سفر آیت‌الله رئیسی به سرخس سرآغاز رونق اقتصادی در شهرستان است/ مردم فرهنگ ایثار را در زلزله غرب کشور نشان دادند
سفر آیت‌الله رئیسی به سرخس سرآغاز رونق اقتصادی در شهرستان است/ مردم فرهنگ ایثار را در زلزله غرب کشور نشان دادند
امام‌جمعه سرخس گفت: سفر آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به شهرستان سرخس، سرآغاز رونق اقتصادی در این شهرستان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تسلیت ایام دهه آخر صفر و تسلیت به داغ‌دیدگان و بازماندگان زلزله غرب کشور اظهار کرد: باید خودمان را به‌جای حادثه‌دیدگان زلزله غرب کشور قرار دهیم؛ امروز علاوه بر اینکه زلزله‌زدگان داغ‌دیده عزیزانشان هستند، حدود ۱۰ هزار مجروح این حادثه باقی گذاشته و بازماندگان بدون سرپناه هستند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: نیروهای مسلح و دولت برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان به میدان آمدند، اما تا مردم پای‌کار نیایند و به یاری زلزله‌زدگان نشتابند کار تمام نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: زلزله‌زدگان امروز در چادرها زندگی می‌کنند که حتماً باید در مکان‌های مناسب اسکان داده شوند تا سرمای غرب کشور درد آن‌ها را بیشتر نکند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه مردم ما فرهنگ ایثار را در زلزله غرب کشور نشان دادند، بیان داشت: امروز هر کس باید به‌اندازه توانش به کمک زلزله‌زدگان غرب کشور بشتابد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره سفر روز سه‌شنبه این هفته آیت‌الله رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به شهرستان سرخس اظهار کرد: در مدتی که آیت‌الله رئیسی در آستان قدس رضوی حضور پیدا کردند، برکات زیادی از سوی آستان قدس رضوی به کشور رسیده است.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: رفت‌وآمدها و جلسات متعددی مسئولان شهرستان با تولیت آستان قدس رضوی داشتند و تمام آنچه امروز مردم به‌عنوان مشکل مطرح می‌کنند، از سوی مسئولان شهرستان به آیت‌الله رئیسی منعکس شده است.

 

وی تصریح کرد: سفر آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به شهرستان سرخس، سرآغاز رونق اقتصادی در این شهرستان خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه عشق و ارادت به اهل‌بیت و وابستگان آن‌ها در میان مردم سرخس موج می‌زند، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم که از تولیت آستان قدس رضوی پذیرایی مناسبی داشته باشیم و مردم سرخس مانند گذشته مهمان‌نوازی‌شان را نشان دهند.

 

خطیب نماز جمعه در ادامه به راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی اشاره کرد و عنوان داشت: انسان وقتی این حرکت عظیم را می‌بیند، متوجه می‌شود که هیچ کشتی نجات‌بخش‌تر از اهل‌بیت علیهم‌السلام و به‌خصوص ابی‌عبدالله علیه‌السلام وجود ندارد.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه شاهد جلوه‌ای از رحمت در راهپیمایی اربعین حسینی در بین امت پیامبر مکرم اسلام هستیم،تصریح کرد: در اربعین حسینی دریایی از معرفت جاری و خلاقیت شیعه به آل الله به نمایش گذاشته می‌شود.

 

وی تأکید کرد: این استیصالی که امروز در خاندان سعودی می‌بینیم، به این دلیل است که صدای گام‌های کسانی که در لشکر عظیم اربعین بودند را شنیده‌اند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بابیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی شکوه مقتدرانه و مظلومانه شیعه است، بیان داشت: محبت تشیع در این رزمایش موج می‌زند، بنابراین دوربین‌های دنیا باید این حرکت عظیم و این دریای محبت را به تصویر بکشند و به دنیا نشان بدهند که شیعه اهل خشونت نیست.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به بازداشت خانگی سعد حریری در عربستان اظهار داشت: این اقدام عربستان به این دلیل است که دولت لبنان را مجبور کنند تا به حزب‌الله لبنان فشار وارد کند تا سعودی‌ها بتوانند به ظلم‌ها و جنایاتشان در منطقه ادامه بدهند و جلوی این بیداری اسلامی همه‌جانبه گرفته شود.

 

امام‌جمعه سرخس حصر سعد حریری را برنامه‌ای آمریکایی سعودی عنوان کرد و افزود: سعودی‌ها نقش برجسته حزب‌الله لبنان را در منطقه دیده‌اند و این اقدامات آن‌ها به خاطر فشار بر جبهه مقاومت است.

 

وی تصریح کرد: هدف این بود که دلارهای سعودی در منطقه برای ظلم و جنایت هزینه شود، اما امروز شرمنده و سرافکنده از عراق و سوریه خارج شدند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تأکید کرد: امروز هر اقدامی که سعودی‌ها انجام دهند، از گذشته رسواتر می‌شوند.

انتهای پیام/