دفاع مقدس نسخه اطمینان‌بخش اداره کشور مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی است
دفاع مقدس نسخه اطمینان‌بخش اداره کشور مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی است
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: دفاع مقدس نسخه اطمینان‌بخش برای اداره کشور مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی بود و مدیریت جوانان انقلابی در جنگ تحمیلی باید الگوی امروز مسئولان ما شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس صبح امروز در همایش «اقتدار» که مناسبت هفته دفاع مقدس در محل سپاه سرخس برگزار شد، اظهار کرد: گنجینه بزرگ دفاع مقدس که خدای متعال در اختیار ما گذاشته است را باید برای نسل‌های کنونی و آینده بازگو کنیم.

وی تصریح کرد: درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس فرا زمانی و فرا مکانی است؛ امروز دشمنان ما علیه جمهوری اسلامی ائتلافی شبیه جنگ تحمیلی شکل دادند، بنابراین برای مقابله با آن‌ها به درس‌های دفاع مقدس نیاز داریم.

امام جمعه سرخس گفت: دفاع مقدس از موفق‌ترین تجربیات ناب گام اول انقلاب اسلامی است که برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب و ۷ سرفصل این گام نیز درس‌ها و عبرت‌های آن ضروری است.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: شرایط امروز کشور ما شبیه دوران جنگ تحمیلی است و درگیر یک جنگ تمام عیار هستیم و همه منافقان و مستکبران جمع شدند برای اینکه جمهوری اسلامی را در ابعاد مختلف اطلاعاتی و امنیتی، سیاسی و فرهنگی، اقتصادی و فضای مجازی به زانو درآورند.

وی بیان کرد: امروز برخی ضعف‌ها، بی تدبیری‌ها، سوء مدیریت‌ها و کم تحرکی‌ها باعث می‌شود، خواسته‌های دشمن محقق شود، بنابراین باید مراقب باشیم.

«دفاع مقدس» نسخه اطمینان بخش اداره کشور مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی شد

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه دفاع مقدس در چهار طریق به ماندگاری انقلاب اسلامی کمک کرد، افزود: طریق اول تربیت نسل جوان بود؛ خروجی دانشگاه دفاع مقدس تربیت جوان مومن و انقلابی بود؛ این جوانان در بعد از دفاع مقدس نیز نقش آفرین شدند.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: طریق دوم دفاع مقدس ما این بود که ظرفیت‌های نهفته را شکوفا کرد؛ فتح خرمشهر و احداث پل بعثت که بزرگ‌ترین پل شناور آن زمان شناخته شد از این ظرفیت‌ها بود، چون رزمندگان ما به نصرت الهی و توان داخلی تکیه کردند.

وی اضافه کرد: طریق سوم دفاع مقدس ایجاد بازدارندگی دفاعی بود که نتیجه امنیت امروز کشور ما و حتی منطقه شده است.

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: طریق چهارم دفاع مقدس که مهم‌ترین طریق است، ارائه نسخه اطمینان بخش برای اداره کشور مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی بود؛ مدیریت جوانان انقلابی در جنگ تحمیلی باید الگوی امروز مسئولان ما شود.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه ابزار رسانه امروز در دست دشمن است و این ابزار دشمن را در جنگ اراده‌ها به برخی پیروزی‌هایی هم می‌رساند، بیان کرد: مسئولیت‌های اساسی کشور امروز باید به دست نیروهای جوان انقلابی مومن سپرده شود؛ دولت باید جوان و دیدش انقلابی و جهادی شود و در تمام ساعات شبانه روز همچون جنگ تحمیلی باید مدیریت‌ها به کار جهادی مشغول باشند.

وی تصریح کرد: سنگرهای جهاد باید در فضای مجازی شکل بگیرد تا بتوانیم جلوی لشکرکشی دشمن در این فضا را بگیریم.

امام جمعه سرخس افزود: امروز باید با تشکیل قرارگاه‌های جهادی بن‌بست های اقتصادی را بشکنیم و جوانان پای کار باشند و از طرفی راهبرد مقاومت فعال و توجه به واقعیت اقتدار جمهوری اسلامی تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام بختیاری گفت: جنگ تحمیلی را به برکت جوان‌هایی پیروز شدیم که جنسشان از جنس جوانان عاشورایی بود و تا این تفکر عاشورایی باشد، آمریکا و ایادی او هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

روحیه جهادی دشمن را به زانو درمی‌آورد

مجید آذرکیش، فرمانده سپاه سرخس نیز هدف از برگزاری این همایش را پاسداشت ایثارگری‌های رزمندگان و گسترش فرهنگ ایثار و جهاد در بین اقشار جامعه به خصوص نسل جوان برشمرد و اظهار کرد: امروز دفاع مقدس ما زبانزد عالم شده است و الگوی بی بدیلی برای ملت‌هایی است که به دنبال استقلال و آزادی هستند.

فرمانده سپاه سرخس بیان کرد: گام اول انقلاب را با درس گرفتن از دفاع مقدس پیش بردیم و با همه تحریم‌ها کشور را به جلو بردیم و دشمن حیوان صفتمان را ذلیل کردیم و در گام دوم انقلاب نیز باید با همان درس‌های دفاع مقدس کارها را جلو ببریم و روحیه ایثار و جهاد و مقاومت را تقویت کنیم.

آذرکیش تصریح کرد: آنچه امروز دشمن ما و آمریکای جنایتکار را به زانو در می‌آورد همین روحیه جهادی است که کشور را به حرکت درآوده است.

وی با تاکید بر اینکه روحیه جهادی باید برای همه مسئولان ما الگو باشد، گفت: اگر از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم و از سرمایه‌های خودمان حمایت کنیم، کارهای بزرگی در کشور به ثمر خواهد نشست.

انتهای پیام/