افزایش آرام قیمت برخی کالاها در سرخس/ رئیس اتاق اصناف سرخس: گران‌فروشی نداشتیم
افزایش آرام قیمت برخی کالاها در سرخس/ رئیس اتاق اصناف سرخس: گران‌فروشی نداشتیم
پس از افزایش بهای بنزین و با وجود تاکید دولت بر نظارت بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، شاهد رشد آرام قیمت‌ برخی کالاها به دلیل افزایش کرایه بار در شهرستان سرخس هستیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، پس از افزایش قیمت بنزین و با وجود تاکید دولت بر نظارت بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، شاهد رشد آرام قیمت‌ برخی کالاها به دلیل افزایش کرایه بار در شهرستان سرخس هستیم.

خبرنگار ما برای بررسی وضعیت بازار شهرستان سرخس پس از افزایش بهای بنزین به برخی از فروشگاه‌های این شهرستان مراجعه و در گفتگو با کسبه و بازاریان در جریان آخرین وضعیت قیمت کالاها قرار گرفت.

افزایش آرام قیمت مواد پروتئینی

یکی از فروشندگان مواد پروتئینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از افزایش آرام قیمت مواد پروتئینی به علت افزایش کرایه بار خبر داد و گفت: پس از افزایش قیمت بنزین، کرایه بار خودرو یخچال‌دار از قیمت ۳۳۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان رسیده است که به همین دلیل شاهد افزایش آرام مواد پروتئینی مانند مرغ هستیم.

قیمت میوه تغییری نکرده است

یکی از فروشندگان میوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره تغییر قیمت میوه گفت: قیمت میوه پس از افزایش قیمت بنزین تغییری نداشته است و فقط قیمت «گوجه فرنگی» افزایش داشته است.

وی درباره نظارت‌ها بر بازار و قیمت‌ها گفت: ناظران اتاق اصناف و تعزیرات به صورت روزانه بر قیمت‌های میوه نظارت می‌کنند.

قیمت خواروبار به دلیل افزایش قیمت کرایه بار در حال افزایش است

مدیر یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه جابجایی بسیاری از کالاها از عمده فروشی‌های سطح شهر مشهد به شهرستان سرخس به وسیله وانت بارها و نیسان انجام می‌شود و قیمت کرایه بار این وسایل نقلیه افزایش داشته است، شاهد افزایش قیمت برخی کالاها هستیم.

رئیس اتاق اصناف سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه پس از افزایش بهای بنزین، هیچگونه گزارشی از گران‌فروشی تاکنون در سرخس نداشتیم، گفت: در ۱۰ روز گذشته و پس از افزایش قیمت بنزین نظارت‌ها بر بازار سرخس را توسط بازرسان اتاق اصناف و گشت‌های مشترک افزایش دادیم.

انجام ۶۰ مورد بازرسی از بازار سرخس پس از افزایش بهای بنزین

مجید نوری سیستانی با تاکید بر اینکه تاکنون ۶۰ مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی سطح شهرستان سرخس پس از افزایش بهای بنزین داشتیم، تصریح کرد: تنها تخلفاتی که در این مدت مشاهده و گزارش شده است مربوط به عدم درج قیمت کالا‌ها بوده و تاکنون هیچگونه گران‌فروشی گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: در این مدت سه مورد از بازرسی‌ها به صورت سرزده و با حضور امام جمعه، دادستان، فرمانده انتظامی شهرستان سرخس و برخی از مسئولان مرتبط با بازار انجام شده است.

رئیس اتاق اصناف سرخس بیان کرد: گشت‎‌های مشترک اتاق اصناف به همراه تعزیرات حکومتی روزانه و به صورت مستمر در سطح شهرستان انجام می‌شود تا با هرگونه تخلف احتمالی برخورد لازم صورت گیرد.

نوری سیستانی افزود: همچنین در این مدت به صورت اختصاصی از ۲۵ نانوایی سطح شهرستان بازرسی داشتیم که برای ۴ نانوایی متخلف از سوی تعزیرات حکومتی پرونده تشکیل شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه کمبودی در تامین کالاهای اساسی در شهرستان سرخس نداریم، گفت: به زودی ۱۳ تن برنج پاکستانی برای تنظیم بازار با قیمت هر کیلو ۷۹۰۰ تومان وارد شهرستان و از طریق فروشگاه‌های منتخب توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس