سرنوشت فلسطین براساس گفتمان انقلاب اسلامی تبیین می‌شود/ عملگرایی و اعتماد به جوانان در کشور باعث شده غربی‌ها به‌دنبال مذاکره با ما باشند
سرنوشت فلسطین براساس گفتمان انقلاب اسلامی تبیین می‌شود/ عملگرایی و اعتماد به جوانان در کشور باعث شده غربی‌ها به‌دنبال مذاکره با ما باشند
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه سرنوشت فلسطین براساس گفتمان انقلاب اسلامی توسط امامین انقلاب که پرچم‌دار ایستادگی و مقاومت هستند، تبیین می‌شود، گفت: این مردم فلسطین هستند که سرنوشت فلسطین را تعیین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی در جمع راهپیمایان روز قدس شهرستان سرخس اظهار کرد: اعمال نفوذ رژیم صهیونیستی در‌ کشورهای عربی و مسلمان باعث شد کسی مانند یاسر عرفات که نماد مبارزه با اسرائیل بود، به نماد استیصال مقابل رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوانان فلسطینی بدون داشتن سلاح در یک فضای خفقان و اختناق در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی باعث شدند، نیروهای رژیم صهیونیستی ده‌ها کشته و زخمی داشته باشند و مردم فلسطین نسبت به صلح دولت‌های کشورهای عربی که فلسطین را می‌فروشند، خشم خود را نشان دادند.

این مردم فلسطین هستند که سرنوشت فلسطین را تعیین می‌کنند

وی با بیان اینکه سرنوشت فلسطین براساس گفتمان انقلاب اسلامی توسط امامین انقلاب که پرچم‌دار ایستادگی و مقاومت هستند، تبیین می‌شود، گفت: حدود ۷ دهه نیمی از مردم فلسطین آواره و پناهنده سایر کشورها هستند و نیمی از آنها نیز در سخت‌ترین شرایط در این کشور ساکن هستند و این مردم فلسطین هستند که سرنوشت فلسطین را تعیین می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در ماه رمضان خیزش علیه رژیم صهیونیستی زیاد می‌شود و این به برکت روز قدس است و این راهپیمایی همبستگی مردم با مردم فلسطین است؛ نگاه ما نسبت به فلسطین نگاه مردمی است و ملت‌های دنیا وابسته به معادلات سیاسی و دولت‌ها نیستند و این قلوب مردم است که با مردم مظلوم گره می‌خورد.

دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به گنبد آهنین رژیم صهیونیستی گفت: این گنبد آهنین که حتی به قول اسرائیلی‌ها اگر پرند‌ه‌ای بخواهد وارد شود تحت رصد است نتوانست پهپادهای که از فلسطین اشغالی به پرواز در می‌آیند را رهگیری کنند و از این گنبد عبور کردند.

وی ادامه داد: علیرغم میلیاردها میلیارد دلاری که اسرئیلی‌ها برای تجهیز امکانات نظامی خود هزینه می‌کنند، نتوانستند در مقابل اراده مردم و گروه‌های مقاومت ایستادگی کنند.

عملگرایی و اعتماد به جوانان در کشور باعث شده غربی‌ها به‌دنبال مذاکره با ما باشند

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی در مقابل اقدامات آمریکا در مجلس شورای اسلامی گفت: این تصمیم شجاعانه مجلس باعث توسعه غنی‌سازی شد و آن را به سطح رساندیم که غربی‌ها به‌دنبال مذاکره با ما هستند و آنها پیوسته پیغام می‌فرستند و خواهان رسیدن به یک توافق هستند و این نیز ناشی از آن است که اعتماد به جوانان از زبان و حرف به عمل و عینیت تبدیل شد و این عینیت ظرف یک سال اخیر اتفاق افتاده است و امروز کشور ما دست بالاتر دارد.

