شهرستان مرزی سرخس الگوی وحدت شیعه و سنی است
شهرستان مرزی سرخس الگوی وحدت شیعه و سنی است
مولوی پارسا شهرستان مرزی سرخس را الگوی وحدت شیعه و سنی دانست و گفت: امروز این نعمت وحدتی که در شهرستان مرزی سرخس وجود دارد، به برکت نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مولوی احمد پارسا در اولین مراسم جشن مشترک مبعث در شهرستان مرزی سرخس گفت: امروز اگر جامعه اسلامی دچار نابهنجاری و ناامنی شده به این دلیل است که از سیره و حالات رسول اکرم (ص) دور شده‌ایم.

 

وی افزود: زمانی بعثت پیامبر اکرم اتفاق افتاد که دنیا را تاریکی و جهل و نادانی فراگرفته بود و ذلت و پستی هم ازلحاظ اعتقادی و هم ازلحاظ اخلاقی بر جامعه بشری سایه افکنده بود.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس تصریح کرد: درزمانی که کعبه تبدیل به بت‌خانه شده بود، خداوند در چنین شرایطی نبی مکرم اسلام را مبعوث کردند و پیامبر اسلام نیز از هیچ کوششی برای حاکم شدن اسلام دریغ نکردند.

 

وی ادامه داد: به برکت مجاهدت و ایثارگری‌های پیامبر اسلام، دامنه اسلام در کمتر از ۵۰ سال نیمی از کره زمین را فراگرفت.

 

مولوی پارسا خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام جلوی برتری‌های نژادی با صراحت ایستادگی کردند و معیار برتری را تقوا قرار دادند.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس قتل و عام مسلمانان را توطئه استکبار و صهیونیسم جهانی عنوان کرد و افزود: در شرایطی که غربی‌ها به دنبال تفرقه در جهان اسلام هستند، وحدت بیش از هرزمانی در بین امت اسلامی احساس می‌شود.

 

وی شهرستان مرزی سرخس را الگوی وحدت شیعه و سنی دانست و تصریح کرد: امروز این نعمت وحدتی که در شهرستان سرخس وجود دارد، به برکت نظام اسلامی است.

انتهای پیام/