سرخس، صدرنشین فهرست تزریق واکسن کرونا در خراسان رضوی
سرخس، صدرنشین فهرست تزریق واکسن کرونا در خراسان رضوی
رییس مرکز بهداشت سرخس گفت: این شهرستان با رساندن تزریق واکسن کرونای افراد بالای ۱۲ سال به ۸۵ درصد، به همراه باخرز و کوه‌سرخ از نظر پیشرفت واکسیناسیون در صدر شهرستان‌های خراسان رضوی قرار گرفته است.

به گزارش نسیم سرخس، علی اکبر نادری، رییس مرکز بهداشت سرخس اظهار کرد: در حال حاضر شمار افرادی که دُز نخست واکسن کرونای خود را در شهرستان های باخرز، کوه سرخ و سرخس دریافت کرده اند به ترتیب به ۸۵.۴۰ درصد، ۸۵.۳۸ درصد و ۸۵.۰۸ درصد رسیده است.

وی گفت: ۵۳ درصد از افراد بالای ۱۲ سال شهرستان سرخس نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رییس شبکه بهداشت سرخس خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون کرونا در این شهرستان، انتظار می رود به زودی سرخس در راس فهرست تزریق کرونا در استان قرار گیرد.

نادری گفت: واکسیناسیون کرونا در این شهرستان در قالب ۱۹ گروه شامل ۲ تیم سیار، ۶ تیم ده گردشی، ۹ مرکز جامعه سلامت روستایی و ۲ مرکز جامع سلامت شهری انجام می شود.

وی گفت: در حال حاضر واکسن های آسترازنکا، برکت و سینوفارم برای تزریق دزهای اول و دوم و واکسن های سینوفارم و پاستوکووک نیز برای تزریق به نوجوانان سرخسی مورد استفاده قرار می گیرد.

از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در خراسان رضوی تا پایان شهریورماه، ۴۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان سرخس دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده بودند.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی از جمله در شهرستان سرخس زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایرنا