شورای نگهبان مانع نفوذ‌ دشمن در ارکان نظام و انقلاب
شورای نگهبان مانع نفوذ‌ دشمن در ارکان نظام و انقلاب
جلوگیری از نفوذ دشمن در ارکان نظام و انقلاب و مقابله و مبارزه با استحاله اعتقادی، فکری و فرهنگی نظام و کیفی سازی قوانین موضوعه و جدیت و اهتمام تمام بدون وابستگی و رودربایستی ازجمله عللی است که چه‌بسا در پروژه برجامیزه کردن کشور، بدخواهان و مخالفان قسم‌خورده نظام درصدد تضعیف و حتی حذف این مجمع و شورای انقلابی و ولایی در کشور باشند.

به گزارش نسیم سرخس، شورایی متشکل از ۱۲ نفر فقیه و حقوقدان در سیستمی تمام دموکراتیک، وظیفه تطابق مصوبات قوه مقننه با قانون اساسی کشور و شرع مقدس اسلام را بر عهده دارند.

 
در سایه ولایت‌فقیه جامع‌الشرایط و اهل‌بیت علیهم‌السلام، پاسداری از دین، آموزه‌های مکتبی قرآن و ارزش‌های اسلامی و انقلابی؛ این وظیفه‌ای است که قانون‌گذار در ام القوانین کشور برای شورای نگهبان قانون اساسی کشور تشریح و تقنین کرده است.

 
نظارت استصوابی بر انتخابات کشور اعم از ریاست جمهوری، خادمان ملت در پارلمان و مجلس خبرگان رهبری در کشور بر عهده نهادی است که فقط قانون برای آن‌ها فصل الخطاب است.

 
شورای نگهبان قانون اساسی باتقوای الهی، مدیریت جامع، درایت و تدبیر، شجاعت و شهامت بدون ملاحظات سیاسی، حزبی و جناحی و توجه به اهرم‌ها و گروه‌های فشار، فی‌الواقع جان برکفانه رسالت حفاظت و صیانت از کشور، ملت، نظام و اندیشه‌های اسلامی را وظیفه خود می‌داند.

 
آرمان و اندیشه وظیفه حفظ و حراست از نظام و روحیه انقلابی، حرکت در صراط مستقیم ترسیم‌شده توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است که ۱۲ سرباز مسلح به تعهد و تخصص کشور در شورای نگهبان به‌خوبی و شایستگی این وظیفه خطیر را در طول حیات طیبه نظام ولایی انجام داده‌اند.

 
جلوگیری از نفوذ دشمن در ارکان نظام و انقلاب و مقابله و مبارزه با استحاله اعتقادی، فکری و فرهنگی نظام و کیفی سازی قوانین موضوعه و جدیت و اهتمام تمام بدون وابستگی و رودربایستی ازجمله عللی است که چه‌بسا در پروژه برجامیزه کردن کشور، بدخواهان و مخالفان قسم‌خورده نظام با ترسیم برجامی در سلسله توقعات و انتظارات غیرقابل توقف غرب درصدد تضعیف و حتی حذف این مجمع و شورای انقلابی و ولایی در کشور باشند.

 
۲۶ تیرماه ۵۹ به‌حکم امام عزیزمان این نهاد عزیز، به‌عنوان یکی از اولین ساختارهای نظام سیاسی نوپای کشور متولد و ایجاد شد.

 
رسم است همه کشورها و نظام‌ها، ساختاری نظارتی بر قوانین و روال رفراندوم‌ها داشته باشند تا از ولنگاری سیاسی و آنارشیسم پرهیز شود؛ اثباتا اعمال قانون بر دموکراسی در کشورهای مخالف شورای نگهبان ما در آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مرسوم و پدیده‌ای عقلایی و منطقی است.

 
حفاظت از اسلامیت و جمهوریت نظام با نظارت و حمایت از دین و قانون، از کهنه سربازان عرصه جهاد و جبهه صلابت، عزتی ساخته که همگان در مقابل این جایگاه انقلابی و دینی مجبور به کرنش و تعظیم هستند و اینجاست که امام امت فرمودند، «هرکس بگوید رأی شورای نگهبان کذاست، مفسد است».

یادداشت: قاسم یعقوبی

انتهای پیام/