رشد ۵ برابری اعتبارات پروژه‌های هفته دولت در خراسان رضوی
رشد ۵ برابری اعتبارات پروژه‌های هفته دولت در خراسان رضوی
جعفری گفت: امسال اعتبار پروژه‌های هفته دولت در خراسان رضوی ۹۵ هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل رشد ۵ برابری دارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس که به مناسبت هفته دولت در سالن سینمای شهرک گاز شهید مهاجر برگزار شد، گفت: شهرستان ما در حوزه پزشکی در تنگنا بود اما توانستیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم خیر شهرستان برخی از امکانات بیمارستان را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: با کمک بسیج و دفتر امام‌جمعه و سایر نهادهای انقلابی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در رزمایش کمک مؤمنانه جمع‌آوری و توزیع شد.

فرماندار سرخس عنوان کرد: مردم خیر حدود یک میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان کمک کردند و پالایشگاه، منطقه ویژه و آستان قدس رضوی نیز به همین میزان کمک کردند.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۳۹ پروژه هم‌زمان با هفته دولت در سرخس

رجبی مقدم با اشاره به افتتاح کارخانه کاشی و سرامیک سرخس در هفته دولت، تصریح کرد: این کارخانه ۸ خط تولید دارد.

وی به ایجاد شهرک گوگردی در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد اشاره و از افتتاح دو واحد آن تا دو ماه آینده خبر داد.

فرماندار سرخس بیان کرد: اتصال کریدور منطقه ویژه اقتصادی به مرز تا دو ماه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود و گمرکات ما در منطقه ویژه اقتصادی تجمیع می‌شوند.

رجبی مقدم با اشاره به پروژه‌های هفته دولت در سرخس خاطرنشان کرد: در طول هفته دولت امسال ۳۹ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۳۸۷ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۳۵ پروژه بهره‌برداری و ۴ پروژه کلنگ‌زنی است.

امام‌جمعه سرخس نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم دولت‌ها را قضاوت می‌کنند، اظهار کرد: دولتی که دین‌دار است، مشکل مردم را درک می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: مشکلات سرخس زیاد است و زیادی مشکلات به خاطر این است که تاکنون به این شهرستان توجهی نشده و از توسعه عقب مانده است.

گلایه امام‌جمعه سرخس از دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وی با تأکید بر اینکه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد گلایه دارم عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با قلدری دستگاه سی‌تی‌اسکن که سهمیه سرخس بود را به بیمارستان دیگری منتقل کرد.

امام‌جمعه سرخس افزود: کجا سراغ داریم که بیمارستانی آی سی یو نداشته باشد اما بیمارستان سرخس آی سی یو ندارد؛ چرا باید حق مردم ما این‌جور ضایع شود؛ در بحث بهداشت و درمان ما مشکلات داریم؛ کادر درمان ما امروز با دست‌خالی در شهرستان در حال جهاد هستند.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به آمار بالای بیکاری گفت: وقتی بیکاری کم شد، آمار اشتغال احساس می‌شود؛ مشکل بزرگ شهرستان ما بحث اشتغال است.

سرخس مجموعه‌ای از توانمندی‌ها و کمبودها است

نماینده مردم سرخس در مجلس نیز در این جلسه گفت: شهرستان سرخس مجموعه‌ای از توانمندی‌ها و درعین‌حال کمبودها است.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: کمبودهای سرخس تاریخی است و باید به‌دوراز جو زدگی و حاشیه‌سازی این کمبودها برطرف شود.

وی افزود: معاون درمان وزیر بهداشت آبان سال گذشته به سرخس سفر کردند؛ همان‌جا هم اولویت سی‌تی‌اسکن را به سرخس دادند؛ از آن زمان دو دستگاه وارد استان شده و دانشگاه در خود مشهد به کار گرفته است.

نماینده سرخس در مجلس ادامه داد: درخواست ما این است که دستگاه سی‌تی‌اسکن سوم بایستی قطعاً به سرخس واگذار شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: پیگیری کردیم تا یک و نیم میلیارد تومان از سوی وزارت نفت به بیمارستان لقمان کمک شود که مراحل اولیه آن طی شده است.

 رشد ۵ برابری اعتبارات پروژه‌های هفته دولت در خراسان رضوی

حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر مجاهد و مظهر اخلاص در کار بودند.

وی تصریح کرد: پست و مقام‌ها نباید ما را دگرگون کند؛ اگر امروز مسئولان ما خدمات ویژه‌ای را در این شرایط ویژه اقتصادی به مردم ارائه کردند، اجر آن را قطعاً می‌گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: پیوند بین مردم و مسئولان باید اتفاق بیفتد و علی‌رغم همه مشکلات خدمات دولت باید به اطلاع مردم برسد.

جعفری خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه‌های هفته دولت امسال در خراسان رضوی ۹۵ هزار میلیارد ریال است که نسبت به ۱۹ هزار میلیارد ریال سال قبل رشد ۵ برابری داشته است.

وی بیان کرد: دولت در استان خراسان رضوی توجه ویژه‌ای به معیشت مردم دارد و با ابداع مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی و فرهنگی که مردم محور است، بحث استقلال اقتصاد استان را دنبال می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: توجه به روستا محوری و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها ازجمله اهداف مثلث اقتصادی است.

جعفری اضافه کرد: در حوزه رفع مشکلات معیشتی نیاز به همراهی مردم و خیران داریم؛ امروز در جنگ اقتصادی اگر مردم پشتیبانی نکنند، تحولی حاصل نمی‌شود.

وی در پایان ضمن انتقاد از وضعیت مبلمان شهری و روستایی شهرستان سرخس گفت: مبلمان شهری و روستایی سرخس نامناسب است که می‌طلبد در این رابطه مردم پای‌کار بیایند و در این موضوع فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/