اصلا شاید من بخواهم به دلیل اینکه برانکو سال های زیادی در ایران بوده به طنز به او بگویم ایرانکوویچ، چه ایرادی دارد؟

به گزارش نسیم سرخس به نقل از مشرق، جواد خیابانی، چند روز بعد از اینکه سرمربی کروات پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ، را ایوانکو برانکوویچ صدا کرد، در گفت وگویی با سایت ورزش ۳ از خودش دفاع کرده و به شوخی‌هایی که در فضای مجازی با او می کنند، جواب داده:

واکنش به شایعه خداحافظی: تا صدام دربیاد، گزارش می کنم
مگر در گزارشگری خداحافظی داریم؟ کسی که گزارش می کند و گزارشگری در تاروپود زندگیش و اصلا تمام زندگی زندگی اوست چطور می شود که تصمیم می گیرد خداحافظی کند؟ دوستان انتظار دارند یک همچین کسی بیاید و کفش هایش را آویزان کند؟ هنوز حنجره من از کار نیفتاده است و این را بدانید تا زمانی که صدای من در می آید گزارش می کنم.

من در حال حاضر مشغول زندگی ام هستم و زندگی من هم همین گزارشگری است بنابراین ترجیح می دهم به رسالت خود بپردازم و برای مردم انجام وظیفه کنم.

هیچ وقت نخواسته‌ام زنبیل دست کسی بدهم
خوشحالم که مردمی بسیار خوب و نجیب داریم، خیلی از مردم ما همیشه دنبال کارشناسی هستند و می توان گفت خود آنها کارشناس هایی هستند که کار هرکسی را که بخواهند تحلیل می کنند. من نه تعارف می کنم و نه تعریف، هرگز نخواستم هندوانه زیربغل کسی بگذارم و به قولی زنبیل دست کسی بدهم!

اگر می گویم مردم ما تحلیل میکنند برای این است که دیده ام چگونه صحبت می کنند و عیب و ایراد و حتی حسن آدم را می گویند.

پیچاندن داستان ایوانکو برانکوویچ!
اصلا شاید من بخواهم به دلیل اینکه برانکو سال های زیادی در ایران بوده به طنز به او بگویم ایرانکوویچ، چه ایرادی دارد؟ متاسفم برای آنهایی فرق بین طنز و جدی را نمی‌فهمند، یعنی من با این همه سال سابقه نام درست این مربی را نمی دانم؟ بازهم اگر آن لحظه پیش بیاید بازهم همان واژه را می گویم، یادم می آید زمانی که تیم ملی به جام جهانی رفت روزنامه‌ای تیتر زد برانکو ایرانکوویچ، به نظر من تیتر بیار جذاب و خلاقانه ای بود، در این بازی هم به دلیلی که گفتم نام وی را اینطور اطلاق کردم اما نمی دانم چرا بعضی ها احساس کردند که می توانند از آن سوءاستفاده کنند.

کار من گفتن است و کار مردم شنیدن!!
من نه از انتقاد ناراحت می شود و نه از تعریف مغرور، تمام این ها در کار ماست، کار من درست گفتن است و کار مردم هم درست شنیدن [کسی معنی این جمله را میفهمد؟ کار مردم درست شنیدن است، دقیقا یعنی چی؟] من می‌گویم و حق دارم چیزهایی که می‌خواهم بگویم و مردم نیز گوش می‌دهند، حتما من ترجیح می‌دهم با وجدان کاری و رسالتی که دارم حرف بزنم تا مردم گوش دهند، اما گاهی می‌بینیم صحبت‌هایی عنوان می شود که کار را از تعریف و انتقاد جدا می‌کند و به ورطه بی‌ادبی می اندازد.

عادل از من باسوادتر است؟
همه ما خبرنگاران یک تیم هستیم که میتوانیم فوتبال را به سرمنزل مقصود برسانیم، من و همکارانم همیشه هوای همدیگر را داشته‌ایم، مثلا عادل دوست من و برادر کوچکتر من است اما از نظر سواد و دانش از من بزرگتر است مگر می شود من بروم او را اسیر شایعه کنم و یا با نوع رفتارم او را به حاشیه ببرم؟ خب من ترجیح می‌دهم از عادل حمایت کنم و او هم همینطور.

انتهای پیام/م