شورا در مهلت قانونی برای انتخاب شهردار سرخس اقدام کرده است/ علت تاخیر در ابلاغ حکم شهردار جدید
شورا در مهلت قانونی برای انتخاب شهردار سرخس اقدام کرده است/ علت تاخیر در ابلاغ حکم شهردار جدید
لالوی گفت: شورای شهر سرخس در مهلت قانونی برای انتخاب شهردار جدید این شهر اقدام کرده و طبق قانون، فعالیت سرپرست می‌تواند تا زمان ابلاغ حکم شهردار ادامه داشته باشد.

غلامرضا لالوی، عضو شورای اسلامی شهر سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: شورای شهر سرخس برنامه‌ریزی برای سیر مراحل قانونی انتخاب شهردار جدید این شهر را بلافاصله پس از استعفای شهردار سابق شروع کرد.

وی افزود: برای اینکه خدمت‌رسانی به مردم متوقف نشود، شورای اسلامی شهر، حمید دانشی مقدم که از نیروهای خود شهرداری بود را به عنوان سرپرست معرفی کرد، هر چند وی در حال حاضر به‌عنوان گزینه شهردار جدید نیز از سوی شورا معرفی شده است.

لالوی با اشاره به اینکه شورای شهر در مهلت قانونی برای انتخاب شهردار جدید اقدام کرده است، گفت: طبق قانون، فعالیت سرپرست می‌تواند تا زمان ابلاغ حکم شهردار ادامه داشته باشد، بنابراین شورای شهر به وظیفه خود در مهلت قانونی عمل کرده و اداره شهردای با سرپرست در حال حاضر غیرقانونی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر سرخس، درباره علت تاخیر در ابلاغ حکم شهردار جدید تصریح کرد: طبق آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب هیئت وزیران در تاریخ ۹۷/۱۰/۰۴، برای شهر سرخس که در ردیف شهرهای با جمعیت بین ۱۰ تا ۵۰ هزار نفر است، کسی می‌تواند به‌عنوان شهردار انتخاب شود که حداقل چهار سال سابقه مدیریت پایه داشته باشد و این آیین نامه بسیاری از شهرهای کشور را برای انتخاب شهردار دچار چالش کرده است.

لالوی تاکید کرد: آقای دانشی مقدم که به‌عنوان گزینه شورا برای تصدی شهردار معرفی شده، از سال ۹۶ رئیس اداره مالی شهرداری بوده و حکم داشته است و پیش از این نیز در همین جایگاه مشغول فعالیت بوده، اما حکمی برای وی صادر نشده است.

وی در پایان عنوان کرد: علت تاخیر در ابلاغ حکم شهردار جدید سرخس، کسری حدود ۸ ماه مدیریت پایه است که به همین منظور شورا مکاتبه‌‎ای‌ با وزارت کشور داشته تا این مشکل حل شود.

۳۱ خردادماه امسال و یک سال مانده به پایان عمر شورای پنجم شهر سرخس، احمد صفایی که برای دو سال و ۹ ماه شهردار سرخس بود، از سمت شهردار سرخس به دلایل نامعلومی استعفا کرد و از همان روز شهرداری با سرپرست اداره شده است.

انتهای پیام/