ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سرخس تشکیل شد/ ۱۳ کمیته موظف به ارائه خدمات شدند/ پایگاه مراقبت بهداشت مرزی در ایام نوروز فعال است
ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سرخس تشکیل شد/ ۱۳ کمیته موظف به ارائه خدمات شدند/ پایگاه مراقبت بهداشت مرزی در ایام نوروز فعال است
باهدف خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مسافران نوروزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سرخس تشکیل و ۱۳ کمیته موظف به ارائه خدمات شدند.

به گزارشخبرنگار نسیم سرخس، ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرخس شب گذشته در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

 

فرماندار سرخس در این جلسه با تبریک ۲۹ اسفند سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) امروز به‌عنوان یک الگوی وحدت مطرح هستند.

 

۱۳ کمیته موظف به ارائه خدمات در ایام نوروز هستند

حسین سنجرانی با اشاره به اینکه ۱۳ کمیته خدمات سفر سرخس در ایام نوروز به مسافران خدمات ارائه می‌کنند، افزود: اجرای برنامه‌های شاد با حفظ رعایت شئونات اسلامی، کاهش خسارات مادی و معنوی، جلوگیری از اقدامات جزیره‌ای و اسکان مسافران نوروزی از اهداف تشکیل این ستاد است.

 

وی اظهار داشت: کشیک‌های ادارات شهرستان سرخس در ایام نوروز بایستی به فرمانداری معرفی و امکان اسکان موقت مسافران نوروزی به علت برودت هوا باید فراهم شود.

 

مسئولان در ایام ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها حق ترک شهرستان را ندارند

فرماندار سرخس به ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی اشاره و تصریح کرد: در ایام ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی که از ۳۰ اسفندماه تا ۶  فروردین‌ماه است، مسئولان سرخس حق ترک شهرستان را ندارند.

 

شهردار سرخس در ادامه با اشاره به اینکه جلسات ستاد استقبال از بهار شهرداری از یک ماه گذشته تشکیل ‌شده است، گفت: واحد فضای سبز شهرداری کار گل‌کاری سطح شهر سرخس را شروع کرده که تمامی گل‌ها تولید خود شهرستان است.

 

گل‌کاری سطح شهر سرخس و نصب المان‌های نوروزی جدید

محمد امینی فر تصریح کرد: لکه‌گیری آسفالت و رسیدگی به معابر، گل‌کاری جلوی مساجد، ترمیم خرابی‌های پارک‌ها و روشنایی فضاهای تفریحی انجام شده و رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر نیز در دست اقدام است.

 

وی اظهار داشت: حفاری‌های سطح شهر از ۱۵ اسفندماه ممنوع شده و به ساختمان‌هایی که نخاله ساختمانی دارند اخطارهای لازم داده شده است.

 

شهردار سرخس ادامه داد: واحد روابط عمومی شهرداری کار ساخت و نصب المان‌های جدید نوروزی را شروع کرده است، همچنین المان‌های نوروزی سال گذشته بازسازی و دوباره نصب می‌شوند.

 

امینی فر خاطرنشان کرد: مراسم سنتی نوروز در زمان تحویل سال نو نیز توسط شهرداری سرخس در پارک کودک برگزار می‌شود.

 

آماده‌سازی ۱۰۰ تخت برای اسکان مسافران نوروزی

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس در ادامه به برنامه‌های این اداره در ایام نوروز اشاره و اظهار کرد: عوامل اجرایی ستاد اسکان در آموزش‌وپرورش سرخس تشکیل‌شده و هنرستان شهید فهمیده شهر سرخس به‌عنوان مرکز اصلی اسکان مسافران نوروزی تعیین شده است.

 

عباس دادمحمدی افزود: یک مرکز پشتیبان در شهر سرخس آماده شده تا در صورت تراکم زیاد به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در مدرسه ۷ تیر روستای قره سنگی، ابوذر غفاری شهر مزداوند و حضرت خدیجه(س) روستای بزنگان نیز امکانات لازم برای اسکان مسافران نوروزی فراهم شده است.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس بابیان اینکه در ابتدای ورودی شهر سرخس بنر راهنمای محل‌های اسکان مسافران نوروزی نصب می‌شود، عنوان کرد: درمجموع مراکز اسکان آموزش‌وپرورش ۱۰۰ تخت برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.

