شایعه کودک‌آزاری در سرخس کذب محض است
شایعه کودک‌آزاری در سرخس کذب محض است
فرمانده انتظامی سرخس در گفتگو با نسیم سرخس شایعه کودک‌آزاری در این شهرستان را تکذیب کرد.

سرهنگ محسن باقرزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، درباره پخش شایعه کودک‌آزاری در سرخس در شبکه‌های اجتماعی با تکذیب این شایعه گفت: تمامی اطلاع‌رسانی‌های پلیس در حوزه حوادث و اخبار پلیس از طریق معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی بوده و غیرازآن قابل استناد نیست.

 

فرمانده انتظامی سرخس افزود: اخبار پلیس و هرگونه اخباری که مرتبط با پلیس باشد فقط از طریق رسانه‌های رسمی کشور و پایگاه خبری پلیس منتشر می‌شود.

 

وی تصریح کرد: شایعه منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی درباره کودک‌آزاری در سرخس کذب بوده و پلیس شهرستان حق هرگونه پیگیری را دارد.

 

باقرزاده اظهار داشت: پلیس فتای شهرستان پیگیری‌های لازم را انجام داده و با متخلفان از طریق مراجع قضایی برخورد قاطع می‌شود.

 

فرمانده انتظامی سرخس خاطرنشان کرد: از مردم شریف شهرستان سرخس تقاضا داریم بهاین‌گونه شایعات که به‌منظور تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی منتشر می‌شود توجهی نکرده و اخبار پلیس را فقط از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

 

وی در پایان بیان داشت: به‌موجب ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، هر کس به‌قصداضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به‌وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت راسا یا به‌عنواننقل‌قول به شخص حقیقی یا حقوقی به‌طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی و معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

انتهای پیام/