دشمن بیشترین سود را از حذف حوادث ماندگار دفاع مقدس در کتب درسی می‌برد/ فرهنگ شهادت جلوی تجاوز دشمنان به ایران اسلامی را گرفته است
دشمن بیشترین سود را از حذف حوادث ماندگار دفاع مقدس در کتب درسی می‌برد/ فرهنگ شهادت جلوی تجاوز دشمنان به ایران اسلامی را گرفته است
فرمانده سپاه سرخس با بیان اینکه دشمن بیشترین سود را از حذف حوادث ماندگار دفاع مقدس در کتب درسی می‌برد، گفت: متأسفانه به‌جای تکریم بیش‌ازپیش شهید حسین فهمیده و برجسته‌سازی ایثار بزرگ او، درس «رهبر کوچک» از کتب درسی حذف می‌شود.

سرهنگ سید مرتضی شارعی مقدم در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، بابیان اینکه هویت انقلابی، پایداری و استقلال ملی نظام اسلامی را مدیون شهدا هستیم، گفت: برای ماندگاری ارزش کار شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و از خود گذشتی باید توجه ویژه‌ای به ادبیات مقاومت در دفاع مقدس داشته باشیم.

 

فرمانده سپاه سرخس افزود: شهید حسین فهمیده زمانی به این درک عمیق رسید که بدون نثار جان امکان نجات زنان و مجروحان و رزمندگان باقی‌مانده در خرمشهر نیست و ماندگاری ارزش‌های انقلاب باید با ازجان‌گذشتگی تداوم یابد، از نثار خون دریغ نکرد و به فرموده رهبر کبیر انقلاب رهبر ۱۳ ساله ایران اسلامی شد.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره کار بزرگ این شهیدِ با فهم و درک عاشورایی فرمودند، ما در تاریخ حوادث بسیار داریم، ای‌بسا حوادثی که امروز وقتی گفته شود از بس عجیب است همه تصور کنند که اسطوره و افسانه است، اما حقیقت است، ازجمله زیباترین آن‌ها شهادت این نوجوان بسیجی شهید فهمیده است.

 

شارعی مقدم با اشاره به حذف درس «رهبر کوچک» از کتب درسی اظهار داشت: متأسفانه به‌جای تکریم بیش‌ازپیش این شهید بزرگوار و برجسته‌سازی این ایثار بزرگ، درس شهید فهمیده از کتب درسی حذف می‌شود.

 

فرمانده سپاه سرخس عنوان کرد: کسانی که بیشترین سود را از حذف حوادث ماندگار دفاع مقدس از کتب درسی می‌برند، دشمنان و بیگانگان هستند که فرهنگ ایثار و شهادت بساط چپاولشان را از ایران اسلامی برچید و فکر تجاوز به ایران برایشان به کابوس تبدیل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: فداکاری یک معلم در نثار جان برای نجات دانش‌آموزان از آتش‌سوزی کلاس درس، درس بزرگ فداکاری است که باید ماندگار شود، اما ایثار یک دانش‌آموز که با شهادت خود خیل عظیم زنان و مجروحان را از شهادت و اسارت نجات می‌دهد و اشغال خرمشهر را ساعت‌ها به تأخیر می‌اندازد، باید در تمام کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود.

 

شارعی مقدم با تأکید بر اینکه امروز نیز ایران اسلامی به فتح خرمشهرها و به حماسه‌های جاودان شهید فهمیده‌ها نیازمند است، گفت: میدان جهاد امروز، جهاد علمی، عدم تبعیت از دشمن، استکبارستیزی و جهاد کبیر مورداشاره رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/