دشمن به قدرت دفاعی ما تعرض کند، پاسخ پشیمان کننده‌ای به او می‌دهیم/ کم‌کاری مسئولان نالایق نباید به‌حساب انقلاب و نظام گذاشته شود
دشمن به قدرت دفاعی ما تعرض کند، پاسخ پشیمان کننده‌ای به او می‌دهیم/ کم‌کاری مسئولان نالایق نباید به‌حساب انقلاب و نظام گذاشته شود
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه در زمان صلح هم باید در آمادگی کامل دفاعی باشیم، گفت: امروز به فضل الهی رهبری فرزانه، با شجاعت و صلابت با پشتوانه مردمی، ایران اسلامی را رهبری می‌کند و اگر دشمن خواسته باشد به قدرت دفاعی ما تعرض کند و یا به فکر چپاول باشد، پاسخ پشیمان کننده‌ای به او می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های توسعه تقوا در جامعه پرهیز از تعصبات حزبی، خانوادگی و گروهی است، اظهار کرد: وقتی عصبیت حزبی با اقتدار سیاسی همراه شود و تقوای سیاسی نباشد، اختلاف شدید طبقاتی در جامعه ظهور می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: در خطبه ۱۹۲ نهج‌البلاغه امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند که تعصبات را کنار بگذارید که بنیان‌گذار تعصب ابلیس است.

 

وی تصریح کرد: اگر تعصب حزبی در جامعه اتفاق بیفتد، زمینه ظلم و تبعیض فراهم می‌شود، درنتیجه عملکردها به‌حساب نظام اسلامی گذاشته می‌شود و این ‌یک گناه نابخشودنی است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به حملات مرگبار به چند تن از روحانیون کشور طی روزهای اخیر تصریح کرد: متأسفانه یک طلبه چند روز قبل به قتل می‌رسد اما کک بعضی‌ها هم نمی‌گزد و هیچ سروصدایی هم بلند نمی‌شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه بیشترین شهید دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت را روحانیون تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: روحانیت انقلاب کرد اما در بستر اجرا نیست؛ روحانیت پیشتاز در انقلاب و دفاع مقدس بود و قبل و بعد از انقلاب هم جیبی برای خودش ندوخته است.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: امروز کم‌کاری و گندکاری مسئول نالایقی در فلان اداره به‌حساب انقلاب و نظام اسلامی و روحانیت گذاشته می‌شود و خون یک طلبه مظلوم به زمین می‌ریزد.

 

وی بیان داشت: اگر جرمی توسط مسئولی در اثر بی‌تقوایی صورت بگیرد و این امر موجب شود که کار مردم راه نیفتد، در دادگاه عدل الهی یقه آن مسئول را می‌گیرند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه واگذاری مسئولیت‌ها باید بر اساس شایسته‌سالاری باشد، تصریح کرد: امروز عده‌ای نجومی بگیر از بس خورده‌اند نمی‌توانند راه بروند و عده‌ای در مقابل برای نان شبشان مانده‌اند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دشمنی آمریکا با ملت ایران و قدرت دفاعی کشور عنوان کرد: به تعبیر قرآن دشمنان اسلام دوست دارند که ما از اسلحه غافل شویم یعنی قدرت نداشته باشیم تا یک‌مرتبه بر ما غالب شوند.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: امروز نه‌تنها قدرت دفاعی کشور باید تقویت شود، بلکه این راه را باید باقوت ادامه دهیم و در این مسیر ذره‌ای سست نشویم.

 

وی بابیان اینکه در زمان صلح هم باید در آمادگی کامل دفاعی باشیم، اظهار کرد: روزی که ملت بیدار نبودند و چپاول پنهان اتفاق می‌افتاد، آن روز یک انسان مؤمن و شجاع همچون مدرس جلوی چپاول را گرفت، امروز که به فضل الهی رهبری فرزانه و با شجاعت و صلابت با پشتوانه مردمی، ایران اسلامی را رهبری می‌کند، اگر دشمن خواسته باشد به قدرت دفاعی ما تعرض کند و یا به فکر چپاول باشد، پاسخ پشیمان کننده‌ای به او می‌دهیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه سلاح تنها نمی‌تواند ملتی را پیروز کند، تصریح کرد: امروز عربستان سعودی هم موشک با برد سه هزار کیلومتر خریده است، اما چون جوانان مؤمن و معتقدی ندارد، نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان بابیان اینکه ابی‌عبدالله علیه‌السلام کشتی نجات و هدایت‌گر بشریت است، خاطرنشان کرد: در این جنگ همه‌جانبه که حدود چهار هزار فرقه علیه مکاتب الهی به وجود آمده است و اعتقاد جوانان ما را هم بمباران می‌کنند، باید جوانان ما بر کشتی نجات حسین علیه‌السلام سوار شوند.

انتهای پیام/