راه اندازی بزرگ‌ترین پل و زیرگذر تخلیه غلات شرق کشور در سرخس
راه اندازی بزرگ‌ترین پل و زیرگذر تخلیه غلات شرق کشور در سرخس
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از مراحل پایانی ساخت بزرگ‌ترین پل ریلی و زیرگذر تخلیه غلات شرق کشور در سایت ریلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس خبر داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، احمد صادقی گلمکانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اعلام این خبر گفت: سالیانه میلیون‌ها تن غلات از قزاقستان و سایر کشورهای آسیای میانه به سایر مقاصد ترانزیت می‌شود و منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به موقعیت ممتاز خود در دروازه ورود به آسیای میانه و ورودی ریل نرمال بین‌المللی می‌تواند نقشی اساسی در درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای کشورمان ایفا کند.

 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس امکانات خوبی در حوزه ریلی ایجاد کرده است و هم‌اکنون با احداث  پل تخلیه غلات می‌توان گفت زنجیره امکانات در حوزه حمل‌ونقل ریلی تکمیل‌تر خواهد شد.

 
وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و استفاده از توان و نیروی داخلی و بومی در منطقه با حداقل هزینه ممکن این امکان را ایجاد کردیم.

 

صادقی گلمکانی با اشاره به اینکه تخلیه  بسیار سریع و کم‌هزینه کالا از واگن به کامیون از تسهیلاتی است که برای تسریع در تخلیه کالاها در سایت ریلی منطقه ویژه اختصاص داده ‌شده است، افزود: در حال حاضر و با هماهنگی‌های صورت گرفته با بخش‌های مختلف و تسهیلاتی که منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای سرمایه‌گذاران  قائل شده است، تخلیه و بارگیری انواع کالاها در اولویت قرار داشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تخلیه و بارگیری و به سمت بازارهای مقصد اعزام می‌شود.

 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: وجود ۵۰ کیلومتر ریل عریض و مطلوب و انبارهای مسقف و روباز و باراندازهای عظیم کالا باعث شده ظرفیت ممتاز در این منطقه برای صادرکنندگان به وجود آید.

 
وی ادامه داد: صادرات کالا از سرخس توسط خط ریلی و جاده انجام می‌شود و به دلیل محدودیت‌هایی نظیر کمبود واگن و جاده نامناسب ترانزیتی صادرکنندگان با مشکلات متعدد مواجه هستند که با راه‌اندازی  پل تخلیه و جاده ترانزیتی جدید و استقرار اداره کل گمرک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس این موانع صادراتی برطرف می‌شود.

 
صادقی گلمکانی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین بازار صادرات خراسان رضوی، آسیای میانه، افغانستان و روسیه است و برای تقویت صادرات به این کشورها نیاز مبرم به ریل و واگن‌ داریم و این در حالی است که هم‌اکنون ۶۵ درصد صادرات ریلی کشور به آسیای میانه توسط این استان انجام می‌شود.

 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزایش صادرات غیرنفتی و سرمایه‌گذاری با محوریت رهایی از اقتصاد تک‌محصولی را رویکرد فعلی نظام اقتصادی کشور عنوان کرد.

 
وی با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های منطقه برای رشد صادرات افزود: با توجه به شرایط ایجادشده در کشور و نیاز روزافزون کشورهای حوزه cis به کالا و خدمات ایران می‌توان با تقویت زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، این نقطه از کشور را به مرکز مبادلات تجاری و صادراتی آسیای میانه تبدیل کرد.

انتهای پیام/