رهبر انقلاب: آمریکا رژیمی بحران‌زیست است که اوکراین را هم قربانی کرده
رهبر انقلاب: آمریکا رژیمی بحران‌زیست است که اوکراین را هم قربانی کرده
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آمریکا را رژیمی بحران‌ساز و بحران‌زیست دانستند و گفتند: امروز اوکراین نیز قربانی همین سیاست بحران‌سازی آمریکاست.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از فارس، سخنرانی حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب در سالروز عید مبعث لحظاتی قبل آغاز شد.

این سخنرانی به صورت مستقیم از شبکه‌‌های خبر و یک سیما، رادیو ایران و حساب‌های دفتر رهبر انقلاب در فضای مجازی در حال پخش است.

محورهای سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بدین شرح است:

– روز و شب مبعث که بزرگترین هدیه عالم وجود که در دعای شب مبعث بر آن تعبیر شده بر تجلی الاعظم به نبی مکرم اسلام برترین بنده خداوند اعطا شد و هدیه داده شد.

– بعثت نبی مکرم (ص) هدیه به همه بشریت است

– هدف بعثت انبیا تزکیه است؛ بعثت، ممکن کردن یک امر ناممکن بود

– اگر بخواهیم دو عنصر را در نظر بگیریم عنصر عقلانیت و عنصر پرورش اخلاق که مجموع ارزش های اسلامی است اگر این دو عنصر را در نظر بگیریم تصدیق خواهیم کرد که اسلام عالی ترین هدیه و سعادت را به بشریت عطا کرده است.

– پیامبر اکرم توانستند ملت عربستان که افرادی لجوج بودند را به ملتی اندیشمند تبدیل کردند و کمتر از ۲۰سال به یک آوازه رساند

– در طول تاریخ هرگاه اراده مردم در طول اراده خدا قرار گرفت کارهای ناممکن را ممکن کرد. این تجربه صدر اسلام با تفاوت‌هایی برای ملت ایران هم اتفاق افتاد. ریشه‌کن شدن سلطنت در ایران اتفاق افتاد با اینکه پشتوانه آن حکومت قدرت‎‌های بزرگ جهان بودند.

– در انقلاب اسلامی با اینکه پشتیبانی حکومت سلطنتی رژیم پهلوی آمریکا، انگلیس و شوروی بود اما ملت ایران توانست ریشه کنی این حکومت فاسد را که ناممکن به نظر می آمد با تدبیر امام راحل به وقوع بپیوندد.

– تجربه تاریخی بعثت باز هم امکان‌پذیر است؛ انقلاب اسلامی نمونه همین تجربه است.

– برخلاف اعتقاد برخی بر جدایی دین و سیاست، نقطه اوج نهضت نبوی تشکیل حکومت بود.

– پیامبر با جاهلیت به مقابله پرداخت اما امروز رذایل اخلاقی در دنیای متمدن دو چندان در حال اتفاق افتادن است و دنیای امروز دنیای طمع است و اساس دنیای امروز طمع و پول است  و همه چیز با پول سنجیده می شود.

– به تشکیل حکومت اکتفا نکردند و به مقابله همه جانبه با دشمنانی پرداختند که مسلمانان را آزاد نمی گذاشتند.

– همه چیزها در دنیای امروز برای فربه شدن کمپانی ها و کارتل هاست و همچنین علم برای کشتار آدم ها استفاده می شود. یکجا با استفاده از این علم، واکسن می‌سازند که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد و یک جا دیگر برای ساخت سلاح از آن استفاده می‌کنند که ده‌ها برابر آن کسانی که نجات یافته اند را از بین می‌‌برد.

– قوت و استحکام نظام اسلامی که در زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است باید تقویت شود و مستحکم تر شود باید ثمرات آن گسترده تر شود

– برنامه خردمندانه و حکمت آمیز این میدان از آن میدان ها نیست که انسان سرش را بیاندازد زمین و به آن حمله کنند. برنامه ریزی لازم دارد و برنامه باید خردمندانه تهیه شود.

– این برنامه باید متکی باشد بر شناخت وسیع مختصات این جاهلیت. اگر مختصات این جاهلیت را ندانیم نمی توان با آن مقابله شود.

– انقلاب اسلامی در مسیر اهداف خود در نیمه راه است. البته اقداماتی انجام شده اما در نیمه راه هستیم و هنوز تا اهداف فاصله زیاد است.

– با توجه به این که هنوز در نیمه راه هستیم اما الگوی کشورهای دنیا و اسلامی حداقل الگوی جذابی هستیم. مثلاً در یک کشور دیگر اهانت می شود به عکس شهید عزیز شهید سلیمانی، مردم واکنشی نشان می دهند که پلیس که خود آن اهانت را کرده است مجبور به عذرخواهی می شود و با مردم در جهت نصب دوباره عکس همراهی کند. بنابراین الگوی اسلام الگوی جذاب و پرکششی است.

– جاهلیت مدرن در همه جای دنیا یکسان نیست نمونه واضح جاهلیت مدرن آمریکا است و از همه جای دنیا جاهلیت در آنجا بیشتر و سهم ناکتر است

– آمریکا یک رژیمی است که اخلاقیات ناپسند در آن ترویج می شود، تبعیض در آن روز به روز بیشتر می شود، ثروت ملی روز به روز به سمت ثروتمندان و برخورداران کشیده می شود

– کشوری به ثروتمندی آمریکا وضعی دارد که زمانی که سرما و گرما تشدید می یابد عده ای در خیابان ها می میمرند. این اتفاقات به چه معناست؟

– اساساً رژیم ایالات متحده آمریکا یک رژیم بحران ساز و بحران زیست است و از بحران تغذیه می کند. آمریکا از بحران های گوناگون در اطراف عالم ارتزاق می‌کند.

