دشمن به‌دنبال بی‌ارزش کردن جایگاه زن است
دشمن به‌دنبال بی‌ارزش کردن جایگاه زن است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: دشمن برنامه‌ریزی کرده تا ارزش زن را در حد یک کالا پایین بیاورد و می‌خواهند جایگاه زن را بشکنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی در اجتماع بزرگ رهروان حضرت زینب (س) که امشب در مسجد امام رضا علیه السلام شهرستان سرخس برگزار شد، اظهار کرد: دشمن بنیاد خانواده را آماج حملات قرارداده و به دنبال بی‌ارزش کردن جایگاه مادر و همسر است تا بتواند از این طریق نظام خانواده را از هم بپاشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در اسلام منظور از زن، یک فرد ضعیف نیست، عنوان کرد: زن وقتی پای اصول خود می ایستد، قوی است و حضرت زینب (س) با ایستادن بر اصول خود آن‌چنان در کوفه خطبه خواند که انگار حضرت علی (ع) سخنرانی می‌کند.

وی افزود: بهترین روش برای همدردی با اهل بیت این است که زن بداند چه فضائلی دارد و از اصولش کوتاه نیاید؛ دشمن برنامه‌ریزی کرده تا ارزش زن را در حد یک کالا پایین بیاورد و معرفی کند و می‌خواهند جایگاه زن را بشکنند.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی بیان کرد: حضرت زینب (س) در نیمی از روز عزیزترین کسانش را از دست داد اما محکم ایستاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای اصلاح امت اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، اظهار کرد: حضرت زینب (س) قیام امام حسین (ع) را استمرار داد و امروز وظیفه ترویج دین خدا و ادامه دادن مسیر امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) بر عهده ما است.

وی بیان داشت: بزرگترین وظیفه مادر تربیت است و تربیت دقیقاً همان کاری است که انبیاء الهی انجام می‌دادند و باید بدانیم که بیشترین تاثیرگذاری را روی فرزند، مادران دارند.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی اضافه کرد: مادر در اسلام جایگاه ویژه دارد چون می‌تواند کارخانه انسان‌سازی باشد و بنده خدا تربیت کند بنابراین مهمترین کار مادر تربیت انسان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: ایستادن پای سختی تربیت فرزند، جهاد و دارای ارزش است و بانوان ما می‌توانند زمینه انتقال معارف دینی باشند اما باید مراقب باشند که وارد خرافه نشوند که این یک آفت است.

وی به برنامه‌های دشمن برای منحرف کردن عزاداری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن اصل عزاداری ها را نشانه نرفته بلکه به دنبال این است اهداف عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را منحرف کند و ما را به گونه‌ای جهت دهد تا اصل هدف را فراموش کنیم.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی تاکید کرد: مادران ما باید فرزندان را اهل تفکر بار بیاورند و همانگونه که حضرت امام علی علیه السلام فرمودند فرزندان را باید به عاقبت کارها متوجه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حرکت امام حسین علیه السلام را ایجاد سوال در ذهن افرادی که ابتدائیات دینشان را فراموش کرده بودند، عنوان کرد و گفت: رسالت ما این است که جریان محرم و صفر را زنده نگه داریم چرا که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: امروز جنگ ما جنگ نرم و فرهنگی و تضعیف اعتقاداتی است و باید اعتقادات را قوی کنیم و نگذاریم اراده ما سست شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس