سعودی‌ها به‌جای خرید سلاح به ۸۰۰ میلیون گرسنه جهان کمک کنند/ خمپاره‌هایی که امروز جان صدها کودک را می‌گیرد همان جاهلیت مدرن است
سعودی‌ها به‌جای خرید سلاح به ۸۰۰ میلیون گرسنه جهان کمک کنند/ خمپاره‌هایی که امروز جان صدها کودک را می‌گیرد همان جاهلیت مدرن است
امام‌جمعه اهل سنت تایباد بابیان اینکه عربستان سعودی بزرگ‌ترین خریدار سلاح جهان است، گفت: عربستان سعودی به‌جای خرج دلارها برای خرید سلاح که برای قتل و عام مسلمانان استفاده می‌شود، اگر پول آن را خرج گرسنگان دنیا بکند دیگر هیچ گرسنه‌ای در دنیا باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مولوی غلام نبی توکلی در اولین مراسم جشن مشترک مبعث در شهرستان مرزی سرخس گفت: بعثت برای این آمد که جهان را از توحش و وحشی‌گری نجات دهد.

 

امام‌جمعه اهل سنت تایباد افزود: بعثت نبی مکرم اسلام بهاری بود که جهان را سرسبز کرد و دوباره قلب‌ها به سمت انسانیت تمایل یافت.

 

وی ادامه داد: حکمت بعثت این بود که خداوند زمانی که جهان تشنه انسانیت و تقوا بود، نبی مکرم انسان را مبعوث کردند.

 

مولوی توکلی بابیان اینکه جاهلیت امروز هم وجود دارد، تصریح کرد: انسان‌هایی داریم که در ظاهر انسان و در باطن گرگ هستند، مانند کسانی که به خود بمب می‌بندند و حتی اقوام خود را مورد هدف قرار می‌دهند.

 

امام‌جمعه اهل سنت تایباد اظهار داشت: خمپاره‌هایی که امروز به حلب اصابت می‌کند و باعث کشتار صدها کودک می‌شود، همان جاهلیت مدرن است.

 

وی قرار دادن مسلمان در مقابل مسلمان را از توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: امروز هرچقدر مسلمانان از بعثت دور شوند، مصیبت‌های آن‌ها بیشتر می‌شود.

 

مولوی توکلی عربستان سعودی را بزرگ‌ترین خریدار سلاح جهان دانست و تصریح کرد: عربستان سعودی به‌جای خرج دلارها برای خرید سلاح که برای قتل و عام مسلمانان استفاده می‌شود، پول خرید این سلاح‌ها را اگر خرج گرسنگان دنیا بکند دیگر هیچ گرسنه‌ای در دنیا باقی نمی‌ماند.

 

امام‌جمعه اهل سنت تایباد اظهار داشت: امروز طبق آمارهای سازمان ملل ۸۰۰ میلیون انسان در جهان گرسنه هستند که اگر این‌همه پولی که خرج خرید سلاح می‌شود خرج گرسنگان کنند، دیگر گرسنه‌ای در دنیا نخواهیم داشت.

انتهای پیام/