شهادت حاج قاسم، روح تازه‌ای در کالبد انقلابیون جهان دمید/ غلبه نرم‌افزاری بر دشمن با زنده نگه‌داشتن «مکتب حاج قاسم»
شهادت حاج قاسم، روح تازه‌ای در کالبد انقلابیون جهان دمید/ غلبه نرم‌افزاری بر دشمن با زنده نگه‌داشتن «مکتب حاج قاسم»
آذرکیش گفت: مقدمه غلبه نرم‌افزاری بر دشمن، زنده نگه‌داشتن مکتب حاج قاسم است؛ مکتبی که مجموعه‌ای از سه لایه، افکار و اندیشه‌ها، احساسات و عواطف و رفتارهای شخصیتی حاج قاسم است.

مجید آذرکیش، فرمانده سپاه سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با گرامیداشت دهه بصیرت و سیزدهم دی‌ماه «روز جهانی مقاومت» اظهار کرد: از آنجایی که دشمن القاء می‌کرد، انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و آرمان‌های آن تمام شده و در این دوره جدید چاره‌ای ندارد، مگر اینکه در معادلات بین‌المللی خودش را هضم کند، شهادت حاج قاسم سیلی محکمی به این تفکر دشمنان بود.

وی تصریح کرد: شهادت حاج قاسم نشان داد که همه ملت پای کار انقلاب و آرمان‌های آن و رهبری این جریان هستند.

فرمانده سپاه سرخس بیان کرد: هر جا پیکر مطهر شهید سلیمانی رفت، جمعیت عظیم و میلیونی از اقشار و اقوام مختلف حضور پیدا کردند و در واقع با شهادت او، روح تازه‌ای در کالبد انقلابیون جهان دمیده شد.

آذرکیش با تاکید بر اینکه تشییع تاریخی شهید سلیمانی سیلی محکمی به استکبار و یک حیات تازه برای انقلاب اسلامی بود، افزود: مقدمه غلبه نرم‌افزاری بر دشمن، زنده نگه‌داشتن مکتب حاج قاسم است؛ مکتبی که مجموعه‌ای از سه لایه، افکار و اندیشه‌ها، احساسات و عواطف و رفتارهای شخصیتی حاج قاسم است.

وی اضافه کرد: وقتی می‌گوییم، مکتب شهید سلیمانی، یعنی افکار و اندیشه‌ها، احساسات و عواطف و رفتار او را باید بشناسیم.

غلبه نرم‌افزاری بر دشمن با زنده نگه‌داشتن «مکتب حاج قاسم»

فرمانده سپاه سرخس خاطرنشان کرد: شهید سیلمانی تبلوریافته ویژگی‌های برتر ملتی به نام ایران اسلامی است؛ حاج قاسم توانست هویت یک ملت به نام ایران را تجلی بخشد که از جمله این ویژگی‌ها شجاعت، مقاومت، درایت، تیزهوشی، اخلاص، آخرت‌گرایی و معنویت‌گرایی است.

آذرکیش با تاکید بر اینکه این ویژگی‌ها موجب قوی شدن یک ملت می‌شود، بیان کرد: وقتی یک ملت با این ویژگی‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فناوری، نظامی، علمی، فرهنگی و سیاسی قوی شد، آن وقت غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار که در راس آن آمریکا قرار دارد، اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه به مبانی اندیشه شهید سلیمانی و اینکه چگونه یک سلیمانی شویم، اشاره و تصریح کرد: با توجه به وصیتنامه شهید سلیمانی، اگر بخواهیم یک سلیمانی باشیم، باید مبانی ایشان را در ۶ موضوع خودشناسی، خداشناسی، دنیاشناسی، آخرت‌شناسی، امام و راهنماشناسی و دشمن‌شناسی تبیین کنیم.

شهید سلیمانی یک دشمن شناس واقعی بود

فرمانده سپاه سرخس یکی از ویژگی‌های مهم مبانی اندیشه مکتب حاج قاسم را امام شناسی و راهنماشناسی عنوان کرد و گفت: به این ویژگی حاج قاسم در وصیتنامه او اشاره شده است که ایشان بیان می‌کنند که «خداوندا، تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز، که جانم فدایِ جان او باد، قرار دادی.»

آذرکیش «دشمن شناسی» را نیز یکی دیگر از مبانی مهم اندیشه حاج قاسم برشمرد و بیان کرد: شهید سلیمانی یک دشمن شناس واقعی بود؛ حضرت آقا در فرمایشات اخیرشان در بحث تیزهوشی و درایت ایشان فرمودند، که قبل از اینکه داعش وارد منطقه شود، حاج قاسم این را فهمیده بود و در جریان برنامه‌های بعدی آن‌ها هم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تیزهوشی در تشکیل جبهه مقاومت و توسعه این جریان در جهان اسلام و تربیت مجاهدان فی سبیل الله، مبنای اندیشه‌ای بزرگ است که حاج قاسم توانست در خودش متبلور کند، بنابراین شرط سلیمانی شدن توجه به ۶ ویژگی یادشده از اندیشه او است.

انتهای پیام/