«سرخس» در «ایران مدرن» غنی از استعدادهای جوان، متخصص و متعهد
«سرخس» در «ایران مدرن» غنی از استعدادهای جوان، متخصص و متعهد
پیشرفت‌های علمی جوانان و فرهیختگان سرخس، نشان از شکوفایی استعدادها و توسعه علم و دانش در شهرستان سرخس دارد و این استعدادها می‌توانند موتورهای پیشران توسعه این شهرستان باشند.

به گزارش نسیم سرخس، در سال‌های اخیر با توجه به رتبه‌های کنکور و همچنین حضور جوانان سرخس در دانشگاه‌های برتر کشور ازجمله دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر(پلی‌تکنیک)، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد، صنعتی شاهرود، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم پزشکی و غیره در حوزه‌های فنی و مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، نشان از پیشرفت‌های علمی و شکوفایی استعدادهای جوانان و فرهیختگان و توسعه علم و دانش در شهرستان سرخس دارد.

همچنین تأسیس دانشگاه در شهرستان سرخس برای همه مشتاقان به تحصیل در شهر سرخس و حتی روستاها نشاط ایجاد کرده و این شورونشاط که به جامعه پیرامونی نیز تزریق شده است، نشان از عدالت آموزشی و پیشرفت و توسعه علم دارد.

از دیگر نشانه‌های پیشرفت‌های علمی جوانان سرخس می‌توان به ارائه مقالات در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین تدریس فرهیختگان سرخس در دانشگاه‌های شهرستان و همچنین در دانشگاه‌های مشهد و حتی دانشگاه فردوسی اشاره کرد.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه شهرستان سرخس غنی از استعدادهای جوان، متخصص و متعهد است، قطعاً افق‌های روشن در مسیر توسعه شهرستان سرخس قرار دارد و در این مسیر نقش‌آفرینی دانشجویان و فرهیختگان در ایجاد تحول در مدیریت‌های شهرستان و حتی استان و نظام برنامه‌ریزی کشور در راستای حل مسائل و مشکلات مردم بسیار حائز اهمیت است.

یکی از ارکان مهم تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نقش‌آفرینی استادان، پژوهشگران و دانشجویان است و در شهرستان سرخس هر کار بر زمین‌مانده‌ای قطعاً به دست توانای جوانان حل خواهد شد.

این دستاوردهای ارزشمند باید گامی به‌سوی افق‌های روشن در سرخس باشد. در این راستا شایسته است از همه مدیران، فرهنگیان، مشاوران، گروه‌های علمی و تخصصی و خانواده‌های محترم که در مسیر موفقیت جوانان نقش کلیدی را ایفا کردند، تقدیر شود.

بایستی همه دستگاه‌های اجرایی، دلسوزان فرهنگی، گروه‌های جهاد علمی شهرستان در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود، به دانش آموزان روستایی هم نگاه ویژه‌ای در راستای عدالت آموزشی داشته باشند.

نگاه و امید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به جوانان است و در همین راستا در بیانیه گام دوم انقلاب از واژه‌های مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و فعالان جوان نام برده شده است و همچنین دانشگاه و میلیون‌ها تحصیل‌کرده دانشگاهی و یا در حال تحصیل را از موتورهای پیشران کشور در عرصه علم و فناوری می‌دانند.

آینده روشن شهرستان سرخس قطعاً با علم، همت و تلاش جوانان به بهترین شکل ممکن رقم می‌خورد. در حین تحصیل  جوان ابتدا خود را باید در دره ببینید و به‌گونه‌ای تلاش کند که همیشه بهترین باشد و خود را به قله پیشرفت برساند که بتواند از علم خود به ثروت برسد و برای دیگران نیز شغل ایجاد کند.

درواقع دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاه باید خود کارآفرین باشد و نه صورت‌مسئله بلکه بخشی از راه‌حل رفع مشکلات باشد.

یادداشت از مصطفی ربانی- استاد دانشگاه

انتهای پیام/