دشمن در «جنگ روانی» به دنبال سلطه پنهانی بر ملت ایران است/ بودجه مراکز فرهنگی با بخش‌هایی که نورچشمی هستند قابل‌مقایسه نیست!/ تدبیر در معیشت با شعار درمانی ممکن نمی‌شود
دشمن در «جنگ روانی» به دنبال سلطه پنهانی بر ملت ایران است/ بودجه مراکز فرهنگی با بخش‌هایی که نورچشمی هستند قابل‌مقایسه نیست!/ تدبیر در معیشت با شعار درمانی ممکن نمی‌شود
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی دشمن علیه نظام اسلامی از طریق «جنگ روانی» صورت می‌گیرد، گفت: هدف دشمن از به راه انداختن جنگ روانی، تسلط غیرملموس و پنهانی بر ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تسلیت شهادت حضرت صدیقه کبری (س) به روایت ۷۵ روز اظهار کرد: حضرت زهرا (س) مصداق تمامی فضایل اخلاقی و یک انسان کامل هستند و در این عصر که شاهد گسیختگی عقاید هستیم، فضایل آن حضرت و شناساندن ابعاد مختلف زندگی ایشان می‌تواند یک هدف روشن از زندگی جلوی چشم ما ترسیم کند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر افزود: امروز علیه انقلاب اسلامی یک ظلم و توطئه‌ای در حال رخ دادن است و آن‌هم پاشیدن بذر ناامیدی در دل‌های مردم است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان داشت: دشمن و نفوذی‌های دشمن به دنبال یک «جنگ روانی» هستند تا مردم را نسبت به آینده انقلاب و نظام اسلامی ناامید کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه قطعاً مشکلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: باید مراقب باشیم در این جنگ روانی دشمن، خط را گم نکنیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی دشمن علیه نظام اسلامی از طریق «جنگ روانی» صورت می‌گیرد، اظهار داشت: هدف دشمن از به راه انداختن جنگ روانی، تسلط غیرملموس و پنهانی بر ملت ایران است.

 

امام‌جمعه سرخس «ترور شخصیتی» را یکی از ابزارهای دشمن در جنگ روانی عنوان کرد و افزود: دشمن در جنگ روانی شخصیت‌های بزرگ دینی و مذهبی را ترور شخصیتی می‌کند و آن‌ها را باعث مشکلات معرفی می‌کند تا مردم را از اصل موضوع غافل کند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تأکید کرد: دشمن همچنین با از بین بردن باورها که شگرد جنگ روانی است، به دنبال این است که مردم را نسبت به آینده انقلاب ناامید کند.

 

وی ایجاد تفرقه میان گروه‌ها و مذاهب و ایجاد فضای ناسالم اجتماعی را از دیگر برنامه‌های دشمن در جنگ روانی دانست و افزود: اگر در جامعه‌ای فضای سالم اجتماعی حاکم باشد، هیچ‌کس فریب جنگ روانی دشمن را نمی‌خورد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه در جنگ روانی، دشمن به دنبال تحریف واقعیات و تحریف خط امام است، تصریح کرد: دشمن در جنگ روانی به دنبال این است که ضعف‌ها را برجسته کند تا مردم از اهداف و آرمان‌های مقدس انقلاب به سوی آرمان‌های که خودش ترسیم کرده حرکت کنند.

 

امام‌جمعه سرخس راهکار مقابله با جنگ روانی دشمن را آشنا کردن مردم به دین و معنویت عنوان کرد و اظهار داشت: اگر دین‌مداری در متن جامعه حاکم شد، توطئه جنگ روانی دشمن دیگر اثری نمی‌تواند داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه بودجه مراکز فرهنگی با بخش‌هایی که نورچشمی هستند قابل‌مقایسه نیست، تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم که بر اثر جنگ روانی دشمن بودجه بسیاری از مراکز فرهنگی کاهش پیدا کرده است.

 

وی بیان کرد: یک مرکز علمی و فرهنگی که در آن از چند صد کشور دانشجو داریم، به آن مرکز هجمه می‌آورند که چرا باید این‌قدر بودجه داشته باشد!

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: تا وقتی که این مراکز تقویت نشوند، نمی‌توان دین را در متن جامعه آورد.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه تدبیر در معیشت با همایش و شعار درمانی ممکن نمی‌شود، افزود: اینکه شعار توسعه‌طلبی بدهیم، اما چندین سال وقت کشور را صرف مجادله و مباحثه بر مسائلی کنیم که دشمن را خشنود کند، مشکل معیشت مردم حل نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با بیان اینکه داشته‌های مردم باید تقویت شود، اظهار کرد: تدبیر در معیشت این است که فکری برای تولید و اشتغال مردم و سازندگی و عمران کشور در عمل داشته باشیم.

 

وی توجه به مسائل فرهنگی را زیرساخت مسائل اقتصادی دانست و بیان داشت: قطعاً کسانی که اهداف والایی دارند، دشمنان زیادی هم دارند، مانند پیامبر مکرم اسلام که اهداف والایی داشتند و از طرفی مصائب زیادی را هم تحمل کردند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: امروز هم ملت ایران به خاطر اینکه در صراط مستقیم انقلاب اسلامی قرار دارند، مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند و بارها نشان داده‌اند که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

انتهای پیام/