شورای شهر سرخس چرا به قانون عمل نمی‌کند؟/ سرپرست غیرقانونی شهرداری
شورای شهر سرخس چرا به قانون عمل نمی‌کند؟/ سرپرست غیرقانونی شهرداری
طبق قانون و با توجه به زمان استعفای شهردار قبلی سرخس، شورای این شهر باید نهایتاً تا ۳۰ آذر ۱۳۹۹ شهردار جدید را معرفی می‌کرد و مدیریت شهرداری با سرپرست در حال حاضر برخلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در تبصره ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن که در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ به تأیید شورای نگهبان رسید و توسط رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد، آمده است: در فاصله بین صدور رأی عدم اعتماد و برکناری شهردار و یا خاتمه خدمت شهردار تا انتخاب فرد جدید که نباید بیش از سه ماه به طول‌ انجامد یکی از کارکنان شهرداری با انتخاب شورای شهر عهده‌دار و مسئول اداره امور شهرداری خواهد بود.

طبق این قانون انتخاب شهردار جدید نباید بیش از سه ماه طول بکشد، هرچند این سه ماه یک‌بار قابل تمدید است و نهایتاً شش ماه بعد از برکناری یا استعفای شهردار قبلی، شهردار جدید باید توسط شورای شهر معرفی شود.

غلامرضا لالوی، عضو شورای شهر سرخس در گفت‌وگویی با خبرنگار ما که در تاریخ ۲۷ آبان ۹۹ صورت گرفت، درباره معرفی شهردار سرخس در مهلت باقی مانده گفت: مراحل اداری معرفی شهردار سرخس در حال پیگیری است که وزارت کشور یک سری ایرادات قانونی به معرفی شهردار سرخس گرفته است.

عضو شورای شهر سرخس عنوان کرد: موضوع معرفی شهردار را از طریق استانداری خراسان رضوی پیگیری می‌کنیم تا بتوان با همکاری استانداری مشکل رفع شود.

وی از برگزاری جلسه با دفتر امور شهری استانداری خبر داد و تصریح کرد: طبیعتاً در این مدت باقی مانده از عمر شورای پنجم استفاده از فرد دیگری که در خارج از شهرداری فعالیت دارد سخت است.

۳۱ خردادماه امسال و یک سال مانده به پایان عمر شورای پنجم شهر سرخس، احمد صفایی که برای دو سال و ۹ ماه شهردار سرخس بود، از سمت شهردار سرخس به دلایل نامعلومی استعفا کرد؛ هرچند گمانه‌زنی‌هایی درباره سال آخر بازنشستگی وی در آموزش‌وپرورش مطرح شد، اما هیچ‌گاه علت استعفای وی به‌طور دقیق گفته نشد.

طبق قانون یادشده و با توجه به زمان استعفای شهردار قبلی، شورای شهر سرخس باید نهایتاً تا ۳۰ آذر ۱۳۹۹ شهردار جدید را معرفی می‌کرد و مدیریت شهرداری با سرپرست در حال حاضر برخلاف قانون است، اما باوجود گذشت بیش از دو هفته از مهلت قانونی خبری از حکم شهردار جدید نیست و شورای شهر سرخس دراین‌باره توضیحاتی نداده است.

بیشتر بخوانید:

مراحل اداری معرفی شهردار سرخس در حال پیگیری است

انتهای پیام/