکمیل جاده همچون گذشته این شهرستان گازخیز را یاری کند.

وی با تقدیر از راه‌اندازی باشگاه صنعت گاز سرخس بیان کرد: در انتخاب مربیان توانمند و ولایتمدار برای این باشگاه باید کمک کنیم و هم نگاه ویژه به جمعیت ۱۲ هزار نفری ورزشکار شهرستان داشته باشیم.

باشگاه صنعت گاز سرخس دستاورد خوبی برای مردم خراسان رضوی است

در ادامه علی اکبر هاشمی جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه باشگاه صنعت گاز سرخس دستاورد خوبی برای مردم خراسان رضوی است، گفت: این ۸ رشته باید سرآمد باشد و استعدادهای ورزشکاران باید شناسایی شود.

وی افزود: کارنامه ورزش استان باید در سال‌های بعد با راه‌انداری باشگاه صنعت گاز سرخس بهتر از امسال باشد؛ باید ورزشکاران شهرستان سرخس را در تیم‌های ملی ببینیم؛ با راه‌اندازی باشگاه صنعت گاز سرخس شاهد رشد مسائل فرهنگی در این شهرستان خواهیم بود.

احمد زمانی، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: وظیفه اول پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد رسیدن به تولید پایدار گاز است.

وی بیان کرد: در محدوده قانونی در مسئولیت‌های اجتماعی متعهد هستیم؛ وجود مرکز رشد و در بحث کمک به مدارس و بیمارستان تاکنون پالایشگاه گاز شهبد هاشمی‌نژاد اقدامات شایسته‌ای داشته است؛ تلاش داریم در حد توانمان به مردم شهرستان‌های گازی خدمت‌رسانی کنیم.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: باشگاه صنعت گاز سرخس منشا خیر و برکت برای جوانان سرخسی خواهد بود؛ این باشگاه ۱۲ سال پیش تعطیل شد به علت قوانینی که جور دیگری تفسیر شد.

وی با بیان اینکه چندین سال برای راه‌اندازی مجدد این باشگاه طول کشید چون باید خیلی از امور دوباره پیگیری می‌شد، افزود: به‌‌دنبال خرید امتیاز باشگاه نرفتیم؛ این آکادمی همان طور که از نامش پیداست، از رده‌های پایه تشکیل می‌شود؛ در سال اول ۲ تا ۲ و نیم میلیارد تومان و در سال دوم ۷ میلیارد تومان اعتبارات برای این باشگاه پیش‌بینی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در دو مرحله برای راه‌اندازی باشگاه صنعت گاز سرخس وزیر نفت عنایت ویژه‌ای داشتند و دستور دادند که از عنایت وی تقدیر داریم.

یک حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت باید کمک به جلوگیری از گسترش ریزگردها در سرخس باشد

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه مدیریتی باشگاه صنعت گاز سرخس در خود شهرستان با مشارکت اداره ورزش و جوانان و پالایشگاه قابل حل است.

وی با تاکید بر اینکه یک حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت باید کمک به جلوگیری از گسترش ریزگردها در شهرستان سرخس باشد، عنوان کرد: ممکن است در آینده ریزگردها بحث امنیت بهره‌برداری گاز در منطقه سرخس را به خطر بیندازد؛ در این رابطه گزارش مقدماتی به وزارت نفت از طریق سازمان محیط زیست ارسال شده است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای حوزه HSE در جهت مبارزه با ریزگردها در شهرستان سرخس است.

در پایان این مراسم از نشان آکادمی باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت گاز شهرستان سرخس رونمایی شد.

انتهای پیام/