 

در پیک تعطیلات شهر سرخس مجهز به دو آمبولانس می‌شود

ناظر اورژانس ۱۱۵ سرخس در ادامه به خدمات اورژانس در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: در پیک تعطیلات برای اولین شهر سرخس مجهز به دو دستگاه آمبولانس می‌شود.

 

محمد برغمدی افزود: به خاطر کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای آمبولانس ۱۱۵ پایگاه اورژانس بزنگان در محل دوراهی این روستا مستقر می‌شود و برای تصادفات بالا دو دستگاه آمبولانس از بیمارستان لقمان شهرستان اورژانس را پشتیبانی می‌کنند.

 

وی اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته که در صورت تصادفات بالای ۵ مصدوم بالگرد امداد به محل حادثه از مشهد اعزام شود.

 

ناظر اورژانس ۱۱۵ سرخس خاطرنشان کرد: زمان اعزام آمبولانس‌های اورژانس را از ۲ دقیقه به یک دقیقه و ۳۰ ثانیه رساندیم و به‌زودی با کمک خیرین و در اقدامی بی‌سابقه آمبولانس‌های اورژانس شهرستان به دستگاه الکتروشوک مجهز می‌شوند.

 

برغمدی عنوان کرد: بنر راهنمای مسافران نیز در پایگاه‌های جاده‌ای گنبدلی، بزنگان و مزداوند نصب می‌شود.

 

پایگاه مراقبت بهداشت مرزی در ایام نوروز فعال است

نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخس در ادامه بابیان اینکه کمیته‌های نوروزی از ۲۳ بهمن‌ماه در این شبکه تشکیل‌شده است، اظهار کرد: در مرکز بهداشت شهرستان یک مرکز فعال در ایام نوروز  از تاریخ ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین به مسافران خدمات ارائه می‌کند.

 

علی‌اکبر نادری با اشاره به اینکه پایگاه مراقبت بهداشت مرزی در ایام نوروز تمام‌وقت فعال است، افزود: مراکز بهداشت سنگر، پسکمر، قوش خزاعی و کندکلی نیز به‌صورت پاره‌وقت ارائه خدمات دارند.

 

وی تصریح کرد: بهداشت محیط شهرستان کار نظارت و کنترل بهداشتی را از ابتدای اسفند آغاز کرده و بازدید از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، محل‌های اقامت، مساجد و پارک‌ها انجام شده است.

 

امسال هیچ‌گونه افزایش بهای بلیت نداریم

نماینده اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس در ادامه اظهار کرد: دفتر حمل‌ونقل مسافر در پایانه مسافربری شهرستان فعال‌شده و بازدید قبل از سفر ناوگان توسط تیم فنی و ناظر انجام می‌شود.

 

وی افزود: محور دو روستای شهرستان تیغ‌زنی شده و شستشوی گاردریل ها و تابلوهای محورهای مواصلاتی شهرستان انجام شده است.

 

نماینده اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس خاطرنشان کرد: امسال هیچ‌گونه افزایش بهای بلیت نخواهیم داشت.

 

مراسم ویژه استقبال از مسافران نوروزی در پایانه مرزی سرخس

بخشدار مرزداران در ادامه بابیان اینکه در دو نوبت جلسه ستاد خدمات سفر در این بخش تشکیل‌شده است، اظهار داشت: در ایام نوروز نمایشگاهی از توانمندی‌های روستاییان در روستای شورلق برگزار می‌شود و برنامه ویژه‌ای نیز در ۱۳ فروردین، روز طبیعت در کاروانسرای رباط شرف داریم.

 

علی نصیریان خاطرنشان کرد: همچنین مکانی برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در روستای معدن آق دربند آماده شده است.

 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرخس در ادامه اظهار داشت: بروشورهای معرفی شهرستان سرخس چاپ‌شده و به‌زودی تحویل دستگاه‌های عضو خدمات سفر شهرستان می‌شود.

 

مجید حسینی در پایان بابیان اینکه آمار رفت‌وآمد مسافران نوروزی به شهرستان به‌صورت روزانه ثبت می‌شود، بیان داشت: مراسم ویژه استقبال از مسافران نوروزی در روز اول نوروز در پایانه مرزی شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/