سرخس، شهر امام رضا(ع) است/ سرخس را باید به‌عنوان الگوی توسعه مدرن معرفی کنیم/ فعال شدن فرودگاه سرخس معطل امضاهای طلایی!
سرخس، شهر امام رضا(ع) است/ سرخس را باید به‌عنوان الگوی توسعه مدرن معرفی کنیم/ فعال شدن فرودگاه سرخس معطل امضاهای طلایی!
رحمتی گفت: میزبانی کریمانه و عهد جاودانه با شعار «همه خادم الرضاییم»، شعار ۱۴۰۱ آستان قدس رضوی است و با همین شعار باید شهرستان سرخس را در آینده به‌عنوان الگوی توسعه مدرن معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس که در فرهنگسرای بزرگ امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تولیت آستان قدس رضوی نگاه ویژ‌ای به شهرستان سرخس دارند و این شهرستان از چندین جهت برای ما مهم است.

سرخس، شهر امام رضا (ع) است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: سرخس، شهر امام رضا (ع) است و کسانی که در این شهر خدمت می‌کنند، خادمان امام رضا (ع) هستند و تمامی تولیت‌های آستان قدس رضوی تاکنون نگاهشان به سرخس با نگاه شهر امام رضا (ع) بوده است.

وی تصریح کرد: اعتقاد تولیت آستان قدس رضوی این است که در شهر امام رضا (ع) باید در شان امام رضا (ع) اقدامات صورت گیرد.

رحمتی بیان کرد: آستان قدس رضوی یکی از بزرگ‌ترین نهادهای موقوفی جهان اسلام است که منشا آن مردم هستند و موقوفات هم توسط مردم صورت گرفته و خدمات هم توسط خود مردم انجام می‌شود.

اعتماد مردم سرمایه آستان قدس رضوی است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز ۱۱۶ هزار خادمیار مردمی در این آستان مقدس فعال هستند و آستان قدس رضوی هرچه دارد از مردم است و اقدامات این آستان هم توسط مردم راهبری می‌شود‌.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم سرمایه آستان قدس رضوی است، افزود: آستان قدس رضوی با مردم است و برای مردم کار می‌کند.

رحمتی عنوان کرد: دغدغه واحد ما این است که هرچه داریم از اعتماد مردم است و حفظ این اعتماد با هم‌فکری، همبستگی و وحدت محقق می‌شود.

باید اقتصاد شهرستان سرخس را قوی کنیم

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه شهرستان سرخس در مسیر یک توسعه متوازن قرار دارد، بیان کرد: اگر بخواهیم سرخس را به سمت توسعه متوازن سوق بدهیم، بسترهایی همچون فرودگاه و جاده ترانزینی و همچنین بحث مهم تولید می‌توانند نقش بسزایی در این توسعه متوازن داشته باشند و در دو سال گذشته این حرکت از سوی آستان قدس رضوی پرشتاب شده است.

وی بیان کرد: به زودی شاهد بالندگی اقتصادی در شهرستان سرخس خواهیم بود و خودمان را ملزم به خدمت می‌دانیم که باید اقتصاد شهرستان سرخس قوی شود.

رحمتی تصریح کرد: نمی‌شود با این همه استعداد، ظرفیت‌های شهرستان سرخس معطل بماند و آمار بالای بیکاری را داشته باشیم؛ اگر بخواهیم اقتصاد راه بیفتد باید همه مردم شهرستان سرخس از اقدامات خادمانشان استقبال کنند و باید به استقبال سرمایه‌گذار و تولیدکننده برویم و دستش را ببوسیم.

سرخس را باید به‌عنوان الگوی توسعه مدرن معرفی کنیم

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: میزبانی کریمانه و عهد جاودانه با شعار «همه خادم الرضاییم»، شعار ۱۴۰۱ آستان قدس رضوی است و با همین شعار باید شهرستان سرخس را در آینده به‌عنوان الگوی توسعه کشاورزی مدرن و توسعه مدرن معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: سرخس اگر شهر امام رضا (ع) است، باید مثل امام رضا (ع) میزبانی کریمانه داشته باشیم.

رحمتی ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی در تولید گردو و پسته در شهرستان سرخس جواب بدهد که ان شاء الله با این نگاه علمی و دانش پایه جواب می‌دهد، اصلاح الگوی کشت اتفاق می‌افتد و مسیر رشد آن تا تحقق بالای اشتغال را شاهد هستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه دولت هم در کنار آستان قدس رضوی که پیشران است باید به وظایف خودش در توسعه اقتصادی شهرستان سرخس پای کار باشد، گفت: شهرستان سرخس با وجود این همه منابع و استعدادها، شهرستانی محروم، کمتر توسعه یافته و کم برخوردار است و این در شان شهرستان سرخس نیست.

رحمتی با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در تامین مسکن جوانان بیان کرد: برای ۸۰ جوان واجد شرایط در شهرستان سرخس زمین برای ساخت مسکن در نظر می‌‌گیریم و وعده قبلی هم که قول ۱۰ قطعه بود، دو برابر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر خیری پای کار بیاید و بخواهد کاری در بخش‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی در شهرستان سرخس انجام بدهد، این قول را می‎دهیم که آستان قدس رضوی زمین آن را ۴۹ ساله و رایگان در اختیارش قرار بدهد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس همه زیرساخت‌های لازم را برای منطقه آزاد شدن دارد و منطقه‌ای صرفا برای صادرات و الگویی در صادرات است؛ اگر به دنبال اشتغال هستیم، منطقه آزاد می‌تواند پیشران باشد.

فعال شدن فرودگاه سرخس معطل امضاهای طلایی!

رحمتی با تاکید بر اینکه برای تحقق اقدامات آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس، قوی‌ترین مدیران منصوب کردیم، افزود: جاده ترانزیتی به طول ۱۰ کیلومتر امروز زیر بار رفته و اگر نبود همت جهادی، منطقه ویژه اقتصادی بدون جاده ترانزیتی به جایگاه واقعی خودش نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه احداث باغات با ارزش افزوده بالا و با آخرین فناوری متناسب با زیست بوم سرخس از اقدامات موثر آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس است، تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند موجب اشتغال فراگیر در شهرستان سرخس شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: آستان قدس رضوی هوشمندانه‌ترین دانش روز را در عرصه کشاورزی در سرخس به نتیجه رساند و ۱۰۰ هکتار باغ گردوی گرمسیری را ایجاد کرد؛ این طرحی الگویی برای مردم شریف این شهرستان است.

رحمتی تصریح کرد: در مقوله کشاورزی و باغبانی خود مردم باید کمک کنند تا اصلاح الگوی کشت اتفاق بیفتد و با نگاه علمی و دانش پایه کشاورزی را در شهرستان سرخس توسعه بدهیم؛ خوبان این صنعت را برای شهرستان سرخس انتخاب کردیم و شرکت ماهان یکی از شرکت‌های ارزشمند دانش پایه است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: فرودگاه سرخس هم همه کارهایش انجام و آستان قدس رضوی همه استانداردهای آن را مرتفع کرده و امروز پرواز سرخس به تهران مشکلی ندارد و فعال شدن آن نیازمند توجه و اراده مدیران ارشد کشوری و معطل نماندن برخی امضاهای طلایی است.

انتهای پیام/