زائران پیاده «اهل سنت» امسال هم مشق عاشقی می‌کنند/ ثبت‌نام ۴۰۰۰ زائر پیاده رضوی از سرخس
زائران پیاده «اهل سنت» امسال هم مشق عاشقی می‌کنند/ ثبت‌نام ۴۰۰۰ زائر پیاده رضوی از سرخس
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخس گفت: تاکنون 4 هزار زائر پیاده در قالب 45 کاروان برای زیارت بارگاه منور رضوی در دهه آخر صفر در این شهرستان ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر بتوئی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به ثبت‌نام ۴ هزار زائر پیاده در سرخس برای زیارت بارگاه منور رضوی در دهه آخر صفر اظهار کرد: این زائران در قالب ۴۵ کاروان در دهه آخر صفر با پای پیاده به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس افزود: زائران پیاده شهرستان سرخس از یکم آبان ماه پیاده‌روی خود را به‌سوی حرم امام مهربانی‌ها آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به حضور زائران پیاده اهل سنت در این کاروان‌ها خاطرنشان کرد: همچون سال گذشته یک کاروان ۱۰۰ نفره از برادران اهل سنت روستای چاله زرد سرخس در کنار برادران شیعه مسیر عاشقی را برای زیارت امام رئوف طی می‌کنند.

حجت‌الاسلام بتوئی در ادامه تصریح کرد: برای خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران پیاده امام رضا علیه‌السلام، ۱۵ موکب در مسیر سرخس به مشهد برپا می‌شود که ۶ موکب در حوزه شهرستان سرخس است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس در پایان با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در مسیر کاروان‌های زائران پیاده اظهار داشت: امسال بیش از ۴۰ مبلغ، اعم از طلاب خواهر و برادر به همراه کاروان‌های زائران پیاده شهرستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اعزام می‌شوند.

امسال پیش‌بینی شده بیش از ۱۱ هزار زائر پیاده اعم از شیعه و سنی از شهرستان سرخس به زیارت حرم امام مهربانی‌ها در دهه آخر صفر مشرف شوند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس