شهید بهشتی دستگاه قضایی طاغوتی را اسلامی کردند/ حرکت جامعه ما به سمت عدالت است
شهید بهشتی دستگاه قضایی طاغوتی را اسلامی کردند/ حرکت جامعه ما به سمت عدالت است
حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه شهید بهشتی دستگاه قضایی طاغوتی را اسلامی کردند، گفت: حرکت جامعه ما به سمت برقراری عدالت است اما تا قله صددرصدی راه بسیاری داریم.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تبریک هفته قوه قضائیه و با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی، اظهار کرد: به‌خاطر شخصیت بزرگ شهید بهشتی هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ عملی و همچنین ویژگی‌های بزرگی همچون علمیت، فقاهت، تعهد و تزکیه نفس، ایشان توسط امام خمینی(ره) به عنوان عالی‌ترین مقام قضایی کشور منصوب شدند.

امام جمعه سرخس درباره نقش شهید بهشتی در برقراری عدالت پس از حکومت طاغوت عنوان کرد: کار بزرگ و ارزشمندی که شهید بهشتی پس از حکومت طاغوت انجام دادند این بود که دستگاه قضایی را بعد از انقلاب تبدیل به دستگاه اسلامی کردند و با توجه به اینکه قبل از انقلاب مجازات اسلامی در این اوامر دخیل نبود، ایشان شالوده دستگاه قضایی را تبدیل به یک شالوده اسلامی کردند و می‌توان در یک جمله شهید بهشتی را معمار بزرگ دستگاه قضایی نام برد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب جامعه ما از لحاظ عدالت در چه جایگاهی قرار دارد، گفت: در جامعه ما جهت فلش به سمت عدالت است و دراین راستا حرکت کرده‌ایم، همچنین دستگاه قضایی نیز مقداری از این مسیر را پیموده اما تا قله صددرصدی راه بسیاری داریم.

بختیاری افزود: باپای کار آمدن آقای رئیسی، ایشان سند تحول قضایی را تنظیم کردند و به رهبری تحویل دادند و این سند ابلاغ شد و به عنوان دستور کار قوه قضاییه به اجرا درآمد و سرعت برای تحقق عدالت بیشتر شد.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه قوه قضاییه و مردم تا رسیدن به مقصد نهایی باید با مشارکت در برقراری عدالت راه را هموار کنند، تصریح کرد: برخورد قاطع دستگاه قضایی نسبت به عوامل دانه درشت فساد در کشور مردم را امیدوارتر کرده است و چه بسا که در کل جهان به اندازه دستگاه قضایی در ایران عدالتی نیست.

انتهای پیام/