شهروندان سرخسی با پذیرش میهمان، سوغات مرگ را وارد شهرستان نکنند
شهروندان سرخسی با پذیرش میهمان، سوغات مرگ را وارد شهرستان نکنند
در جلسه کمیته مردمی ستاد مقابله با کرونا ویروس سرخس ضمن هشدار نسبت به افزایش شیوع ویروس کرونا در شهرستان سرخس تأکید شد، شهروندان سرخسی با پذیرش میهمان سوغات مرگ را وارد شهرستان نکنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ظهر امروز جلسه کمیته مردمی و پشتیبانی ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان سرخس با حضور امامان جمعه شیعه و سنی و بزرگان طوایف اهل سنت این شهرستان در محل فرمانداری سرخس برگزار شد.

مردم در خانه بمانند تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود

مولوی سید عبدالعزیز پارسا امام‌جمعه اهل سنت سرخس در این جلسه با تقدیر از مدافعان خط مقدم جبهه سلامت اظهار کرد: مردم ایران نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت نیستند و اقشار مختلف مردم برای شکست این ویروس پای‌کار آمدند.

وی تصریح کرد: یک بُعد زندگی ما عبادی است، اما بعد دیگر آن که خیلی هم اهمیت دارد، توجه به اجتماع است؛ هر انسانی باید درد جامعه خود را درک کند و به کمک هم نوع خود بشتابد.

امام‌جمعه اهل سنت سرخس خاطرنشان کرد: جامعه اهل سنت در دوران دفاع مقدس و در بلایای طبیعی و غیرطبیعی نسبت به همنوعانشان بی‌تفاوت نبودند و از هیچ کمکی دریغ نکردند و اکنون هم در کنار برادران شیعه خود برای نابودی این ویروس پای‌کار و آماده هستند.

مولوی پارسا با اشاره به اینکه این بلا برای ما باید یک هشدار و بیدارباش باشد، افزود: وظیفه‌داریم نکته به نکته به توصیه‌های وزارت بهداشت عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه صدقه دادن سپری در برابر بلاها است، اظهار داشت: جامعه اهل سنت سرخس از کمک به ستاد مقابله با کرونا شهرستان برای شکست ویروس کرونا دریغ نکنند.

امام‌جمعه اهل سنت سرخس بیان کرد: وقتی جان انسان‌ها در خطر است، حضور در اجتماعات ممنوع است، بنابراین مردم شهرستان از برگزاری هرگونه اجتماع خودداری کنند.

مولوی پارسا عنوان کرد: از تمامی شهروندان می‌خواهیم که با عمل به توصیه‌های وزارت بهداشت در خانه بمانند تا هر چه زودتر زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

مشارکت همگانی برای شکست ویروس کرونا ضروری است

محمدرضا رجبی مقدم فرماندار سرخس در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز برخی‌ها از جانشان و برخی هم از مالشان برای مبارزه با کرونا گذشته‌اند، حضور و مشارکت همگانی برای شکست این ویروس ضروری است.

وی افزود: شهروندان محترم سرخسی ۱۵ روز باید همراهی کنند و در خانه بمانند تا زنجیره انتقال قطع شود.

فرماندار سرخس تأکید کرد: باوجوداینکه دولت همه توانش را برای درمان بیماران کرونایی پای‌کار آورده، اما بودجه دولتی پاسخگوی نیازها نیست و باید مشارکت‌های مردمی هم برای شکست این ویروس جمع‌آوری شود.

رجبی مقدم افزود: امروز اگر خدای‌نکرده یک بیمار کرونایی فقط برای ۵ روز بخواهد در بیمارستان بستری شود، هزینه فقط داروی او حدود ۳۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به تشکیل ۸ کمیته برای مقابله با کرونا ویروس در شهرستان سرخس یادآور شد: کمک‌های مردمی به ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان سرخس روزانه به اطلاع مردم می‌رسد.

 شهروندان سرخسی با پذیرش میهمان، سوغات مرگ را وارد شهرستان نکنند

حجت‌الاسلام محمد بختیاری امام‌جمعه سرخس نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه کمک‌های مردمی برای شکست کرونا، معامله کردن با خدا است، اظهار کرد: نیازمند کمک‌های مردمی برای شکست کرونا هستیم و هرکسی در حد توانی که دارد بایستی پای‌کار بیاید.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان طوایف اهل سنت به‌عنوان سفیر پیگیر جذب کمک‌های مردمی از جامعه اهل سنت برای شکست هرچه زودتر کرونا باشند.

امام‌جمعه سرخس بیان داشت: کسی که رابطه حقیقی با خدای متعال نداشته باشد، دستش بسته است؛ ما بنده خدا هستیم و هرچه داریم مال خدای متعال است و مال خدا را باید برای طاعت و رضایت او خرج کنیم.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه نسبت به افزایش شیوع ویروس کرونا در شهرستان سرخس هشدار داد و افزود: شهروندان سرخسی با پذیرش میهمان سوغات مرگ را وارد شهرستان نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً با سیل خروشان کمک‌های مردمی، دست خدای متعال نیز پشت سرمان خواهد بود.

انتهای پیام/