ردپای گروهک جیش الظلم در ماجرای جاسوس هندی
ردپای گروهک جیش الظلم در ماجرای جاسوس هندی
چندی است رسانه های پاکستانی به بهانه دستگیری یه جاسوس هندی شانتاژ خبر گسترده ای را علیه ایران آغاز کرده اند.

به گزارش نسیم سرخس؛ به نقل از عصرهامون، اوایل فروردین ماه بود که رییس جمهور در صدر هیاتی عالی رتبه راهی پاکستان شد تا روابط حسنه دو کشور بیش از پیش تقویت شود.
جدای از رفتارهای دوگانه کشور پاکستان در طول سالهای اخیر و حضور ثابت تروریست ها در خاک این کشور اما روحانی با سفر به پاکستان شش سند همکاری با این همسایه شرقی امضا کرد تا حسن نیت ایران برای همکاری بیشتر را نشان شد.
اما در بحبوحه سفر روحانی به پاکستان فیلم اعترافات یک جاسوس هندی از شبکه های این کشور پخش شد که با بازتاب گسترده ای در این کشور همراه بود.
“کولبوشان یاداو” شهروند هندی است که پاکستانی ها مدعی هستند به اتهام جاسوسی در این کشور دستگیر شده است، این جاسوس در اعترافات خود گفته است: با خریدن کشتی در بندر چابهار قصد انجام اقدامات تروریستی بر علیه نیروی دریایی پاکستان را داشته است و از طریق کشتی تروریستها را به هند منتقل کرده است تا در آنجا آموزش دیده و سپس در داخل خاک پاکستان دست به عملیات های خرابکاری بزنند و امنیت پاکستان را تهدید کنند.
روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرده است که «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان در دیدار خود با «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران موضوع دستگیری جاسوس هندی و مداخله سازمان اطلاعاتی هند در ایالت بلوچستان پاکستان را با وی در میان گذاشته است.
نیروهای امنیتی اطلاعاتی پاکستان مدعی  هستند در پاسپورت همراه این فرد نامش «حسین مبارک پتیل» درج شده و با روادید جعلی ایرانی از طریق بندر چابهار وارد ایالت بلوچستان شده است.


علی ای حال برخی رسانه ها مدعی شدند اسلام آباد رسما از سفیر ایران در پاکستان درخواست کرده است در خصوص اظهارات این فرد پاسخ دهد.
در این بین اما دستگیری این جاسوس به سرعت دستمایه شانتاژهای رسانه های پاکستانی شد و آنها خبرسازی علیه جمهوری اسلامی ایران را آغاز کردند.
به دنبال انتشار برخی مطالب در رسانه‌های پاکستان مبنی بر دستگیری جاسوس هندی و حاشیه‌های آن سفارت جمهوری اسلامی ایران انتشار این نوع اخبار را محصول تفکراتی دانست که تمایل ندارند روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد و توافقاتی که در جریان سفر رئیس جمهوری ایران صورت پذیرفت به ثمر نشیند.
برخی رسانه هندی نیز مدعی شدند جاسوس مورد ادعای پاکستان توسط گروهک تروریستی جیش الظلم ربوده شده است.
نشریه “ایندیاتودی” با معرفی یاداو به عنوان بازرگان مدعی شد و از قول سازمان های اطلاعاتی هند نوشت، این فرد پیش از آنکه اعترافاتش پخش شود توسط گروه سلفی جیش الظلم که با القاعده هم پیمان شده بود ربوده شده و به پاکستان تحویل داده شده است.
در سالهای گذشته و در زمان فعالیت تروریست مالک ریگی برخی از مسئولین کشور با انتقاد از پاکستان بیان داشتند مدارکی از طریق دستگاه های امنیتی ارائه شده است که مشخص می کند گروهک ریگی تحت حمایت سازمان اطلاعات آمریکا، انگلیس و متاسفانه دستگاه اطلاعاتی پاکستان است و برنامه هایش با دستورات آنها اجرا می شود.
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در جریان ربایش مرزبانان ایرانی درباره عملکرد و همکاری دولت پاکستان در زمینه آزادسازی مرزبانان ربوده شده ایرانی گفت بود: دولت پاکستان در این زمینه هیچ همکاری نکرد و متاسفانه شاهد بودیم سیستم اطلاعاتی پاکستان یعنی آی اس آی حامی آنها بود و به این گروهک تروریستی سرویس هم می داد و حتی اخباری منتشر شده که برخی از فرماندهان ارتش با آنها همکاری کرده اند.
علی ای حال اگر ادعای هندی ها در دستگیری “یاداو” توسط جیش الظلم صحت داشته باشد، همکاری گروهک های شبه نظامی با دستگاه های اطلاعاتی پاکستان بیش از پیش قوت می گیرد.
البته همزمانی سفر رییس جمهور به پاکستان و موج سازی رسانه های این کشور علیه ایران به بهانه دستگیری این جاسوس هندی با انتقادات گسترده ای در داخل کشور همراه شد، آگاهان سیاسی براین باورند که پاکستان عامدانه خبر دستگیری جاسوس هندی را در زمان سفر روحانی به این کشور منتشر کرده است تا در صورت انتقادات ایران به فعالیت گروه تروریستی جیش الظلم در خاک این کشور آنها نیز سوژه ای برای انتقاد به ایران داشته باشند.
جمهوری اسلامی ایران پیش از این بر سر حضور گروهک های افراطی و تروریستی در کشور پاکستان و انجام عملیات تروریستی علیه غیر نظامیان انتقاداتی را به این همسایه شرقی خود مطرح کرده بود.

انتهای پیام/