نماینده سرخس در مجلس با اشاره به رشد فروش نفت به بیش از ۱/۵ میلیون بشکه، بیان کرد: بعد از جنگ روسیه و اکراین قیمت‌های جهانی رشد کردند و اکنون نفت ما بدون تخفیف به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: گشایش اقتصادی، تامین منابع ارزی، افزایش حجم صادرات کشور در سالجاری در سال آینده محسوس‌تر خواهد بود زیرا گفتمان ذلت و سازش و گفتمان مدارای بی‌فرجام که به غیر از عقب‌ماندگی و پایین آمدن تراز تجاری چیزی نداشت تبدیل به یک گفتمان پیشتازانه و انقلابی برای تامین وضعیت اقتصادی و معیشتی بهتر برای مردم شده است.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: علیرغم رفتارهای غلط تعدادی از افراد در مجلس، رهبر معظم انقلاب مجلس را همچنان انقلابی و حرکت آن را حرکت در مسیر انقلاب می‌دانند.

دو پروژه ذخیره‌سازی گاز در کشور داریم که بزرگترین آن در سرخس است

نماینده سرخس در مجلس در ادامه به سفر هیئت دولت به خراسان رضوی اشاره و عنوان کرد: رئیس جمهور در این سفر به غیر از مشهد در بین ۳۳ شهرستان استان فقط به سرخس آمد که در این سفر شاهد آغاز عملیات ذخیره‌سازی گاز شوریجه D با اعتباری معادل ۶۱۱ میلیون یورو بودیم.

وی افزود: دو پروژه ذخیره‌سازی گاز در کشور داریم که بزرگترین آن در سرخس است و بعدی در سراجه قم است و شرکت مپنا در یک بازه سه ساله ساخت برای این پروژه، ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند و حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰نفر نیز بعد از ساخت فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی به ایجاد پارک گوگردی و بازدید از راه‌آهن و توسعه خط ترانشیپمنت و خطوط ریلی در سفر رئیس جمهور به سرخس اشاره و عنوان کرد: در حوزه ریلی در زمان کرونا ارتباط ما با ترکمنستان مدتی قطع بود و میزان جابجایی واگن‌ها در روز ۱۰۰ تا بود که اکنون به ۴۰۰ واگن رسیده است.

نماینده سرخس در مجلس با تاکید بر نوع نگاه دولت برای پروژه‌های زیرساختی، گفت: اعتباراتی برای جاده سرخس مشهد و خط انتقال شرب سد دوستی و تکمیل سد شوریجه در سفر رئیس جمهور به سرخس در نظر گرفته شده است.

استفاده از بیمارستان غدیر صنعت نفت سرخس برای تمام مردم

وی در ادامه به صدور مجوز بیمارستان غدیر توسط وزارت نفت اشاره و عنوان کرد: بیمارستان غدیر صنعت نفت سرخس به عنوان بیمارستان دوم سرخس می‌شود و تمام امکانات آن توسط وزارت نفت تامین می‌شود و قابل استفاده برای تمام مردم است که برای ایجاد آن نیاز به جذب ۱۳۰ نفر نیروی انسانی است.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: در این بیمارستان نیروهای بومی شهرستان شاغل می‌شوند که برای این موضوع شرط معدل پایین آمد و شرط سنی براساس قوانین کشور افزایش پیدا کرد ضمن اینکه روند این آزمون ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، عنوان کرد: دولت در سال ۱۴۰۰ با مصوبه مجلس فرزندان ایثارگران را به نیروهای رسمی تبدیل وضعیت کرد که در کل کشور ۱۷۰۰۰ نفر است و ۱۶۰ نفر از سرخس هستند و این حکم برای سال ۱۴۰۱ تمدید شد البته برای بودجه سال ۱۴۰۲ میزان جانبازی و مدت حضور جبهه را پایین می‌آوریم تا جذب برای دیگران نیز انجام شود.

وی در ادامه به تامین آب روستایی با همت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در بخش مرزداران سرخس اشاره کرد و افزود: آب رسانی حداقل به ۱۰ روستا با اعتبارات محرومیت‌زدایی توسط نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه سرخس در حوزه ورزش مانند سالن‌ها و زمین‌های چمن ورزشی در حال توسعه است و مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی در رده نوجوانان به زودی در سرخس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: الحمدلله ما شاهد یک رویکرد جدید در سرخس هستیم و این شهرستان دارد به خیلی جاها معرفی می‌شود و باید تصویری مثبتی از سرخس ارائه بدهیم تا بتوانیم جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم.

انتهای پیام/