– شبکه های مافیایی قدرت در داخل آمریکا از بحران هایی که در سرتاسر جهان اتفاق می افتاد ارتزاق میکنند

– اساساً آمریکا یک رژیم مافیایی است. مافیای سیاسی، مافیای اقتصادی، مافیای اسلحه سازی و انواع و اقسام مافیایی که سیاست های این کشور را در دست دارند و اداره می کنند و کنترل کشور در دستان آنهاست و در کشورها عده ای را سر کار می آورند یا برکنار می کنند.

– مشاهده کنید در منطقه غرب آسیا چقدر بحران سازی کردند و آن چنان نیازمند شدند که موجودی مانند داعش را به وجود بیاورند تا سگ دست آموز آنها بود و باشد علنا و صریحا فیلمبرداری شده افراد را سر ببرند و زنده زنده بسوزانند یا غرق در آب کنند تا فیلم آن را به دنیا منتشر کنند و سردمداران رژیم آمریکا به دست داشتن در تأسیس آن اقرار کردن که داعش دست ساز آن هاست.

– آمریکا اگر نتواند بحران ایجاد کند کارخانه های اسلحه سازی نمی توانند حداکثر استفاده خودشان را انجام دهند و ناچار هستند که بحران سازی کنند تا منافع این مافیا ها حداکثری شود

– امروز اوکراین نیز قربانی همین سیاست بحران سازی است. آمریکا اوکراین را به این نقطه رساند با ورود در مسایل داخلی آن کشور و راه انداختن اجتماعات علیه دولت ها و حرکت مخملی به وجود آوردن یا کودتا رنگی درست کردن و حضور سناتورهای آمریکایی در داخل اجتماعات معارضان این دولت را برداشتن یا گذاشتن طبیعتاً به این نقطه می رسد.

– ما البته با جنگ و تخریب در هر کجا مخالف هستیم و این سیاست ثابت ماست. ما با کشته شدن مردم با تخریب زیر ساخت های ملت ها را تایید نمی کنیم. ما مانند غربی ها نیستیم که اگر چنانچه بمب را بر روی کاروان عروسی در افغانستان بریزند و عروسی را تبدیل به عزا کنند بگویند این مبارزه با تروریست است. این منطق آمریکایی ها است.

– آمریکا در افغانستان در عراق و در شرق سوریه چکار می کند و چرا نفت سوریه را غارت می کند؟ چرا پول ها و ثروت ملی افغانستان را غارت و غصب می کنند. چرا در منطقه غرب آسیا از جنایات صهیونیستی ها در شبانه و روز در حال انجام آن هستند دفاع می کنند. این موارد بحران سازی است و تمام این موارد را در دفاع از حقوق بشر و امثالهم در حال انجام هستند.

– ما مانند آن ها رفتار نمی کنیم که اگر کاری در نقطه ای که مورد خاص ماست اتفاق بیفتد ما آن را یک طور قضاوت کنیم و در جای دیگر طور دیگر قضاوت کنیم. ۸ سال است مردم یمن در زیر بمباران هستند و غربی ها این اتفاق را محکوم نمی کنند و حتی از آن هم حمایت زبانی، تبلیغاتی و رسانه ای و هم حمایت عملی می کنند.

– البته ما در اوکراین طرفدار توقف جنگ هستیم منتهی علاج هر بحرانی صرفا در صورتی ممکن است که ریشه بحران شناخته شود. ریشه بحران در اوکراین سیاست های آمریکا است و بعد از شناخت باید قضاوت کرد و داوری انجام داد و اگر اقدامی خواست انجام شود.

– عبرت هایی در قضیه اوکراین وجود دارد که انسان مشاهده می کند. یکی از این عبرت ها این است که پشتیبانی قدرت های غربی از کشورهایی که دست نشانده آن ها هستند یک سراب است و واقعیت ندارد. این را همه دولت ها بدانند.

– دولت‌هایی که دلگرم به آمریکا و اروپا هستند ببینند وضع اوکراین و افغانستان را که هم رییس‌جمهور اوکراین و هم رییس‌جمهور فراری افغانستان بیان کردند که ما به آمریکا و دولت های غربی اعتماد کردیم اما ما را تنها گذاشتند. بنابراین  به این ها نمی شود اعتماد کرد؛ این عبرت اول است.

– عبرت دوم این است که مردم مهم ترین پشتیبان دولت ها هستند. اگر مردم در اوکراین وارد میدان می شدند وضع دولت و مردم اوکراین بدین گونه نبود. مردم وارد میدان نشدند چون دولت را قبول نداشتند، عیناً مثل آن زمانی که آمریکا به عراق دوران صدام حمله کرد و مردم دفاع نکردند و کنار رفتند تا آمریکا مسلط شود. اما در همین عراق وقتی که داعش حمله کرد مردم وارد میدان شدند و داعش که خطر بسیار بزرگی بود را توانستند به عقب برانند و سرکوب کنند.

– عامل اصلی استقلال کشورها مردم هستند و ما این مورد را در دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم و در دفاع مقدس با این که همه قدرت ها از صدام حمایت می کردند جمهوری اسلامی ایران با کمک مردم توانست غلبه پیدا کند و دشمن را ناکام بگذارد

– همگان بایستی چشمان و گوش های خود را باز کنند و درست بیاندیشیم و درست عمل کنیم و بتوانیم از این عبرت های بزرگ بهره مند شویم. یاد امام بزرگوار را گرامی می‌داریم که این درس‌ها را ایشان به ما داد.

انتهای پیام/